Weer een weekend voorbij.
Geen werk voor de boeg, dus dan maar de kelder induiken.
Wat stond er nog te wachten op mij:
* Verhoging maken in de baffle zodat de driver verzonk.
* Creativiteit loslaten op die dingen
* eerste laagje verf aanbrengen op de voorkant. (eigenlijk testen hoe de gekochte metallic lak zich houdt op mdf)
* Drivertje erin, en ophangen die handel.
Waar stond de hoorn over te spelen? een marantz reciever SR220 afgestemd op 3FM.
Enfin, de afwerking is waardeloos geworden. Iets waar ik niet over wakker lig overigens. De lak die zal niet snel meer gebruikt worden. erg vlekkerig, en slechte dekking.
Belangrijker is natuurlijk de klank.
eerste nootjes die het hoorntje speelde was liggend op bed. De klank was echt schoon, echter een beetje laagweergave was ver te zoeken.
Toen natuurlijk naar de eindbestemming. hoog aan de muur ergens in een hoekje. Dit verbeterde echt een hele hoop in het laag!
Maar ik heb nu het idee dat ik naar een kast aan het luisteren ben, in plaats van naar een speakertje. Hoe vertaal ik dat wat beter, nou ik denk dat vanwege de van alle zijden afgestraalde geluid de oorzaak is.
Het is gewoon heel erg wennen aan deze vorm van speaker.
Omdat de speaker nu ook hoog hangt, zit ik een stukje off axis natuurlijk.
Het eerste waar ik aan dacht was natuurlijk een grotere variant
teveel midden tonen die de hoorntjes passeren zijn misschien ook oorzaak van de klankkleur. of dit meteen negatief is weet ik niet ?
Daarmee kan ik nu nog gaan spelen. wat vilt en vuldingen bijvoorbeeld.
Echte testjes kan ik doen als nummer 2 klaar is natuurlijk.
Ik maak deze zeker af, gezien de potentie van nummer 1 natuurlijk.
Wat tenslotte opvalt na een tijd luisteren is dat de hele kamer gevuld word met geluid. Van een sweetspot is geen sprake met 1 speaker natuurlijk, maar ik verwacht dat met twee stuks de zaak niet anders wordt.
Allé wat fotokes
De metallic lak:
aan de muur genageld!
zijkant: