Ik heb een paar visaton vox 200 's aangepast, dwz nieuwe kasten gemaakt.
Het filter heb ik nagenoeg gelijk gelaten met het originele ontwerp, de spoel in het laag is vervangen door een HQ-spoel met lagere weerstand en de MKP condensatoren in het hoog zijn vervangen door audyn cap plus.
Nu heb ik het idee dat de tweeter wel iets harder mag klinken, maar aangezien ik een elektronicaleek ben is mijn vraag, welke weerstand in het hoo-gedeelte zal een lagere waarde moeten krijgen: die van 1 of die van 3,3 Ohm.
Mijn gevoel zegt dat de weerstand van 3,3 ohm een wat lagere waarde zal moeten hebben, maar hoeveel lager?
Voor de geinteresseerden hier een link naar een ander forum waar de boouw van miijn luidsprekers te zien is http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41295.0
alles hier opnieuw posten zou wel erg veel werk zijn.
frank
Franks
Tweeter wat te zacht---filter aanpassen
Moderator: Beheerdersteam
Het gemakkelijkst is om de weerstand van 1 ohm te overbruggen met een draadje. Als het hoog dan wat teveel van het goede wordt kun je overwegen om het draadje weer te verwijderen en in plaats daarvan over de 1 ohm weerstand nog een 1 ohm weerstand parallel te zetten zodat hij in totaal 0,5 ohm wordt.
- Hans Nootdorp