incl oude discussies en bouwverslagen
Moderator: Beheerdersteam
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242 Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie
Bericht
door audioot » zo 22 jul 2007, 19:52
tof carlo en hop met de geit
succes!!!!!!!!
mvg
audioot
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » zo 22 jul 2007, 19:59
Is gewone contactlijm dan niet wat goedkoper???
Overigens wel bewaren hé, die mallen. Kunnen altijd nog eens van pas komen!
Jan
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 22 jul 2007, 20:07
Wowly schreef:
Overigens wel bewaren hé, die mallen. Kunnen altijd nog eens van pas komen!
Jan
Maar jij wou toch `n Avalon Opus maken...........
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » zo 22 jul 2007, 22:45
Hehehe, ik heb de bovenste helft al zullen we maar zeggen.
Mijn zwager heeft ooit axton's van mij overgenomen, en die zouden best een mooier jasje mogen hebben
Jan
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 24 jul 2007, 17:33
foto`s willen jullie zien,foto`s zullen jullie krijgen.........
Dit is nummer twee en bij het typen van dit bericht ligt nummer drie er al weer in.
Bijlagen
lijm actie
fredze
Berichten: 377 Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter
Bericht
door fredze » di 24 jul 2007, 17:34
loopt lekker vlot.
succes, alvast een topic om te volgen!
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 25 jul 2007, 17:19
En zo ziet het er dan uit.
4 lagen 8mm buighout en dat dan 4 x op elkaar.
Nu de werkbank leeg maken en verder aan de rest.
(Als er nog iemand de mal wil lenen dan ff `n PM sturen)
Bijlagen
zijkanten compleet
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » wo 25 jul 2007, 17:25
schiet op zeg! Je gaat de mal niet bewaren merk ik. Ik kan hem voorlopig niet gebruiken, maar zie weld at ie aardig in de weg kan staan (groot!)
Jan
Maurice01
Berichten: 383 Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42
Bericht
door Maurice01 » wo 25 jul 2007, 20:21
Gaaf project trouwens
Gaat de bruis lijm niet uitzetten?
dus dat je bv bobbels krijgt tussen 2 lagen?
[quote]Als er nog iemand de mal wil lenen dan ff `n PM sturen[/quote]
Is het makkelijk om de mal in te korten tot een lengte van 1 mtr?
zo ja, dan wil ik hem wel graag lenen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 25 jul 2007, 20:29
Maurice01 schreef: Gaaf project trouwens
Dank je wel
Gaat de bruis lijm niet uitzetten?
dus dat je bv bobbels krijgt tussen 2 lagen?
Nee hoor.Plaat insmeren met lijm,ff wachten en de volgende er op.Nacht laten drogen en er gebeurd niks meer mee.Ik lijm trouwens 4 lagen tegelijk
[quote]Als er nog iemand de mal wil lenen dan ff `n PM sturen
Is het makkelijk om de mal in te korten tot een lengte van 1 mtr?
zo ja, dan wil ik hem wel graag lenen
Mal inkorten is geen mogelijkheid!
Je kunt toch platen van 120 lijmen en dan daarna de gelijmde platen inkorten.Dit is ook de manier waarop ik werk.De platen zijn nu net zolang als de mal zodat de lijm die tussen de platen uitkomt tijdens het liijmen niet de mal beschadigd maar er naast loopt
[/size][/quote]
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242 Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie
Bericht
door audioot » wo 25 jul 2007, 20:43
mss ook te gebruiken(die mal)voor een ayon-clone?
mvg
audioot
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 25 jul 2007, 21:05
audioot schreef: mss ook te gebruiken(die mal)voor een ayon-clone?
mvg
audioot
Even gekeken.
Voor de zijkanten mss wel,als de curve "hol"genoeg is.
indoubt
Berichten: 1352 Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city
Bericht
door indoubt » wo 25 jul 2007, 23:29
Zonde om de mal in te korten.
Wat heeft geleid tot je keuze voor 4 * 8mm platen, Is dit gewoon uit practische overwegingen of zit daar nog een andere overweging achter?
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 25 jul 2007, 23:34
Het materiaal beviel me goed.Heb met meerdere typen proefstukjes gemaakt in een mal van 30 cm breed en heb hier meerdere combi`s geprobeerd.
4mm,mix van 4 en 8mm en alleen maar 8mm platen.
Ik vondt dit met de kloptest het beste klinken en het gaat ook lekker snel.
Nadeel van deze platen is dat ze aardig wat lijm opnemen
indoubt
Berichten: 1352 Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city
Bericht
door indoubt » wo 25 jul 2007, 23:41
Ik vindt het erg mooi worden in ieder geval.
Ik hik nog even verder tegen wat opties aan maar de amati is er eentje van
Maurice01
Berichten: 383 Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42
Bericht
door Maurice01 » do 26 jul 2007, 17:19
Bij deze hou ik mij dan graag aanbevolen als je klaar bent met de mallen.
Eerst maar eens kijken hoe jij het er vanaf brengt
fgroen
Berichten: 336 Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43
Bericht
door fgroen » di 31 jul 2007, 11:05
Vet projekt!!!
Ik ga dit zeker in de gaten houden!
asterduc
Berichten: 4164 Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:
Bericht
door asterduc » za 04 aug 2007, 23:08
Sapperloot Carlo, je bent er dus daadwerkelijk mee gestart, en dat in GP tempo zeg.
Ben wel erg benieuwd, maar zo te zien komt het wel dik in orde.
Ed.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 05 aug 2007, 0:33
Hoi Frank,
Bedankt voor het aanbod!
Heb je met bouwen op de voet gevolgd en je hebt `n super set gemaakt.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 05 aug 2007, 0:38
asterduc schreef: Sapperloot Carlo, je bent er dus daadwerkelijk mee gestart, en dat in GP tempo zeg.
Ben wel erg benieuwd, maar zo te zien komt het wel dik in orde.
Ed.
Hoi Ed,
Het ligt nu even stil want had nog wat anders af te maken.
Ik heb niet zoveel ruimte als jij voor mijn projecten en er stond nu overal wat in huis en daar maak ik geen vrienden mee
Eerst dit even afmaken
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4486 en dan snel weer verder.
asterduc
Berichten: 4164 Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:
Bericht
door asterduc » zo 05 aug 2007, 9:18
jaja, jij hebt het virus goed te pakken Carlo.
Mooi werk.
Groeten,
Ed.
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » zo 05 aug 2007, 9:42
Carlo,
Ik kan je mal waarschijnlijk sneller gebruiken dan ik dacht. Jij zat toch in rotterdam hé?
Jan
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 05 aug 2007, 11:40
Wowly schreef: Carlo,
Ik kan je mal waarschijnlijk sneller gebruiken dan ik dacht. Jij zat toch in rotterdam hé?
Jan
Hoezo?
Is de kleine er al
Ik woon in Ridderkerk,Jan.
Maar ff over de mal,die staat nu bij Maurice01.Ik weet niet hoelang hij er werk mee heeft.Misschien ff `n PB`tje sturen?
Groet,Carlo