Ik ben net begonnen met de bouw van de "Frugelhorn". Dit is een kleine backloaded horn met hoornmond aan de achterkant. Er zit een breedbander in van Fostex, de FE126E.
Informatie en foto's van deze hoorn zijn te vinden op:
http://www.frugal-horn.com/Frugel-Horn.html
Schets van de "Frugelhorn"
Ik maak de level-1 uitvoering met de diepere achterkant. Later maak ik misschien nog de radiator die achter de speaker geplaatst moet worden.
De ongebruikte ruimte bovenin de kast ( de driehoek ) wordt uit de zijkanten uitgevreest zodat je door de kast heen kan kijken.
De ruimte onderin wordt opgevuld met zilverzand.
Afwerking van de kast heb ik iets anders verzonnen dan de meeste hebben gedaan. De bovenkant en voorkant worden ingelegd met berken multiplex, gebeitst en afgelakt in kersen kleur.
De zijkant en bovenkant worden dus opgebouwd uit 12mm MDF verlijmt met 9mm berken. Totaal 21mm dik. Hierdoor moesten de hoogte en diepte dus 3mm langer worden, omdat standaard 18mm wordt gebruikt.
Ik heb de berken plankjes voor 1 kast al gezaagd en 1x gebeitst. De houtnerf springt er al mooi uit. Hierna nog 1x beitsen en 1 a 2 keer aflakken.
De zijkanten en achterkant worden waarschijnlijk gespoten in creme wit ( meer naar de bruinige kant dan naar de gele kant ), kleurt goed met de roodachtige kleur van het kersen.
Foto's volgen zo spoedig mogelijk.
Valt nog genoeg te doen, aangezien binnenin bijna alles onder verstek gezaagd moet worden.