Meten met speakerworkshop??

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Wat ik me al vaker afgevraagd heb... is een offset-functie voor omgevingsruis bij al die programma’s een vanzelfsprekend iets? Lijkt me wel vrij logisch, aangezien toch de meeste computers wel een redelijke ruisdrempel met zich meebrengen.

Mario
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik gebruik daar een lang microfoonsnoer voor ;)
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Henkjan schreef:
ik gebruik daar een lang microfoonsnoer voor ;)
jaja, maar vast niet zo lang dat je ook andere ruisbronnen (zoals omgeving) kan vermijden. :D

PC-geruis is niet zo moeilijk te vermijden, maar een offset-functie stelt weinig voor en corrigeert élke constante ruisbron, dus ook van apparatuur en snoeren. Wordt trouwens ook gebruikt voor ruisarme digitale opnamen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Aan een off-set zoals jij bedoelt heb je niet zoveel Mario. Maar je kan altijd de schaling zo instellen dat de ruisvloer buiten het display valt. Random ruis zoals omgevingsgeluid kun je altijd een heel eind wegwerken door een behoorlijk aantal metingen te middelen. Juist Audiotester is hier vrij sterk in omdat ie erg rap een FFT berekent. Middel je b.v. 100 metingen dan zakt de ruisvloer van het systeem ook nog eens zo'n 20 dB. Harmonische signalen zoals brom kun je echter niet wegmiddelen.
Plaats reactie