hout op 45 graden zonder frees
Moderator: Beheerdersteam
hout op 45 graden zonder frees
Hallo,
Ik wil van 4 platen de lange zijde ( 1 meter lang ) op 45 graden hebben. Maar ik heb dus geen frees en ik ken niemand die dit heeft. ik zou het zonde vinden on het niet te doen want dat maakt de kasten toch een stuk fraaier. Zijn er nog andere manieren om dit voor elkaar te krijgen?
alvast bedankt!
Ik wil van 4 platen de lange zijde ( 1 meter lang ) op 45 graden hebben. Maar ik heb dus geen frees en ik ken niemand die dit heeft. ik zou het zonde vinden on het niet te doen want dat maakt de kasten toch een stuk fraaier. Zijn er nog andere manieren om dit voor elkaar te krijgen?
alvast bedankt!
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
om heel eerlijk te zijn zou ik even op zoek gaan naar een bedrijf dat plaatmateriaal verkoopt en dat ook op verstek zaagt. helaas is dat niet de gamma of de formido, maar er zit vast wel iets bij je in de buurt. de zaagkosten zijn waarschijnlijk hetzelfde als het huren van een festo circelzaag, maar je weet wel zeker dat het op een professionele manier gedaan is en de hoek inderdaad 45 graden is.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
uhm... voor 50 euris heb je net een freesje. zeker geen machine.Mike.M schreef:Een goede raad koop eentje een freesmachine kost voor een zelfbouwer niets meer voor een 50 euro heb je al een prima freesmachine en dit komt altijd van pas.
zie ook hier.
Jawel zal even een linkje plaatsen http://www.varo.com/catalogus.asp?grp=1&mrk=1&srt=10 dit is een goed merk voor een amateur. 
Die merken als Powerplus, skil, constructor,... zijn niet slecht, ik bedoel als je maar heel heel weinig moet frezen op een jaar dan gaat dat zeker volstaan. Zeker als je weinig moet wegfrezen. dan volstaan die dingen zeker wel.
Maar als je de frees wat meer gaat gebruiken zijn ze niet nauwkeurig en krachtig genoeg. (mijn mening)
Ik ben iemand die liever 1 keer wat meer uitgeeft, dan ergens op te besparen en dan meer problemen te hebben.
Maar als je de frees wat meer gaat gebruiken zijn ze niet nauwkeurig en krachtig genoeg. (mijn mening)
Ik ben iemand die liever 1 keer wat meer uitgeeft, dan ergens op te besparen en dan meer problemen te hebben.
