2e Luisterdag ZBA vh Noorden te Beetsterzwaag 13-10-2007

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Welke zaterdag ?

Peiling eindigde op wo 28 mar 2007, 21:37

Zaterdag 29 september 2007
1
7%
Zaterdag 6 oktober 2007
0
Geen stemmen
Zaterdag 13 oktober 2007
3
21%
Zaterdag 20 oktober 2007
1
7%
Maakt niet uit
9
64%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Gerion schreef:
Hoewel ik waarschijnlijk niets zinnigs heb mee te nemen lijkt het me toch leuk om langs te komen.
Al is het maar om ideeën op te doen en de mensen achter de namen te ontmoeten.
"onbevooroordeelde luisterende oren " zijn ook welkom :)

Het zal wel rustiger zijn zonder Kees en :twisted: :P
De koppelcondensator-keuze is op zich al heel interessant...........althans de ervaringen hier thuis doen vermoeden dat daar meer verschil in zit dan ik als techneut eigenlijk wil weten/kan verklaren/moet toegeven
Zo dat zou lukt zijn om dat eens te horen...
jeoffrey Geplaatst: Di Mrt 13, 2007 3:46 pm Onderwerp:

ik wil eindelijk wel eens het verschil horen tussen kabels en dan het liefst blind. Is hier animo voor?
Ach... gedoe met kabels zie ik niet zo zitten op zo'n dag...

Hoewel... VMK buitenkabel ( koper) 2* 2,5 mm2 schijnt heel
muzikaal te zijn... :wink: :wink: :wink:

Zal de lijst komend weekeinde wel aanpassen...

:idea: nog meer ideen....

Lijkt mij dat 13 oktober als datum de meesten wel goed uit komt !!!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

weidok schreef:
Lijkt mij dat 13 oktober als datum de meesten wel goed uit komt
dan zet ik dat alvast in de agenda
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
weidok schreef:
Lijkt mij dat 13 oktober als datum de meesten wel goed uit komt
dan zet ik dat alvast in de agenda
Zal informeren of de zaal 13 oktober nog vrij is
zo ja.. dan leggen we deze dag vast...


Kortom... wij hebben er zin in......
en nu nog bouwen... zaagplan ligt al een tijdje klaar..

"DE WADDENHOORN" met karlson slot :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Geachte Weidok,

Ik heb de zaal op zaterdag 13 oktober voor u gereserveerd.
Bedankt voor uw aanmelding.
Tzt nemen we wel contact met elkaar op.

groeten van s H

De zaal is besproken:

zaterdag 13 oktober 2007
2 e luisterdag ZBA vh Noorden te Beetsterzwaag


ZBA= ZelfBouwAudio
Laatst gewijzigd door weidok op zo 18 mar 2007, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

:oops:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Goh ... wat leuk! op onze trouwdag nogwel :)

we zijn er niet bij... (maar zeg nooit nooit..)

Kees
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Staat in de agenda
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Hoi allemaal

Ik heb wel wat gemist door de drukte van de afgelopen maand :roll:
Leuk om te horen dat er weer een luisterdag georganiseerd wordt, natuurlijk kom ik ook graag weer.
Ik neem dan graag mijn 1e luidsprekerset mee, (2weg in Carbon/Epoxy/MDF kast) en ik neem dan graag de Project Xpression draaitafel mee.
Ik hoop er tegen die tijd een top MC elementje, en een Cambridge 640P phono-voorversterker bij te hebben.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Hififiel schreef:
Hoi allemaal

Ik heb wel wat gemist door de drukte van de afgelopen maand :roll:
Leuk om te horen dat er weer een luisterdag georganiseerd wordt, natuurlijk kom ik ook graag weer.
Ik neem dan graag mijn 1e luidsprekerset mee, (2weg in Carbon/Epoxy/MDF kast) en ik neem dan graag de Project Xpression draaitafel mee.
Ik hoop er tegen die tijd een top MC elementje, en een Cambridge 640P phono-voorversterker bij te hebben.
Geweldig.... mooie spullen...
zal de lijst binnenkort aanpassen....
We zien begin oktober wel wie wat neemt :)
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

ZEt mij er ook maar op :)..
Ik heb ook niks mee te nemen,
(als mensen dat willen: een advance acoustic MAP 305).
Maar ik denk dat er al genoeg versterkers zijn :)

Ik ga trouwens met de auto vanaf Meppel... (nog mensen behoefte aan carpool?) Of is daar al een apart topic voor.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Jan-Willem schreef:
ZEt mij er ook maar op :)..
Ik heb ook niks mee te nemen,
(als mensen dat willen: een advance acoustic MAP 305).
Maar ik denk dat er al genoeg versterkers zijn :)

Ik ga trouwens met de auto vanaf Meppel... (nog mensen behoefte aan carpool?) Of is daar al een apart topic voor.
Jan-Willem ook luisteraars zijn welkom
zal je op de lijst zetten...

Carpool topic lijkt mij een goed idee :)

Tot horens dan maar..

De wijzigingen worden in de eerste berichten van dit topic
aangepast..
ook het luisterschema komt daar te staan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zou best willen, maar ehm tis verre van in de buurt :P

(ik woon in de buurt van Delft)
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

hallo iedereen
Ik had al gezegd dat ik mijn draaitafel mee zou nemen en dat ik daarvoor een nieuwe phonopré en MC element voor aan het zoeken was, beide onderdelen zijn inmiddels geselecteerd en gekocht :)
Phonopré is de Cambridge Azur 640P.
Element is de Ortofon MC Rondo Red.

