Die durft

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
nlmb

Die durft

Bericht door nlmb »

Op zoek naar koopjes kwam ik deze advertentie tegen:

Marktplaats advertentie
Het geluid is te vergelijken met de Avalon Sentinel/Kharma exquisite

Hopelijk is het een "eerlijke" vergelijking :) Het verbaast me dat iemand zoveel geld durft te vragen, je kan toch niet verwachten dat je de nieuwprijs van alle gebruikte spullen terug krijgt? Voor 6000 euro kan je een hoop zelf proberen.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tsja, ik haak meestal af als ik de sinaasappelstructuur van de roller op de foto's terug zie, of als d'r in drie zinnen al meer dan twee spelfauten staan, dat zegt m.i. al genoeg over de persoon danwel zijn nauwgezetheid.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
cve

Bericht door cve »

For dat gelt bau jei zelluf feel betur de Soup of de Milestones. Geeft ook nog meer voldoening en waarschijnlijk een beter resultaat. Kun je ook nog op vakantie.

Co
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Dat is mijn systeem

Volgens mij is jullie commentaar niet helemaal terecht. Geen van jullie is bij mij thuis geweest en heeft het systeem gehoord of gezien.

Sinaasappelstructuur? Is een eigenschap van de lak: hamerslag.. Magoed ik kan over alles wel doorgaan. Het komt er op neer dat alle losse onderdelen tegen de 6000 euro kosten. Als ik dan 6000 euro vraag voor een systeem waar ongelofelijk veel tijd en moeite inzit en waarbij ik de mogelijkheid tot bieden open laat vind ik dat zelf nieteens zo gek? Als je een soup of milestone beter vindt is dat jouw smaak..

Met de advertentie wil ik nagaan of er nu en misschien in de toekomst interesse is in zelfbouwspeakers.. Ik kan wel lekker aan het bouwen slaan met mooie accuton units, maar als dan de regel gaat gelden verkoop= investering/2 pas ik wel op mijn tellen..

Hopelijk heb ik nu een en ander verklaard.

mvg,

Martijn
Laatst gewijzigd door Martijn H op za 16 jun 2007, 9:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

De vraagprijs lijkt me voor het gehele pakket niet zo extreem. Met dit soort vraagprijzen probeert een eventuele koper er doorgaans sowieso flink wat af te pingelen. In deze vraagprijs lijkt mij dus enige marge ingebouwd.

Of je het er voor over hebt, is een tweede, maar dit systeem klinkt zeker wel heel goed. Als geheel is het zelfs één van de beste systemen die ik ken.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hoi Montana,

Buiten dat het een zeer mooi systeem is ben ik wel erg benieuwd naar de kostenopbouw van dat systeem. Voor mijn gevoel kom ik veel lager uit dan de 6000 euro die jij beschrijft. En een systeem dat met hamerslag is afgewerkt komt op mij een beetje, hoe zeg ik dat nou, budget over. Dat rijm t niet met de vraagprijs die je er voor vraagt. Ik begrijp ook dat je de helft van je investering terug wilt krijgen? Ik denk dat je dat je dat zeker zal gaan lukken. Maar dan zou je vraagprijs 3000 euro moeten zijn. En heb je het filter in zijn geheel zelf ontwikkeld en gefine-tuned? Anders zou je ook nog je hulpies een deel moeten geven. We zijn het er tenminste allemaal over een dat een luidspreker met dure componenten maar slechte opbouw slechter is dan een goedkope variant met een goede opbouw.. Je ziet ook meteen waar de mensen over vallen; afwerking en taalgebruik. Wat wel heel erg kwalijk is dat je andere merken met naam noemt en claimt beter te zijn. Dat zou kunnen natuurlijk, maar zou ook niet zo hoeven zijn. Ik had daar wat voorzichtiger mee geweest.

Overigens kan de klankmatige balans van je set zeer goed 6000 euro kunnen zijn. Ik heb speakers gehoord van 4000 die voorbij worden gespeeld door goede luidsprekers van 1000 euro (zelfbouw en commercieel). Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen gaan reageren. Daarbij hoeft er maar eentje zo gek te zijn van je speakers dat ie er 6000 euro voor uitgeeft en jij bent binnen en kunt mooi aan je nieuwe project beginnen! Toch! Ik geef je groot gelijk!!

