Ik was je voor, bijna twee jaar terug druk in de weer geweest met diverse concepten voor een dipool laagweergever, wat je wilt kan prima, maar aktief filteren niet hoger dan 150Hz is een must ivm. uitgesproken resonanties, logisch natuurlijk als je e.e.a. zo opsluit tussen een paar planken MDF.
Ik kwam hem inderdaad tegen hier. In m'n eerste post heb ik de link staan naar je topic. Het is inderdaad de bedoeling om hem tot rond de 150 Hz te laten lopen. Wat ik tot nu tot heb gelezen is dat bij veel dipool modellen zoals dit een "piek" rond de 200 Hz optreed. Sommige voorzien hun ontwerp met wat filtercomponenten om dit tegen te gaan. Maar voorlopig heb ik de bedoeling om dit zonder passieve filtercomponenten te doen. Puur actief.
Ben benieuwd hoe dit gaat klinken Sander. Hij wordt iets compacter dan jou versie.
Inderdaad, convectorput is van de baan. Heb een testje gedaan en resoneerde teveel naar m'n zin. Dus vandaar deze dipool, die inderdaad vrij in de ruimte komt te staan.
Kast gaat uit drie delen bestaan. Linker en rechterdeel waar de woofer in zit, en dat een U-vormig middendeel. Alles wordt aan elkaar gezet met draadeinden.
Beetje zoals dit:
@b_force: Wordt inderdaad fineren, en qua versterker ben ik er nog niet uit. Komt toch in een los kastje te zitten, maar welke......nog niet beslist welke.
Kast gaat uit drie delen bestaan. Linker en rechterdeel waar de woofer in zit, en dat een U-vormig middendeel. Alles wordt aan elkaar gezet met draadeinden.
Beetje zoals dit:
@b_force: Wordt inderdaad fineren, en qua versterker ben ik er nog niet uit. Komt toch in een los kastje te zitten, maar welke......nog niet beslist welke.
Das `n mooi ontwerp zo Edo.
Misschien is zo`n massief meubelpaneel ook wel iets.Heb je in verschillende dikte`s,beetje olie-en en klaar
Er komt ook eerst een proefkast. Maar als dat bevalt ga ik gelijk afwerken. Paar plaatjes MDF netjes verlijmen kost niet zoveel extra moeite....dus waarom niet gelijk netjes. Scheelt weer een tweede kast maken..
Er komt ook eerst een proefkast. Maar als dat bevalt ga ik gelijk afwerken. Paar plaatjes MDF netjes verlijmen kost niet zoveel extra moeite....dus waarom niet gelijk netjes. Scheelt weer een tweede kast maken..
Dan heb jij in dit geval toch veel meer geduld dan ik.
Had al lang 6 plaaatjes gezaagd,deco,lijm en wat schroeven gepakt en spelen met die hap.............