Nieuwe geintegreerde versterker gezocht

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Nieuwe geintegreerde versterker gezocht

Bericht door SimonS »

Hallo allemaal, na mijn jammerlijke avontuur met de Musical Fidelity A1-x ben ik toch maar van plan een nieuwe versterker te kopen.

De vereisten zijn: Moet nieuw in de winkel te koop zijn (gezien meerdere slechte ervaringen met 2dehands), geintegreerd ontwerp. Prijsbereik is 0-300 euro (max. uitloop tot 350 euro indien "nodig"). In principe kan tweedehands ook, maar dan is in perfecte nieuwstaat en beluisterbaar wel een vereiste (liefst nog met garantie).

Het wordt gebruikt in samenwerking met een el-cheapo Philips CD713 cdspeler, en voornamelijk (90%) mp3 vanaf een computer. de speakers zijn twee zelfgebouwde BR-kasten (ong 6L) met een Fostex FE126E breedband driver erin. Een subwoofer wil ik na de vakantie nog maken. Een preamp output is dan wel handig. Ik ben student, dus geen grote kamer, denk 11m2 tops.

Ik luister redelijk diverse muziekstijlen, vooral poprock/rock georienteerd, met regelmatige uitstapjes richting metal,jazz,klassiek,triphop etc.

Wat ben ik zelf al tegengekomen na online zoeken? (voornamelijk met webshops, voor prijsbepaling)

Cambridge Audio Azur 340A (zowel nieuw, als tweedehands nieuwstaat)
Cambridge Audio Azur 640A (tweedehands nieuwstaat)
Denon PMA500AE
Denon PMA700AE
Marantz PM4001
Nad C325
Nad C320BEE (tweedehands, nieuwstaat)

Zit hier iets tussen wat qua (geluids- dan wel bouw-) kwaliteit er bovenuit steekt of juist onder de maat is? Zijn er naast deze versterkers aanbevolen modellen?

Ook ben ik gewezen op de site www.ornec.com en www.pacificaudio.nl. Chineze hifi producten. Is dat een optie of begeef ik me dan op glad ijs (qua geluid en bouwkwaliteit bedoel ik dan)? Zijn daar ervaringen mee?

Ik zoek een zo min mogelijk kleurende versterker, geen eigen sausje zeg maar. hooguit beetje 'warmte' toegevoegd. Zelf luisteren zit er op korte termijn (maand) even niet in omdat ik naar mn studieboeken ben verbannen, en daarna op vakantie, en dan is mn OV een maand niet geldig...
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Wat dacht je van deze Moth pre- en power combi. Vraagprijs € 400,00.
Bijlagen
Moth.jpg
Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Bericht door SimonS »

4-weg schreef:
Wat dacht je van deze Moth pre- en power combi. Vraagprijs € 400,00.
Mijn budget was 300 euro, max 350 he...
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

SimonS schreef:
4-weg schreef:
Wat dacht je van deze Moth pre- en power combi. Vraagprijs € 400,00.
Mijn budget was 300 euro, max 350 he...
Er staat vraagprijs .........

Stel het lijkt je wat en je krijgt er 10% af. Dan laat jij ´m dus staan.
Ik begrijp het. :wink:
Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Bericht door SimonS »

10% eraf is nog te duur :wink: :roll:

*edit: en trouwens: er staat op de site dat het een opruimingsprijs is...in hoeverre afdingen dan al een optie is.

Nog meer tips?
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Hmm, ik zou Karel een voorstel doen. :wink: Maar dat geldt voor elk apparaat daar.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik vind tweedehands toch wel aantrekkelijk. Veel keuze uit allerlei modellen en de "afschrijving" is er al af. Pakweg 10 jaar geleden stond mijn eindversterker voor duizenden guldens in de winkel, ik heb er recent een paar honderd euro voor betaald. En geen ruisje of kraakje of wat dan ook.

Ik heb goede ervaringen met tweedehands van Ruad Hifi in Amsterdam. Twee keer iets gekocht, twee keer perfect in orde. Er zijn bepaalde garantiebepalingen enzo en daarnaast zijn het aardige mensen waar vast wel wat mee te regelen valt. Fijne winkel!

