Na bijna een maand stilte even een update.
Ik luister al een tijdje en ben zeker niet ontevreden

. Alhoewel de magie er nog niet is.
Maar..... ik speel voor het mid/hoog met een 35 jaar oude zelfbouwversterker (met elco's in de uitgang, die dus ook zo oud zijn .....

) En de woofer draait op en Bose PA-versterker.
Het passieve mid/hoog filter is verder nog ongetuned.
De Behringer Xover staat op 120 Hz ingesteld en filtert zowel het laag als het mid/hoog.
Het hoog vind ik wat te scherp en te luid.
Maar het is moeilijk te zeggen of dat door de versterker komt of door het ongetunede filter. In het mid/hoog zitten nu ook nog simpele 0,7/1 mm luchtspoelen. Met de definitieve foliespoelen zal de mid-unit daardoor in ieder geval ca. 0,9 dB luider spelen. Bij de 4 ohm van de 15W4531 maakt het veel uit of de RL 0,65 of 0,20 ohm is. (1 mm draad versus 12AWG-folie) Dat zal het klankbeeld toch wel iets beinvloeden.
De simulatie van het filter ziet er mooi vlak uit.
En voor de compleetheid ook het filter-schema.