Dit is niet mijn eerste zelfbouwproject, in huis staan/hangen al een vijftal zelfbouwers: 2 x Hatt MKII (achter), 2x Hatt MKIII (front, met soft dome SEAS tweeter i.p.v. de metal dome). Beide heb ik wel een wat andere kast gegeven. Eentje is qua vormgeving een kloon van een Beolab 8000, de ander een eigen verzinsel. Beide hebben een PVC behuizing. Verder een Rhythmic Audio servo-sub plus Velodyne SMS-1. Als hardware een multichannel set van Primare.
De Hatt's bevallen goed, maar toch ga ik iets nieuws bouwen. Omdat het leuk is, maar ook omdat de weergave vast nog wel beter kan. Na flink wat lezen op dit forum, het afwegen van mijn eigen voorkeuren en overleg met Tony gekozen voor de Optimo. Ook met een Vifa XT-300 tweeter i.p.v. de SS 9700 ringradiator, die wat mij betreft ietwat overpriced is.
Ik ga wel de vormgeving van de kast wat veranderen, laat hem iets achterover hellen en maak hem zo smal als constructief mogelijk is. Daarbij wel de lengte en de cross section van de TL-lijn gelijk houdend. Het filter komt in een aparte kast onderin. Er komt ook een frontje op, met daarin verwerkt een ronding om minder last te hebben van de scherpe randen van de kast. Deze krijgen namelijk geen afronding, ik hou alles zo hoekig mogelijk. Kleur wordt waarschijnlijk hoogglans wit, met een zwart front. Zelf spuiten, of laten doen ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik zet ze op Totem Claws, deze heb ik ook onder de sub en dat gaat erg goed.
Inmiddels zijn de meeste componenten in huis. Eergisteren ook drie platen Hawaphon gehaald, heavy shit (en bij een kapot vakje heb je een huis vol kogeltjes
Wat foto's erbij ter illustratie, en als ik weer wat gevorderd ben volgt er meer nieuws.