Nieuwe geintegreerde versterker gezocht
Moderator: Beheerdersteam
Nieuwe geintegreerde versterker gezocht
Hallo allemaal, na mijn jammerlijke avontuur met de Musical Fidelity A1-x ben ik toch maar van plan een nieuwe versterker te kopen.
De vereisten zijn: Moet nieuw in de winkel te koop zijn (gezien meerdere slechte ervaringen met 2dehands), geintegreerd ontwerp. Prijsbereik is 0-300 euro (max. uitloop tot 350 euro indien "nodig"). In principe kan tweedehands ook, maar dan is in perfecte nieuwstaat en beluisterbaar wel een vereiste (liefst nog met garantie).
Het wordt gebruikt in samenwerking met een el-cheapo Philips CD713 cdspeler, en voornamelijk (90%) mp3 vanaf een computer. de speakers zijn twee zelfgebouwde BR-kasten (ong 6L) met een Fostex FE126E breedband driver erin. Een subwoofer wil ik na de vakantie nog maken. Een preamp output is dan wel handig. Ik ben student, dus geen grote kamer, denk 11m2 tops.
Ik luister redelijk diverse muziekstijlen, vooral poprock/rock georienteerd, met regelmatige uitstapjes richting metal,jazz,klassiek,triphop etc.
Wat ben ik zelf al tegengekomen na online zoeken? (voornamelijk met webshops, voor prijsbepaling)
Cambridge Audio Azur 340A (zowel nieuw, als tweedehands nieuwstaat)
Cambridge Audio Azur 640A (tweedehands nieuwstaat)
Denon PMA500AE
Denon PMA700AE
Marantz PM4001
Nad C325
Nad C320BEE (tweedehands, nieuwstaat)
Zit hier iets tussen wat qua (geluids- dan wel bouw-) kwaliteit er bovenuit steekt of juist onder de maat is? Zijn er naast deze versterkers aanbevolen modellen?
Ook ben ik gewezen op de site www.ornec.com en www.pacificaudio.nl. Chineze hifi producten. Is dat een optie of begeef ik me dan op glad ijs (qua geluid en bouwkwaliteit bedoel ik dan)? Zijn daar ervaringen mee?
Ik zoek een zo min mogelijk kleurende versterker, geen eigen sausje zeg maar. hooguit beetje 'warmte' toegevoegd. Zelf luisteren zit er op korte termijn (maand) even niet in omdat ik naar mn studieboeken ben verbannen, en daarna op vakantie, en dan is mn OV een maand niet geldig...
De vereisten zijn: Moet nieuw in de winkel te koop zijn (gezien meerdere slechte ervaringen met 2dehands), geintegreerd ontwerp. Prijsbereik is 0-300 euro (max. uitloop tot 350 euro indien "nodig"). In principe kan tweedehands ook, maar dan is in perfecte nieuwstaat en beluisterbaar wel een vereiste (liefst nog met garantie).
Het wordt gebruikt in samenwerking met een el-cheapo Philips CD713 cdspeler, en voornamelijk (90%) mp3 vanaf een computer. de speakers zijn twee zelfgebouwde BR-kasten (ong 6L) met een Fostex FE126E breedband driver erin. Een subwoofer wil ik na de vakantie nog maken. Een preamp output is dan wel handig. Ik ben student, dus geen grote kamer, denk 11m2 tops.
Ik luister redelijk diverse muziekstijlen, vooral poprock/rock georienteerd, met regelmatige uitstapjes richting metal,jazz,klassiek,triphop etc.
Wat ben ik zelf al tegengekomen na online zoeken? (voornamelijk met webshops, voor prijsbepaling)
Cambridge Audio Azur 340A (zowel nieuw, als tweedehands nieuwstaat)
Cambridge Audio Azur 640A (tweedehands nieuwstaat)
Denon PMA500AE
Denon PMA700AE
Marantz PM4001
Nad C325
Nad C320BEE (tweedehands, nieuwstaat)
Zit hier iets tussen wat qua (geluids- dan wel bouw-) kwaliteit er bovenuit steekt of juist onder de maat is? Zijn er naast deze versterkers aanbevolen modellen?
Ook ben ik gewezen op de site www.ornec.com en www.pacificaudio.nl. Chineze hifi producten. Is dat een optie of begeef ik me dan op glad ijs (qua geluid en bouwkwaliteit bedoel ik dan)? Zijn daar ervaringen mee?
Ik zoek een zo min mogelijk kleurende versterker, geen eigen sausje zeg maar. hooguit beetje 'warmte' toegevoegd. Zelf luisteren zit er op korte termijn (maand) even niet in omdat ik naar mn studieboeken ben verbannen, en daarna op vakantie, en dan is mn OV een maand niet geldig...
Ik vind tweedehands toch wel aantrekkelijk. Veel keuze uit allerlei modellen en de "afschrijving" is er al af. Pakweg 10 jaar geleden stond mijn eindversterker voor duizenden guldens in de winkel, ik heb er recent een paar honderd euro voor betaald. En geen ruisje of kraakje of wat dan ook.
