Het vervelende van op-amps is dat je tegen de steilheid van dat ding loopt op het moment dat je hem gebruikt om van een tijd discreet naar een tijd signaal te gaan. Met een terugkoppeling van 120 dB krijg je daarmee gewoon problemen. Pak dat ding van mij, dat in vergelijking met een op-amp bijna feed-forward is, of die van Jacco en je ziet waar het verschil zit
Ik spreek op mijn opleiding (elektrotechniek aan de universiteit Twente) veel mensen die denken dat een op-amp de oplossing voor alles is, maar soms ook niet, en blijkt dat de oude vertrouwde transistor toch een betere is

Het hangt er dus maar net vanaf wat je ontwerp keuzes, eisen, en je budget is, want een op-amp kan vaak ook erg handig zijn.
Je kan er aan meten, het mooiste resultaat krijg je op het moment dat je witte ruis neemt en met een aantal dB meer een sinus er doorheen mixt en dat uit je cd-speler laat komen. Kijk vervolgens wat je overhoud van de sinus en hoe de harmonische vervorming van dat ding er uit ziet. Ik zal eens kijken of ik nog wat oude meet resultaten op kan snorren, die zullen vast nog wel ergens op mijn pc rondslingeren...
Een gewone sinus uit een cd-speler laten komen is natuurlijk onzin, zelfs een op-amp cd-speler zal daar nog een mooi signaal uit weten te brouwen met een dik low-pass filter der achter... En is dus een totaal nutteloze meting. Het echte feest begint pas bij samengestelde signalen en natuurlijk bij de jitter meting.
Voor degene die plaatje willen kijken, of toevallig Japans spreken:
http://fnt-www.ss.titech.ac.jp/~hajime/ ... index.html
Website waarop de vervorming van verschillende condensatoren staat aangegeven. Dan weet je dus wat er gebeurt met je audio signaal op het moment dat het er doorheen moet, bijvoorbeeld in je output-stage van je cd-speler.