incl oude discussies en bouwverslagen
Moderator: Beheerdersteam
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 18 jun 2007, 10:01
En de praktijk:
Bijlagen
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810 Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:
Bericht
door Geenius » ma 18 jun 2007, 10:13
Erg handig!
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 18 jun 2007, 11:06
Zekers, vrees dat er binnenkort een "parallel"-versie van komt. Bevalt prima, overzichtelijk en snel.
Maar goed, tijd om te stoppen....helaas wil m'n baas me weer even zien, dus nog even snel de eerste meting die ik heb kunnen doen.
Nog wat bij te schaven dus.....
Bijlagen
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » vr 22 jun 2007, 23:26
En versie 5.... Kantelfrequentie ditmaal wat hoger gezet. Eens kijken hoe dat klinkt.
Alleen die 4Khz zit me nog niet lekker.
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » vr 22 jun 2007, 23:33
Edo schreef: En versie 5.... Kantelfrequentie ditmaal wat hoger gezet. Eens kijken hoe dat klinkt.
Pas maar op
......... met zo`n afstelling in het hoog krijg je zeker kritiek over `n tweeter die wel `n dB`tje zachter mag
Ziet er mooi uit Edo.Wat bevalt je beter?
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » vr 22 jun 2007, 23:37
Welke frequentie zat die van jou ook al weer Carlo?
Versie die beter bevalt? Ehm, de eerste indruk toch die wat lagere freq. Al meet de hogere beter.
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » vr 22 jun 2007, 23:56
Klopt. Ondertussen had ik nog een versie....ook rond de 2700Hz...
Bijlagen
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » za 23 jun 2007, 12:28
En nog even alleen thuis dus even flinke luistertest vanmorgen.
Drie filter uitgetest die ik afgelopen week gemeten/ontworpen had. De laatste versie met X-over van rond de 2700Hz klinkt het meest naturel.
Bijlagen
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » zo 24 jun 2007, 14:15
Met schema (versie 6) waar op dit moment naar geluisterd wordt.
Bijlagen
schema-versie-6.gif (13.71 KiB) 1886 keer bekeken
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445 Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:
Bericht
door b_force » vr 06 jul 2007, 23:52
En is het gelukt met je filter onderdelen ?
(grappig dat de form exact hetzelfde is, als je andere speaker
)
Je gebruikt trouwens voor de krommem zijkanten multiplex oid ?
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » za 07 jul 2007, 0:14
Jep, helemaal gelukt. Filter zit erin en ze staan te spelen in de keuken. Lekker bijgeluidje zo voor als ik sta te koken..
Maar ehm, de vorm is ongeveer gelijk ja. Ik gebruik altijd buigplex (hobbyplex). (Is triplex, drielaags dus).
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » vr 19 okt 2007, 22:42
Dat expirimenteerbordje beviel dus bestwel.....alleen bij een speaker waar ik nu mee bezig ben kwam 1 en ander niet echt goed uit dus maar besloten om nog een bordje te maken, maar dan voor een 3-weg parallelfilter.
En ik moet zeggen...werkt voor die paar euro erg lekker (snel).
Bijlagen
Lnsadnoh
Berichten: 6051 Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:
Bericht
door Lnsadnoh » zo 21 okt 2007, 19:19
Super handig zo'n testbordje Edo!
BY THE WAY -> MOOIE SITE HEB JE TROUWENS!
Leuk en interessant, met mooie projecten!!