Ik heb goede ervaringen met tweedehands van Ruad Hifi in Amsterdam. Twee keer iets gekocht, twee keer perfect in orde. Er zijn bepaalde garantiebepalingen enzo en daarnaast zijn het aardige mensen waar vast wel wat mee te regelen valt. Fijne winkel!
Ik heb ook eens wat uit de koopjeswinkel van RAF in Amsterdam gehaald, het eerste wat die man zei was dat ik geen garantie kreeg. Dat voelde toch een stuk minder prettig. (NB: dit was een oude grafische equalizer voor weinig, geen idee wat ze met betere/duurdere spullen voor bepalingen hebben. Voelde me verder correct behandeld.)
Over klank weet ik verder niet zo goed te adviseren, de laatste keer dat ik versterkers heb vergeleken was een aantal jaar geleden, ik weet niet wat er intussen veranderd is. Was overigens wel in die prijsklasse en ik heb onder ander Marantz, Denon en NAD uitgeprobeerd. NAD vond ik helemaal niks, het stond bekend als het schoolvoorbeeld van ongekleurd en transparant voor dat budget, maar ik vond het nasaal en gestresst klinken. Kan zijn dat ze overstuurden, het was een vrij grote luisterruimte en een kleine NAD versterker. Denon en Marantz klonken dicht bij elkaar, wat warm maar veel meer ontspannen dan de NAD. Cambridge heb ik toen niet gehoord.
Ik heb goede ervaringen met tweedehands van Ruad Hifi in Amsterdam. Twee keer iets gekocht, twee keer perfect in orde. Er zijn bepaalde garantiebepalingen enzo en daarnaast zijn het aardige mensen waar vast wel wat mee te regelen valt. Fijne winkel!
Ik heb ook eens wat uit de koopjeswinkel van RAF in Amsterdam gehaald, het eerste wat die man zei was dat ik geen garantie kreeg. Dat voelde toch een stuk minder prettig. (NB: dit was een oude grafische equalizer voor weinig, geen idee wat ze met betere/duurdere spullen voor bepalingen hebben. Voelde me verder correct behandeld.)
Over klank weet ik verder niet zo goed te adviseren, de laatste keer dat ik versterkers heb vergeleken was een aantal jaar geleden, ik weet niet wat er intussen veranderd is. Was overigens wel in die prijsklasse en ik heb onder ander Marantz, Denon en NAD uitgeprobeerd. NAD vond ik helemaal niks, het stond bekend als het schoolvoorbeeld van ongekleurd en transparant voor dat budget, maar ik vond het nasaal en gestresst klinken. Kan zijn dat ze overstuurden, het was een vrij grote luisterruimte en een kleine NAD versterker. Denon en Marantz klonken dicht bij elkaar, wat warm maar veel meer ontspannen dan de NAD. Cambridge heb ik toen niet gehoord.
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ruad ga ik eens naar kijken. RAF was me al opgevallen, heeft een webwinkel met prijzen dus dat is erg handig met 't opstellen van een lijstje.Ivo schreef:Ik heb goede ervaringen met tweedehands van Ruad Hifi in Amsterdam. Twee keer iets gekocht, twee keer perfect in orde. Er zijn bepaalde garantiebepalingen enzo en daarnaast zijn het aardige mensen waar vast wel wat mee te regelen valt. Fijne winkel!
Ik heb ook eens wat uit de koopjeswinkel van RAF in Amsterdam gehaald, het eerste wat die man zei was dat ik geen garantie kreeg. Dat voelde toch een stuk minder prettig. (NB: dit was een oude grafische equalizer voor weinig, geen idee wat ze met betere/duurdere spullen voor bepalingen hebben. Voelde me verder correct behandeld.)
Verder nog reacties? Misschien nog over de Chineze hifi? Is een nieuwe chinees vergelijkbaar met een nieuw 'a-merk', binnen dezelfde prijsklasse?
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
hij was reeds verkocht, maar na 3 maanden wachten op de centen raakt mijn geduld op.
Vandaar doe ik er graag een ander plezier mee.
Dynavox VR-70 met modificaties.
- Betere buizen zitten er reeds in.
- Condensatoren zijn vervangen door MKP's.
- Papier in olie condensatoren worden extra meegeleverd
- Afdekkap is meegeleverd
De originele buizen en condensatoren heb ik niet meer, kan ik ook niet meeleveren.
De versterker is zelden gebruikt.
Geen storingen, geen optische schade.
Prijs: iets minder als 300 Euro.
Vandaar doe ik er graag een ander plezier mee.
Dynavox VR-70 met modificaties.
- Betere buizen zitten er reeds in.
- Condensatoren zijn vervangen door MKP's.
- Papier in olie condensatoren worden extra meegeleverd
- Afdekkap is meegeleverd
De originele buizen en condensatoren heb ik niet meer, kan ik ook niet meeleveren.
De versterker is zelden gebruikt.
Geen storingen, geen optische schade.
Prijs: iets minder als 300 Euro.
Mooie buizenamp.. heb je hem uitvoerig kunnen beluisterenasterduc schreef:hij was reeds verkocht, maar na 3 maanden wachten op de centen raakt mijn geduld op.
