St_Amati
Moderator: Beheerdersteam
St_Amati
Het ene is nog niet af en het volgende zit al weer in de pen.
Vandaag samen met de toekomstige eigenaar de units opgehaald en dat wilde ik jullie toch niet onthouden.
Heb voor dit project toch wel `n paar keer moeten nadenken want er zitten toch wel erg veel dingen in waar ik nog geen ervaring mee heb.
Er dient gefineerd te gaan worden en er zitten ronde kanten aan de kast. Ben de laatste dagen met `n mal met verschillende combintaties van Mdf en buigtriplex aan de gang geweest en de resultaten waren bemoedigend.
Hier `n linkje naar wat het moet gaan worden.
http://www.hifi-notes.com/sonusfaberama ... age-nl.htm
Vandaag samen met de toekomstige eigenaar de units opgehaald en dat wilde ik jullie toch niet onthouden.
Heb voor dit project toch wel `n paar keer moeten nadenken want er zitten toch wel erg veel dingen in waar ik nog geen ervaring mee heb.
Er dient gefineerd te gaan worden en er zitten ronde kanten aan de kast. Ben de laatste dagen met `n mal met verschillende combintaties van Mdf en buigtriplex aan de gang geweest en de resultaten waren bemoedigend.
Hier `n linkje naar wat het moet gaan worden.
http://www.hifi-notes.com/sonusfaberama ... age-nl.htm
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door CarloPJB op wo 30 jan 2008, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Klopt. En eerlijk gezegd vond ik dat die ook behoorlijk in de buurt kwam. Misschien niet qua grootte, maar voor de verdere rest....Wowly schreef:Woei, die link van de amati heb ik al erg vaak gezien, maar het is nog niemand gelukt er in de buurt te komen. De meest geslaagde is de laatste van Edo, die buitengewoon fraaie was!
Wowly
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen .......................................;
Eeeeuuuhh, dat worre wel héééél véééél kastjens......asterduc schreef:doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen .......................................;
Proberen jullie me zenuwachtig te makenasterduc schreef:doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen .......................................;
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Dat ie niet uit een stuk is das mij ook duidelijk maar hier doen ze het lijken dat het wel uit allemaal losse,massieve delen is opgebouwd.Jasper Joppe Geers schreef:Ligt eraan wat je onder 'massief' verstaat lijkt me. Ik ken in elk geval geen enkele speaker die uit een stuk hout gemaakt is...
Maar ik blijf wel reuze nieuwsgierig naar dit project!
Zie ook de stapel hout op de achtergrond.....
Dat idee heb ik ook gehad, dat het allemaal uit massieve stroken hout is opgebouwd. Zie dermate dik hout maar eens in de juiste curve te buigen. Overigens, áls het je lukt is het bouwen van de speaker zelf een heel stuk eenvoudiger geworden....Ik ga misschien zelf ook maar eens wat probeersel maken
Jan
Jan
ik wel, de mijne.Ik ken in elk geval geen enkele speaker die uit een stuk hout gemaakt is...
de Norh 5.1 http://www.norh.com/products/norh5/index.html , ik heb de walnoten versie. Het klinkt wel aardig, maar de kwaliteit van de gebruikte drivers is niet zo ontzettend geweldig.
Fritzzz
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- grinnik -
Maar dat is heel simpel; doorvoor is dit forum juist bedoeld toch?
Als een bepaald systeem nou eenmaal werkt, dan werkt het. Klaar.
En gezien je constructie heb ik het idee dat je ook aardig wat werk hebt gehad aan die mallen of niet?
Ik had denk ik wel al wat meer geprobeerd de kopse kanten van die latjes gelijk te houden. Nu moet je dat achteraf weer gelijk maken..
BLijft evengoed een topproject!
Maar dat is heel simpel; doorvoor is dit forum juist bedoeld toch?
Als een bepaald systeem nou eenmaal werkt, dan werkt het. Klaar.
En gezien je constructie heb ik het idee dat je ook aardig wat werk hebt gehad aan die mallen of niet?
Ik had denk ik wel al wat meer geprobeerd de kopse kanten van die latjes gelijk te houden. Nu moet je dat achteraf weer gelijk maken..
BLijft evengoed een topproject!
De mallen stonden in `n kleine 3 uur in elkaar,incl het frezen v/d rondingen.Jasper Joppe Geers schreef:- grinnik -
Maar dat is heel simpel; doorvoor is dit forum juist bedoeld toch?
Als een bepaald systeem nou eenmaal werkt, dan werkt het. Klaar.
En gezien je constructie heb ik het idee dat je ook aardig wat werk hebt gehad aan die mallen of niet?
Ik had denk ik wel al wat meer geprobeerd de kopse kanten van die latjes gelijk te houden. Nu moet je dat achteraf weer gelijk maken..
BLijft evengoed een topproject!
De latjes zitten vast aan de mal en zijn puur bedoeld om een zo groot mogelijk oppervlak te hebben tijdens het persen.(maar als het je erg stoort wil er wel even de bovenfrees langshalen hoor
De platen die er in gaan zijn 600 mm bij 1200 mm en daar zit ook nog ruim overlengte in.Dit verwijder ik dan pas als ze op de bracing zitten verlijmd.
Groet,Carlo
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Op advies van meerdere meubelmakers die mij adviseerde om bruislijm te gebruiken.Zij hadden al eerder met deze buigplaten gewerkt en het oppervlak hiervan is `n beetje poreus.
Ook was hun ervaring dat er met witte houtlijm toch(in sommige gevallen)na enige tijd nog wat werking was te zien.
Lijm is trouwens uitgesmeert met `n fijn vertande lijmkam.
Ook was hun ervaring dat er met witte houtlijm toch(in sommige gevallen)na enige tijd nog wat werking was te zien.
Lijm is trouwens uitgesmeert met `n fijn vertande lijmkam.