Tevens komt er nog een Pro-Ject Speedbox bij (quartz controled motorsturing)

En een vriend van mij zou ook graag meekomen om eens te zien wat andere zelfbouwers zoal maken :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Hififiel schreef:
hallo iedereen
Ik had al gezegd dat ik mijn draaitafel mee zou nemen en dat ik daarvoor een nieuwe phonopré en MC element voor aan het zoeken was, beide onderdelen zijn inmiddels geselecteerd en gekocht :)
Phonopré is de Cambridge Azur 640P.
Element is de Ortofon MC Rondo Red.

Tevens komt er nog een Pro-Ject Speedbox bij (quartz controled motorsturing)

En een vriend van mij zou ook graag meekomen om eens te zien wat andere zelfbouwers zoal maken :)
We zullen de lijsten zsm aanpassen
en luisteraars zijn ook welkom :)
oortjes te
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

weidok schreef:
Hififiel schreef:
hallo iedereen
Ik had al gezegd dat ik mijn draaitafel mee zou nemen en dat ik daarvoor een nieuwe phonopré en MC element voor aan het zoeken was, beide onderdelen zijn inmiddels geselecteerd en gekocht :)
Phonopré is de Cambridge Azur 640P.
Element is de Ortofon MC Rondo Red.

Tevens komt er nog een Pro-Ject Speedbox bij (quartz controled motorsturing)

En een vriend van mij zou ook graag meekomen om eens te zien wat andere zelfbouwers zoal maken :)
We zullen de lijsten zsm aanpassen
en luisteraars zijn ook welkom :)
oortjes te
OK dan neem ik dus 1 gast mee :D
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Hififiel schreef:
weidok schreef:
Hififiel schreef:
hallo iedereen
Ik had al gezegd dat ik mijn draaitafel mee zou nemen en dat ik daarvoor een nieuwe phonopré en MC element voor aan het zoeken was, beide onderdelen zijn inmiddels geselecteerd en gekocht :)
Phonopré is de Cambridge Azur 640P.
Element is de Ortofon MC Rondo Red.

Tevens komt er nog een Pro-Ject Speedbox bij (quartz controled motorsturing)

En een vriend van mij zou ook graag meekomen om eens te zien wat andere zelfbouwers zoal maken :)
We zullen de lijsten zsm aanpassen
en luisteraars zijn ook welkom :)
oortjes te
OK dan neem ik dus 1 gast mee :D
ok lijst is aangepast..
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

Bericht door De Timmerman »

Ik wil ook graag komen kijken (luisteren). Als er interesse is wil ik ook mijn Optimo's meenemen (overigens de EHCT-edition = Extra-heavy-cheap-tweeter).

Marc
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Mijn 2,5weg systeem gaat niet lukken aangezien ik er al 1 als center ga gebruiken en hiermee de noodzaak voor de 2de er niet meer is...
Maar zo te zien nog keuze genoeg voor die dag :)
Tot dan,

Marcel
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Het lijkt me erg leuk om eens te luisteren naar creaties van andere.
Zet mij dus ook op de lijst.
Het is wel een stuk rijden, maar je moet er iets voor over hebben.

Als er interesse is,
wil ik proberen mijn ESL Precision devices combi in mijn coupe te leggen.
Rond die datum zal het versterker/filter gedeelte netjes in 1 behuizing zitten.
Dus zal het ook allemaal veilig zijn :)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Als jouw ESL project er staat, kom ik ook. :wink:

Kan eventueel de WK (nieuwe incarnatie!) meenemen, een zelfbouwDAC, Thorens TD160 II met DL103 en phonotrap/voortrap met LM4562s enz.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Bij deze een Date :)

Banken plat, en dan past het wel, misschien komen er meer mensen uit Utrecht (omgeving). Dus carpolen kan.

Ik neem dan mee:
ESL/ PD panelen.
Actief filter
2x AMC buizen versterkers of klasse D AMP4 van 41hz.
(Op dit moment draait het laag op een Crown D-150 MK2, geen succes.)
Maranz SA 7001 cd speler.

De versterkers is even afhankelijk van in welk stadium ik ben met het project.


Tevens lijkt het mij erg leuk om andere amps te testen op bijvoorbeeld de ESL panelen. Dus als mensen een leuk exemplaar hebben.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

De Timmerman schreef:
Ik wil ook graag komen kijken (luisteren). Als er interesse is wil ik ook mijn Optimo's meenemen (overigens de EHCT-edition = Extra-heavy-cheap-tweeter).

Marc
Een TL erbij moet kunnen.. zal de lijst aanpassen
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Soundexcel schreef:
Het lijkt me erg leuk om eens te luisteren naar creaties van andere.
Zet mij dus ook op de lijst.
Het is wel een stuk rijden, maar je moet er iets voor over hebben.

Als er interesse is,
wil ik proberen mijn ESL Precision devices combi in mijn coupe te leggen.
Rond die datum zal het versterker/filter gedeelte netjes in 1 behuizing zitten.
Dus zal het ook allemaal veilig zijn :)
Je bent welkom..
met de ESL's

Zal de lijst aanpassen...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

KT88 schreef:
Als jouw ESL project er staat, kom ik ook. :wink:

Kan eventueel de WK (nieuwe incarnatie!) meenemen, een zelfbouwDAC, Thorens TD160 II met DL103 en phonotrap/voortrap met LM4562s enz.
De WK had ik al stiekum uitgenodigd Sander :)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

eeeuuh, hum, salle we een schouwburgje afhuren... :lol:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”