Ik zou wel de taalfouten eruit halen en de afwerking optimaliseren. de vraagprijs naar 4500 euro bijstellen en voor je het weet ben je van je speakers af!

Overigens wel lef van je om na al die grappige reply's gewoon te zeggen dat het jouw systeem is!

Wowly
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

:lol: mooie set hoor, en verder nooit een advertentie gaan verdedigen, gezeur over de prijs en/of prestaties krijg je toch wel.
Rob.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Lees ook:

De prijs is incl. alle versterkers

En ook incl subwoofer als ik het goed begrijp.

Dan is 6000 euro nog steeds veel, maar een redelijk prijsje ervoor vragen kan je zeker wel.

Wat een gek er voor wil geven is het altijd simpel gezegd. :)

Om nog een beetje advies te geven:
Persoonlijk denk ik dat de doelgroep waar je op richt (de niet-zelfbouwer, of de "een beetje"-zelfbouwer met veel geld), misschien gaat twijfelen bij de afwerking van de speaker.

De afwerking vind ik nog best te doen, maar het is wel een erg persoonlijke afwerking. Het zou mijn smaak niet zijn, maargoed over smaak valt niet te twisten.
Ik denk alleen dat de doelgroep waar je op richt, een "spacy" modern glanzend ontwerp wil zien, of een mooie fineer laag.

Het is iig een mooi set, veel succes er mee !!!
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Ik wil niet verder ingaan op de gevraagde prijs. Iedereen mag vragen wat hij wil toch? Ik kan me niet veroorloven zomaar 2500 verlies te maken op een set. Dan hou ik hem liever en zorg ik dat ik in de toekomst niet in het wilde weg ga bouwen!

Het is dacht ik bekend dat dit systeem mede dankzij Jeroen_D zo een groot succes is geworden. Zelf heb ik dit nooit zo goed kunnen krijgen.

Nogmaals ik heb de advertentie geplaatst met de bedoeling om te kunnen zien hoe het zit met "dure" zelfbouwluidsprekers in de tweedehands markt en niet persé met de bedoeling om gelijk tot een verkoop over te gaan. En dat gehannes om een paar spelfouten! Ik vind het kinderachtig..

Misschien kunnen we nu weer over iets anders praten?

mvg,

Martijn
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik sluit me bij Montana aan :)

Wellicht kan je er over verbazen en raar naar kijken, maar je hoeft niet altijd in het openbaar iets stevig te bekritiseren.
Je zit er nu de gevolgen er nu van.

Ik wens Montana iig heel veel geluk met zijn verkoop. Het is iig een mooi systeem en je kan er zeker een leuk bedrag voor vragen.

Of het dit bedrag is ?
De tijd zal het leren, maar er zijn altijd mensen die het er wel voor over hebben :)
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Montana schreef:
Ik wil niet verder ingaan op de gevraagde prijs. Iedereen mag vragen wat hij wil toch? Ik kan me niet veroorloven zomaar 2500 verlies te maken op een set. Dan hou ik hem liever en zorg ik dat ik in de toekomst niet in het wilde weg ga bouwen!

Misschien kunnen we nu weer over iets anders praten?

mvg,

Martijn
Je hebt helemaal gelijk Martijn. Ik hoop dat je niet teveel aanstoot neemt van alle reply's, dat zou erg vervelend zijn en denk ik niemands bedoeling alhier.

Met respect,

Wowly
nlmb

Bericht door nlmb »

Ik wist niet dat deze set van hier was :(, anders was ik misschien wat voorzichtiger geweest. Ik zou zeggen succes met de verkoop :wink: .
cve

Bericht door cve »

Martijn,

Ik heb ook niet beweert dat de Soup etc. beter zijn. Mijn insteek was dat iemand voor zoveel geld (want dat blijft het) ook zelf wel iets kan bouwen met gebruik making van hoogwaardige componenten. Dat natuurlijk wel als je dat ook kunt en wilt. Voor de niet doehetzelver is het een ander verhaal. Dan vraag ik me nog wel af of een aspirant koper een dergelijk bedrag ervoor over heeft. De foto wekt niet echt de illusie dat het hier om een koopje gaat. Zelfbouw blijft moeilijk te verkopen. Winstgevend zal het nooit echt worden vrees ik. Sorry als ik je heb gekwetst en veel succes met de verkoop.

