Filters afschermen
Moderator: Beheerdersteam
Filters afschermen
Hoi, is het mogelijk om verschillende filters in een kistje te maken door ze onderling af te schermen, met name de spoelen.
Waarmee zou je dit moeten afschermen?
Waarmee zou je dit moeten afschermen?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Waarom zou je het willen ?
Ehm sja enige wat je af zou willen schermen is magnetisch straling (van je spoelen), en dat valt nagenoeg niet af te schermen. (mu-metaal is de enige optie wat een klein beetje werkt)
(niet te verwarren met elektromagnetisch straling, dat kan je prima afschermen, maar is ook totaal wat anders)
Ehm sja enige wat je af zou willen schermen is magnetisch straling (van je spoelen), en dat valt nagenoeg niet af te schermen. (mu-metaal is de enige optie wat een klein beetje werkt)
(niet te verwarren met elektromagnetisch straling, dat kan je prima afschermen, maar is ook totaal wat anders)
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Het idee van Hans is een mooie oplossing.
Maar ik vind dat je die filter nog wel iets compacter kan maken hoor.
Goed bedenken waar je wat wilt hebben en waar je de spoelen zet.
10cm van elkaar kan nog met gemak.
Ik zou denk ik alles wel op het middelste plankje kunnen krijgen
Al is het wel een leuk puzzeltje
Maar ik vind dat je die filter nog wel iets compacter kan maken hoor.
Goed bedenken waar je wat wilt hebben en waar je de spoelen zet.
10cm van elkaar kan nog met gemak.
Ik zou denk ik alles wel op het middelste plankje kunnen krijgen
Al is het wel een leuk puzzeltje
Onder de speakers gaat helaas niet. Het geheel wordt dan te hoog.Hans Nootdorp schreef:Kan dus niet wat je wilt.
Misschien nog een optie: ieder filter een eigen platte doos geven en onder je LS-kasten zetten. Als een soort voetstuk dus. Of onder je ls-kast een dubbele bodem bouwen. Zo had ik in mijn vorige systeem in de voet mijn verstrekers + actieve filters zitten.
Dan blijft er niet veel over dan 4 losse kastjes te maken en naast de speakers te zetten.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Dit zijn toevallig 3 verschillende testfilters, de plankjes zijn iets groter dan nodig. De uiteindelijke filters zijn iets uitgebreider, ik heb nu 4 spoelen per filter, dus dat is nog lastiger te positioneren.
Ik zal eerst alle filteronderdelen eens bestellen en eens droog gaan opbouwen. Dan zal ik eens kijken of het toch niet mogelijk is.
Ik zal eerst alle filteronderdelen eens bestellen en eens droog gaan opbouwen. Dan zal ik eens kijken of het toch niet mogelijk is.
