LOL, ok ik zal erover ophouden....
Ik zag mijn posts meer als kentering in de zee van UCD en GC gerelateerde spam hier op het forum.....
Ben zelf tot een jaar of twee geleden altijd een groot voorstander geweest van discrete opbouw, want als je het zo bekijkt is een chip gebruiken al geen zelfbouw te noemen....
Vele transistor en buizenversterkers ontworpen en gebouwd...
Toen kwam er ineens een klasse D versterker die al mijn discreet opgebouwde versterkers een lesje leerde... (AR 300.2) Hier is discrete opbouw dan ook geen voordeel meer, kleine, korte printsporen en compacte SMD componenten zijn hier een voordeel...
Ik heb samen met een kennis vorig jaar een gainclone (voor hem) gebouwd met LM3886. Ook hardwired. Het is een zeer goede versterker, maar mist ten opzichte van eigenlijk alle Tripath gebaseerde versterkers en UCD de strakheid, magie en vooral ruimtelijkheid.
Bij de kits van 41hz.com krijg je een bouwbeschrijving waarbij de functie van de componenten ook wordt besproken, het is dus voor een groot deel aan jezelf hoeveel je ervan wilt leren. Bij alle kits zijn ook extra componenten toegevoegd om mee te experimenteren... ook zijn er veelal extra plaatsen op de prints vrijgehouden voor grotere/betere componenten....
Daarbij is de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed te noemen.
Inderdaad aan de TS de keus....