Ik heb ook eens wat uit de koopjeswinkel van RAF in Amsterdam gehaald, het eerste wat die man zei was dat ik geen garantie kreeg. Dat voelde toch een stuk minder prettig. (NB: dit was een oude grafische equalizer voor weinig, geen idee wat ze met betere/duurdere spullen voor bepalingen hebben. Voelde me verder correct behandeld.)

Over klank weet ik verder niet zo goed te adviseren, de laatste keer dat ik versterkers heb vergeleken was een aantal jaar geleden, ik weet niet wat er intussen veranderd is. Was overigens wel in die prijsklasse en ik heb onder ander Marantz, Denon en NAD uitgeprobeerd. NAD vond ik helemaal niks, het stond bekend als het schoolvoorbeeld van ongekleurd en transparant voor dat budget, maar ik vond het nasaal en gestresst klinken. Kan zijn dat ze overstuurden, het was een vrij grote luisterruimte en een kleine NAD versterker. Denon en Marantz klonken dicht bij elkaar, wat warm maar veel meer ontspannen dan de NAD. Cambridge heb ik toen niet gehoord.
Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Bericht door SimonS »

Ivo schreef:
Ik heb goede ervaringen met tweedehands van Ruad Hifi in Amsterdam. Twee keer iets gekocht, twee keer perfect in orde. Er zijn bepaalde garantiebepalingen enzo en daarnaast zijn het aardige mensen waar vast wel wat mee te regelen valt. Fijne winkel!

Ik heb ook eens wat uit de koopjeswinkel van RAF in Amsterdam gehaald, het eerste wat die man zei was dat ik geen garantie kreeg. Dat voelde toch een stuk minder prettig. (NB: dit was een oude grafische equalizer voor weinig, geen idee wat ze met betere/duurdere spullen voor bepalingen hebben. Voelde me verder correct behandeld.)
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ruad ga ik eens naar kijken. RAF was me al opgevallen, heeft een webwinkel met prijzen dus dat is erg handig met 't opstellen van een lijstje.

Verder nog reacties? Misschien nog over de Chineze hifi? Is een nieuwe chinees vergelijkbaar met een nieuw 'a-merk', binnen dezelfde prijsklasse?
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

[offtopic]
Grappig, ik ga woensdag bij Ruad een set boxen ophalen :)

Als je wilt kan ik wel ffies rondkijken voor je.
[/offtopic]
Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Bericht door SimonS »

MidiMaze schreef:
[offtopic]
Grappig, ik ga woensdag bij Ruad een set boxen ophalen :)

Als je wilt kan ik wel ffies rondkijken voor je.
[/offtopic]
oke cool, zou leuk zijn! 0-350 euro, geintegreerd. Ben benieuwd of ze leuk spul hebben staan, mijn budget is natuurlijk wel erg laag.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

hij was reeds verkocht, maar na 3 maanden wachten op de centen raakt mijn geduld op.

Vandaar doe ik er graag een ander plezier mee.

Dynavox VR-70 met modificaties.

- Betere buizen zitten er reeds in.
- Condensatoren zijn vervangen door MKP's.
- Papier in olie condensatoren worden extra meegeleverd
- Afdekkap is meegeleverd

De originele buizen en condensatoren heb ik niet meer, kan ik ook niet meeleveren.

De versterker is zelden gebruikt.
Geen storingen, geen optische schade.

Prijs: iets minder als 300 Euro.
Bijlagen
Dynavox11.jpg
Dynavox12.jpg
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

asterduc schreef:
hij was reeds verkocht, maar na 3 maanden wachten op de centen raakt mijn geduld op.

Vandaar doe ik er graag een ander plezier mee.

Dynavox VR-70 met modificaties.

- Betere buizen zitten er reeds in.
- Condensatoren zijn vervangen door MKP's.
- Papier in olie condensatoren worden extra meegeleverd
- Afdekkap is meegeleverd

De originele buizen en condensatoren heb ik niet meer, kan ik ook niet meeleveren.

De versterker is zelden gebruikt.
Geen storingen, geen optische schade.

Prijs: iets minder als 300 Euro.
Mooie buizenamp.. heb je hem uitvoerig kunnen beluisteren
voor en na de modificaties... ????

Zo ja wat zijn jouw ervaringen.... :)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

weidok schreef:
Mooie buizenamp.. heb je hem uitvoerig kunnen beluisteren
voor en na de modificaties... ????