Vandaar doe ik er graag een ander plezier mee.
Dynavox VR-70 met modificaties.
- Betere buizen zitten er reeds in.
- Condensatoren zijn vervangen door MKP's.
- Papier in olie condensatoren worden extra meegeleverd
- Afdekkap is meegeleverd
De originele buizen en condensatoren heb ik niet meer, kan ik ook niet meeleveren.
De versterker is zelden gebruikt.
Geen storingen, geen optische schade.
Prijs: iets minder als 300 Euro.
voor en na de modificaties... ????
Zo ja wat zijn jouw ervaringen....
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
ach weet je Weidok,weidok schreef:Mooie buizenamp.. heb je hem uitvoerig kunnen beluisteren
voor en na de modificaties... ????
Zo ja wat zijn jouw ervaringen....
buizen zijn niet zo mijn ding en wat me niet 100% aanstaat valt onmiddelijk af.
Zo ook deze Dynavox.
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog.
Een vergelijk voor en na heb ik niet gedaan, of tenminste niet uitvoerig, kan er dan ook geen eerlijk antwoord op geven.
Groeten,
Ed.
Hochwertiger, leistungsstarker RöhrenverstärkerSimonS schreef:schaamteloze spamwaar kan ik specificaties vinden van deze versterker? Ik kan de fabrikant niet vinden en met google krijg ik enkel hits op voornamelijk duitse fora (veel mods).
zu einem sehr attraktiven Preis.
Ausgangsleistung : 2 x 35 Watt
Bandbreite : 20 Hz - 40 kHz ( +-3dB )
Verzerrung THD : <1%
S/N Verhältnis ( Rauschabstand ) : > 88 dB
Eingangsimpedanz : 100 Kiloohm
Ausgangsimpedanz : 4 und 8 Ohm
Eingangspegel : 600 mV
Leistungsaufnahme : maximal 250 Watt
Röhrenbestückung : 4 x EL34, 2 x 6F2 ( ECF82 / 6U8 )
Abmessungen : B*T*H=400*260*190 mm
Gewicht : 13 kg
http://www.spectrumaudio.de/
Die amp kun je zelfs hier in het noorden kopen
Volgens mij heeft hij wel meer stikkers op zijn huisje. Bij Conrad is hij te koop als PALCOM TA-70 voor € 399,--.
ik ben nu sterk aan het neigen richting een nieuwe Cambridge Azur 340a of een Yarland FV 34 CIII. Enerzijds een 'sobere' simpele versterker, anderzijds buizen-glorie.
De Cambridge heeft een preamp output, handig om een toekomstige actieve subwoofer of aan te sluiten. Is zoiets ook mogelijk met die Yarland, die enkel speakeruitgangen heeft?
De Cambridge heeft een preamp output, handig om een toekomstige actieve subwoofer of aan te sluiten. Is zoiets ook mogelijk met die Yarland, die enkel speakeruitgangen heeft?
Nee niet via een pre out. Je kan een sub alleen aansluiten via de luidspreker uitgangen van de versterker. Niet de mooiste oplossing, maar in de praktijk werkt het goed.De Cambridge heeft een preamp output, handig om een toekomstige actieve subwoofer of aan te sluiten. Is zoiets ook mogelijk met die Yarland, die enkel speakeruitgangen heeft?
Groet Roland
Hoi
Een lowlevel output (cinch) heeft geen last van vervorming als de versterker harder moet werken. Een highlevel output (luidsprekerklemmen) heeft daar wel last van.
Theoretisch is een sub aansluiten via een lowlevel out of een tape loop de manier waarop je minder vervorming naar de sub stuurt.
In de praktijk heb je er niet zo heel veel last van, waarschijnlijk omdat je niet zo goed vervorming in het laag kunt horen.
Groet Roland
Een lowlevel output (cinch) heeft geen last van vervorming als de versterker harder moet werken. Een highlevel output (luidsprekerklemmen) heeft daar wel last van.
Theoretisch is een sub aansluiten via een lowlevel out of een tape loop de manier waarop je minder vervorming naar de sub stuurt.
In de praktijk heb je er niet zo heel veel last van, waarschijnlijk omdat je niet zo goed vervorming in het laag kunt horen.
Groet Roland
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Hoi
Het "probleem" is dat Simon twijfelt tussen een Yarland zonder pre amp out en een cambridge azur met pre amp out.
Vandaar de vraag hoe erg is het om een sub op de luidspreker uitgangen van een versterker aan te sluiten. Ik heb zowel een Cambridge 640A als een FV34CIII in huis gehad. Maar ik heb aandelen Yarland....dus daar laat ik me niet over uit
Groet Roland
Het "probleem" is dat Simon twijfelt tussen een Yarland zonder pre amp out en een cambridge azur met pre amp out.
Vandaar de vraag hoe erg is het om een sub op de luidspreker uitgangen van een versterker aan te sluiten. Ik heb zowel een Cambridge 640A als een FV34CIII in huis gehad. Maar ik heb aandelen Yarland....dus daar laat ik me niet over uit
Groet Roland
