Omdat ik luidsprekers wil gaan bouwen, zie mijn topicje op 'drivers'
viewtopic.php?t=4418
zoek ik hulp bij het maken /ontwerpen van het filter. Want daarin ben ik volledig onervaren. Ik weet wel de basisprincipes van de werking van spoelen en condensatoren, en wat dat in een filter doet, maar da's natuurlijk nog iets anders dan de fijne kneepjes kennen en ervaring hebben. Maar zijn er bv programma's te downloaden waar je de parameters van de units kunt invoeren en dat zo'n progammaatje dan een filterdesign uitpoept? Of denk ik veel te simpel
Of is er wellicht iemand van het forum die mij een flinke zet in de goede richting kan geven met een basis idee voor een filter? Dat mag heel eenvoudig van opzet zijn, graag zelfs, want ik ben van de 'less is more' overtuiging... Als er overtuigende argumenten zijn waarom deze units niet of slecht met elkaar zullen samengaan, hoor ik het natuurlijk ook graag!
De units die ik in gedachten heb zijn de Eton 7-372/32 HEX en de Thiel & Partner C2 24/6. Zie ook mijn andere topic hoe ik tot deze keuze ben gekomen. Het moet een vloerstaande speaker worden, basreflex lijkt me de beste oplossing, inhoud plm. 30 liter. Een beetje het idee van mijn huidige Dynaudio Nuance dus met andere units...
Wie kan mij een beetje op weg helpen?
bedankt,
Paul