Groeten, Co
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Martijn,

Hilarisch, ik wist dus niet dat 't jouw luidsprekers waren. Dat verandert 't verhaal, immers nu weet ik ook welk traject eraan vooraf is gegaan. Echter zelfbouwapparatuur verkopen is lastig, dat weet ik uit eigen ervaring, meestal haal ik d'r net de kostprijs van de onderdelen uit, winst heb ik zelden.

Dat neemt niet weg dat hamerslag voor de afwerking een keuze is die ik persoonlijk niet vindt rijmen met je vraagprijs en dat daarnaast een goede taalbeheersing, zeker in een advertentie, van belang is. Marktplaats staat immers al vol met advertenties van lieden die hun eigen naam nog verkeerd spellen, dus wees aub. de uitzondering die laat zien dat je de Nederlandse taal wél beheerst.

Dat zegt namelijk iets over de verkoper en dus potentieel z'n koopwaar; immers jouw advertentie wordt op waarde geschat na 't lezen ervan, dus besteed daar voldoende aandacht aan. Hier op 't forum is 't allemaal wat informeler en weet men wel van de hoed en de rand, op een dergelijke virtuele koopjesmarkt moet je 't echter hebben van een eerste indruk, dus laat die in je voordeel zijn.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Dat jullie zo vallen over mijn taalgebruik verbaast me een beetje. Ik kan er zelf maar weinig fouten uit halen.. Gelukkig studeer ik geen Nederlands :)

Ik hou wel van een wat grovere afwerking. In het zonlicht lijkt het alsof de speaker 2 kleuren heeft.. Deze zomer wordt het geheel nog een keer overgespoten om het iets subtieler te krijgen.

Om de aandacht te trekken spot ik een beetje met Avalon en Kharma in mijn advertentie..

Ik heb eens een tijd geleden 2 TL'subs geprobeerd te verkopen. Ik gaf geen prijs op, maar gaf mensen de mogelijkheid om te bieden. Elke dag vond ik in mijn emailbox een bod van 150.. 200 euro voor het paar. Bouwkosten van de TL's lag rond de 1200 euro. Later heb ik de advertentie aangepast en vroeg toen een vraagprijs van ik meen 700 euro. Uiteindelijk heb ik de subs voor 550 verkocht. Dat is voor 40% van de nieuwprijs, maar al hoger dan de steeds geboden 200 euro. Daaruit haal ik het idee om een stevige vraagprijs neer te zetten om de onzinbieders en de serieus geinteresseerden te scheiden. Wat de prijs uiteindelijk wordt beslis je dan later.

Bij het plaatsen van mijn advertentie ga ik er al van uit dat mijn set nagenoeg onverkoopbaar is. De gem. luisteraar heeft vaak geen ruimte voor dergelijke speakers. 18"woofers zorgen voor een ultra lage WAF! Ik wil wél weten hoe een dergelijk systeem in de markt ligt en vond marktplaats een goed medium voor de test.

Laatst zag ik trouwens een bod van 3500 euro op een avalonkloon, volgens mij was het een soup. Die meneer vroeg iets van 4500 euro. (was geen hamerslag afwerking, dus wellicht dat dat het verschil maakt :wink: )
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Montana schreef:
..... Ik wil wél weten hoe een dergelijk systeem in de markt ligt en vond marktplaats een goed medium voor de test.
zit op bifi.nl niet een betere doelgroep? ik bedoel maar, als ik een sjiek stuk hifi wil kopen, is mijn 1e gedachte nou niet direct marktplaats...
Jasper Joppe Geers

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Henkjan schreef:
Montana schreef:
..... Ik wil wél weten hoe een dergelijk systeem in de markt ligt en vond marktplaats een goed medium voor de test.
zit op bifi.nl niet een betere doelgroep? ik bedoel maar, als ik een sjiek stuk hifi wil kopen, is mijn 1e gedachte nou niet direct marktplaats...
Mijn idee.. Het Marktplaats publiek is over het algemeen genomen uit op pingelarij. Ook al is iets het geld gewoon waard, dan nog probeert men het zo goedkoop mogelijk te krijgen omdat men nou eenmaal dat als een stukje sport ziet van Marktplaats. Ik zou zo'n project als van jou in elk geval daar nooit te koop aanbieden. Wat je namelijk ook krijgt is dat mensen daar gewoon niet dat stukje respect opbrengen voor je werk wat wij hier juist wel ervaren.

