Mn vraag kon ik het beste uitleggen d.m.v. een schematische tekening. Ik wil graag weten ofondestaand idee mogelijk is.
Alvast bedankt.

Moderator: Beheerdersteam
Maar dat heeft dan dus ook alleen zin als je een 'lagere impedantie' hebt. In principe gaan die versterkers parallel niet meer spanning leveren. Die vermogensweerstand is wel essentieel als je zoiets wilt doen, maar ik zou er wel goed mee opletten.. ken mensen die hun versterker toch meer te verduren hebben gegeven dan ie leuk vond op deze manier.markje schreef:Volgens mij kun je identieke eindtrappen parallel zetten, dat doen ze met chipamps ook om lagere impedanties aan te kunnen sturen. Voorwaarde is wel dat je in de pluskabels een vermogensweerstand zet (voor je alles aan elkaar knoopt) ivm spanningsverschillen onderling.