Zo ja wat zijn jouw ervaringen.... :)
ach weet je Weidok,

buizen zijn niet zo mijn ding en wat me niet 100% aanstaat valt onmiddelijk af.
Zo ook deze Dynavox.
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog.

Een vergelijk voor en na heb ik niet gedaan, of tenminste niet uitvoerig, kan er dan ook geen eerlijk antwoord op geven.

Groeten,
Ed.
Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Bericht door SimonS »

schaamteloze spam :D waar kan ik specificaties vinden van deze versterker? Ik kan de fabrikant niet vinden en met google krijg ik enkel hits op voornamelijk duitse fora (veel mods).
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

SimonS schreef:
schaamteloze spam :D waar kan ik specificaties vinden van deze versterker? Ik kan de fabrikant niet vinden en met google krijg ik enkel hits op voornamelijk duitse fora (veel mods).
Hochwertiger, leistungsstarker Röhrenverstärker
zu einem sehr attraktiven Preis.

Ausgangsleistung : 2 x 35 Watt
Bandbreite : 20 Hz - 40 kHz ( +-3dB )
Verzerrung THD : <1%
S/N Verhältnis ( Rauschabstand ) : > 88 dB
Eingangsimpedanz : 100 Kiloohm
Ausgangsimpedanz : 4 und 8 Ohm
Eingangspegel : 600 mV
Leistungsaufnahme : maximal 250 Watt
Röhrenbestückung : 4 x EL34, 2 x 6F2 ( ECF82 / 6U8 )
Abmessungen : B*T*H=400*260*190 mm
Gewicht : 13 kg

http://www.spectrumaudio.de/

Die amp kun je zelfs hier in het noorden kopen :)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Google geeft 21.200 gevonden links.

daar moet je toch iets tussen vinden dacht ik.

In Klang en Ton stond vorig jaar een duidelijk artikel met specificaties.

Groeten,
Ed.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Volgens mij heeft hij wel meer stikkers op zijn huisje. Bij Conrad is hij te koop als PALCOM TA-70 voor € 399,--.
Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Bericht door SimonS »

Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Bericht door SimonS »

ik ben nu sterk aan het neigen richting een nieuwe Cambridge Azur 340a of een Yarland FV 34 CIII. Enerzijds een 'sobere' simpele versterker, anderzijds buizen-glorie.

De Cambridge heeft een preamp output, handig om een toekomstige actieve subwoofer of aan te sluiten. Is zoiets ook mogelijk met die Yarland, die enkel speakeruitgangen heeft?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

De Cambridge heeft een preamp output, handig om een toekomstige actieve subwoofer of aan te sluiten. Is zoiets ook mogelijk met die Yarland, die enkel speakeruitgangen heeft?
Nee niet via een pre out. Je kan een sub alleen aansluiten via de luidspreker uitgangen van de versterker. Niet de mooiste oplossing, maar in de praktijk werkt het goed.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik heb wel vaker en sub via de high input aangestuurd, is dat echt zo nadelig?
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ik ben ook wel benieuwd naar de uitleg Roland, Ik prefereer deze methode meestal boven andere namelijk en heb dat op mijn eigen set gewoon gehoormatig bepaald. Het zou kunnen zijn dat het alleen op mijn set zo is maar als er geen .1 kanaal is zit je altijd met DSP die meestal niet echt geweldig is.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Een lowlevel output (cinch) heeft geen last van vervorming als de versterker harder moet werken. Een highlevel output (luidsprekerklemmen) heeft daar wel last van.

Theoretisch is een sub aansluiten via een lowlevel out of een tape loop de manier waarop je minder vervorming naar de sub stuurt.

In de praktijk heb je er niet zo heel veel last van, waarschijnlijk omdat je niet zo goed vervorming in het laag kunt horen.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Een pre-amp out is dan toch de perfecte oplossing?
Wat is het probeem hiervan...
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Het "probleem" is dat Simon twijfelt tussen een Yarland zonder pre amp out en een cambridge azur met pre amp out.

Vandaar de vraag hoe erg is het om een sub op de luidspreker uitgangen van een versterker aan te sluiten. Ik heb zowel een Cambridge 640A als een FV34CIII in huis gehad. Maar ik heb aandelen Yarland....dus daar laat ik me niet over uit O:)

Groet Roland
Plaats reactie