Wat dat betreft zou ik eerder aan een wat meer audiogericht forum denken. Daar zitten toch over het algemeen ook de mensen die jouw energie en projecten in elk geval meer kunnen waarderen, en maak je denk ik meer kans om het over te doen aan iemand die het ook kan waarderen om zijn kwaliteit, want daar bestaat denk ik bij niemand hier twijfel over. :wink:
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Jasper Joppe Geers schreef:
Mijn idee.. Het Marktplaats publiek is over het algemeen genomen uit op pingelarij. Ook al is iets het geld gewoon waard, dan nog probeert men het zo goedkoop mogelijk te krijgen omdat men nou eenmaal dat als een stukje sport ziet van Marktplaats.
Klopt. Op een audioforum zal ik niet snel over de prijs in onderhandeling gaan. Verkoper en potentiële koper weten allebei waarover gesproken wordt, er is een prijs en dat is het je waard of niet. Bij Marktplaats ligt dat toch anders, iedereen knalt alles maar op die site en vraagt er 100 euro voor. Meestal is het dat niet waard, soms zitten er onbewuste juweeltjes tussen. Die speelruimte is je plezier en daar stelt een adverteerder op Martkplaats zich ook aan bloot. Overigens ben ik maar in drie of vier serieuze onderhandelingen getreden en dan onderhandel ik op basis van eerlijkheid en de verkoper kreeg dan ook echt geen fooi. Zo netjes moet je dan ook zijn.

Het jeukt me nu ook een beetje, ik zie "voor weinig" de vlaggenschipreeks van een licht controversieel merk te koop staan (****, reken maar uit). Beetje uit sentimentele, maar ook nieuwsgierig oogpunt. Hoe klinkt dat nou, voegt het iets toe, past het bij mijn kamer, dat soort dingen. Nieuw zou je het nooit doen, voor een paar tientjes misschien wel. Er zijn een aantal advertenties om op te reageren, welke zijn mooi, welke verkopers zijn pushovers...

Ja, tijdverdrijf... :wink:
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Tja, Marktplaats..........

Toch heb ik daar mijn tweede en derde paar Maggies vandaan gesleept tegen beslist acceptabele bedragen.
Ook meetapparatuur, onderdelen en soms zelfs leuke hifi heb ik er wel gevonden.

Maar ik bied ook normale bedragen, en mail/bel de verkoper ook altijd persoonlijk om te laten weten dat het me ernst is.

Wat bovenstaande set speakers betreft: hoe goed en/of mooi ze ook zijn, een zelfbouwproject zal nooit de "werkelijke" waarde (wat is dat? Er is geen vergelijk mogelijk) die de verkoper in zijn hoofd heeft, halen.
Dat is al eens eerder geconstateerd in een draadje hier.
Veelal mag je blij zijn dat je de onderdelenprijs eruithaalt.
En ja, de meeste mensen vallen voor het uiterlijk, dus een Soup met afwerking zoals Wowly's Refmons (om maar eens wat te noemen) zal eerder en/of beter verkopen dan iets wat lijkt op een PA product (met alle respect overigens van iemand die nog geen gat recht in een stuk hout kan boren. Yep, that would be me. :roll: )
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Henkjan schreef:
Montana schreef:
Bifi!?! schrik! :twisted: De apo's worden niet verkocht. Ik denk dat de emotionele waarde ook te groot is geworden. Voor de test zou ik inderdaad beter hifi.nl kunnen proberen, maar ik heb er nu even geen zin in..

Toch vind ik dat mensen hun projecten niet moeten onderschatten. Het is wel zelfbouw en geen commerciele rotzooi hé :wink:

mvg,

Martijn
Plaats reactie