Het is vandaag een beetje anders gelopen dan verwacht.
Het was lekker bakken in de zon, tussendoor heerlijk afkoelen in het water.
RJ haalde dan z'n Weber Bbq uit de auto en trakteerde ons op een 3 uur durende kulinaire ronde.
... en de metingen? die zullen voor een andere keer zijn!
Ik heb, ondanks het protest van de aanwezige vrouwen, nog wat proberen te meten, maar toen werd het reeds laat en donker. Om de buren niet te wekken met testsignalen hebben we de uitgebreide metingen dan maar uitgesteld.
Desalnietemin zijn de eerste stappen gezet in het meten van de kastresonanties. En dat was toch wel boeiend. Hoe we de resultaten gaan moeten interpreteren is mij nog een raadsel, maar met een dosis gezond verstand en de nodige concentratie zijn deze metinge beslist leerrijk.
Ik kijk er nu reeds naar uit om hier binnenkort verder op in te gaan.
Op de foto is de test setup te zien.
Laptop PC met on-board geluidskaart en de ATB Pro software.
Op de uitgang hangt een Hypex PC versterkertje die de basunit aanstuurd.
Op de ingang hangt de ATB acceleratiemeter (de ATB meetmicrofoon is ook te zien maar die is op een enkele test na niet gebruikt).
We hebben eerst een aantal punten gemeten in de diepterichting van de kast. Elke 10 cm een meting. Eerste set meetcurves. De turquase lijn was een fout in de meting.
Daarna hebben we een tweede meting gedaan in de hoogterichting van de kast achter basunit (11 schijven). Tweede set meetcurves.
Ed.