Goedenacht.
Ik heb een vraag mbt. tot mijn filter.
Ik ben een laag freak en heb vandaag x-overs gekocht (visaton HW 3/12 NG)
maar nou vroeg ik me af of het mid en hoog misschien te 'dempen' is. Ben geen echte audiofiel, maar ik weet dat bij een aantal 2-weg audio x-overs er soms een -2dB of -4db uitgang naast de normale tweeter uitgang zit.
Is dit met redelijke eenvoud zelf te maken door bv. een soort van weerstand ofzo? Graag advies en alvast bedankt!
Tweeter en midden "dempen"
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Of gebruik het rekenhulpje Pegelrechner onder Tools bij http://www.lautsprechershop.de/deutsch/index_tools.htm
En voor inductiearme MOX weerstanden kun je bijv. naar Speaker & Co in Rotterdam.
En voor inductiearme MOX weerstanden kun je bijv. naar Speaker & Co in Rotterdam.
Dus als ik het goed begrijp (via de L-pad link) kan ik met een in serie geschakelde weerstand op de +, en een paralelle weerstand tussen + en - na die weerstand in serie de output dempen? En dit kan dan gewoon op de mid en hoog output van mn X-overs?
Ben niet zo'n kenner op dit gebied dus vandaar dat ik het nog even navraag.
In ieder geval weer enorm bedankt voor de reacties tot nu toe!
EDIT: Ik zie bij die pechelrechner dat dat idd klopt, dank jullie voor jullie hulp!
Ben niet zo'n kenner op dit gebied dus vandaar dat ik het nog even navraag.
In ieder geval weer enorm bedankt voor de reacties tot nu toe!
EDIT: Ik zie bij die pechelrechner dat dat idd klopt, dank jullie voor jullie hulp!
