Nog even reageren op een stukje wat ik over het hoofd zag:
sietse schreef:Als ik het goed begrepen heb, speelt de afmeting van de boxen een rol vanwege de beschikbare ruimte. Bekijk dan nog eens de tekening van mijn kasten. De breedte van kasten maakt het meestal pompeus.
Het gaat er me niet zozeer om dat ze niet pompeus mogen lijken, maar ik moet ze vooral kunnen plaatsen. De linkerbox moet ik voorlopig ergens tussen de kachel en die stoel inproppen. Het woofergedeelte mag best even diep zijn als de stoel, maar dan niet hoger dan de armleuning. Of de hoogte in, maar dan beslist niet hoger dan 1m i.v.m. de kachelpijp.
De rechterbox is dan weer bepalend voor de breedte. Deze moet het voorlopig helaas even doen met een plaatsje in de hoek. Bij een breedte van 35cm kan ik de box nog enigzins indraaien, en veel breder past gewoonweg niet.
Helaas een zeer ongelukkige situatie, maar het interieur is vrij recente erfenis van mijn moeder, dus voorlopig laat ik dat nog even zo. Wel hoop ik mijn tweezits (rechts) over een tijdje boven kwijt te kunnen, zodat die stoel naast de TV weg kan. De wandmeubelen kunnen dan evt. een fractie naar links worden geschoven.
Het zal duidelijk zijn dat het de eerste tijd schipperen wordt in mijn overvolle interieur. Komt heus nog wel verandering in, maar voorlopig is het even niet anders. Afmetingen als van een Rogers lijkt op dit moment het maximaal plaatsbare, en het komt overal nog een beetje bovenuit. Andere modellen zal ik grondig moeten gaan hervouwen.
sietse schreef:
Bovendien zet ik hierbij een uitnodiging neer voor iedereen die nou mijn opschepperij wel eens zou willen beluisteren. En kritiek hebben mag. Graag zelfs, dat bevordert altijd de prestaties bij zelfbouw.
Sietse, ik zie het niet zozeer als opschepperij, maar meer als vurig enthousiasme. Is toch prima?
Mario