Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
morgen eindelijk een auto met transmissie lijnen , buizenversterkers en sacd speler!
Wij proberen er morgen om 9 uur te zijn! Hoop dat er dan al mensen aanwezig zijn die mij kunnen helpen met het slepen!? Ben al blij dat ik een (beetje) kan lopen.
Nog een tip: vergeet je afstand bedieningen niet!! en haal het laatste cd-tje uit je speler
Met die 963SA is het ook verstandig om een monitor mee te nemen. Om wat instellingen aan te passen voor de analoge uitgang(en). Zeker voor sacd weergave.
@Jacco,
Heb geen monitor (over) ook geen TV... Speel altijd stereo (sacd) analoog out. Zou toch afdoende moeten zijn? Althans....net nog getest....??
S
@Jacco,
Heb geen monitor (over) ook geen TV... Speel altijd stereo (sacd) analoog out. Zou toch afdoende moeten zijn? Althans....net nog getest....??
S
Ja, hij doet het wel. Maar het vervelende van dat ding is dat je hem ook moet vertellen dat ie in muziekmode moet staan. En niet in Filmmode. Althans, mijn speler moet je steeds maar weer instellen. Beetje dom, maar ja. Voor multikanaals moet je het zeker aanpassen en voor stereo-sacd doe ik het voor de zekerheid ook altijd maar. En altijd de Front-uitgangen gebruiken.
..... Maar het vervelende van dat ding is dat je hem ook moet vertellen dat ie in muziekmode moet staan. En niet in Filmmode. Althans, mijn speler moet je steeds maar weer instellen......
@Jacco,Henkjan,
Het is een beetje off toppic maar,
Kon het niet laten om ff te checken. Alle luidsprekerinstellingen (volgens boekje (en mijn ervaringen)) hebben ALLEEN betrekking op Multi Channel Audio out-uitgangen! Die gebruik ik niet (meer). Het is voor mij een pure Audio bak en DVD luister ik ook met Stereo analoge uitgang. Dan geeft hij inderdaad in het MENU aan dat het 'movie' instellingen zijn. maar dat geldt niet voor de analoge uitgang. Correct me if i am wrong!
nog sterker: lees net:' luidspreker instellingen worden niet gebruikt tijdens weergave in SACD Stereo- of meerkanaalsgeluid'! Aldus philips boekje.
In ieder geval bedankt voor de TIP! Heb al een pioneer speler het huis uitgedaan omdat je inderdaad altijd alle menu's moest (her) instellen
Groet S
@Jacco,Henkjan,
Het is een beetje off toppic maar,
Kon het niet laten om ff te checken. Alle luidsprekerinstellingen (volgens boekje (en mijn ervaringen)) hebben ALLEEN betrekking op Multi Channel Audio out-uitgangen! Die gebruik ik niet (meer). Het is voor mij een pure Audio bak en DVD luister ik ook met Stereo analoge uitgang. Dan geeft hij inderdaad in het MENU aan dat het 'movie' instellingen zijn. maar dat geldt niet voor de analoge uitgang. Correct me if i am wrong!
nog sterker: lees net:' luidspreker instellingen worden niet gebruikt tijdens weergave in SACD Stereo- of meerkanaalsgeluid'! Aldus philips boekje.
Ik heb dat boekje ook. En er klopt geen hout van.
De luidsprekerinstellingen worden zeer zeker gebruikt bij SACD meerkanaalsgeluid. 100 %.
Trouwens, "Multi Channel Audio out" zijn de 6 cinch busjes voor Front-Rear-Center en Sub. Dit zijn de aansluitingen die je MOET gebruiken en NIET de inferieure andere uitgang. Die is enkel en alleen bedoeld om TV's aan te sluiten. Op de Front uitgang komt ook het stereo-sacd geluid.
Ik zou te allen tijde een monitor gebruiken om dat pokkeding in te stellen. De mogelijkheden zijn er, dus ze zullen wel ergens voor bedoeld zijn. Zo kun je ook redeneren.
[quote="dekkersj..... "Multi Channel Audio out" zijn de 6 cinch busjes voor Front-Rear-Center en Sub. Dit zijn de aansluitingen die je MOET gebruiken en NIET de inferieure andere uitgang. Die is enkel en alleen bedoeld om TV's aan te sluiten. .....[/quote]je bedoelt de stereo cinch uitgang? die heb ik wel aangesloten voor als ik CD's luister om de hele bass management te bypassen.. dat is dus duidelijk slechter begrijp ik uit je woorden? normaal luister ik er geen CD's op, alleen DVD's via de coax, en SACD's via de 6kanaals uitgang, maar toch nuttig om te weten. wat is er anders aan die uitgang overigens?
@ Voodooless: idd is het eerste uurtje een klooiuurtje, maar vooral binnenkomuurtje/opzetuurtje/betaaluurtje/naamplaatjeuurtje/sjouwuurtje.ouwehoeruurtje/begroetuurtje etcetcetctetc...... De kiet gaat op zijn vroegst open om 9.30, maar voor ons heeft de beheerster een zwak, en wil ze wel om 9 uur open.....eerder kán dus niet. Daarbij is het voor sommigen een heel eind rijden...
@ Asterduc: er komen weer naamplaatjes met daarop je nick en echte naam. Dit krijg je nadat je de bijdrage aan de huur hebt gegeven
@ jacco: ik ben bijzonder benieuwd naar je UcD-buizenbak!!!!!
@ Hans: als je de menhirs liever niet meeneemt dan is dat geen enkel probleem. Het moet immers wel leuk blijven om je eigen product te showen, en als je nog niet klaar bent voor je gevoel is dat genoeg.
@ 4-weg: leuk, een protoype van een bijzonder systeem, hebben we er graag bij!!
@ bertje: Da's balen voor je....
En ik heb er ook zin in!! Ik ga straks de apparatuur achterin de subaru gooien zodat ik morgenvroeg aan kan rijden om Bart te helpen met zijn Tumult in de auto te krijgen!!
Vergeten jullie niet voldoende kabels mee te nemen (LS, Interlinks) en vooral: DEMPINGSMATERIAAL!!!
We heben urgent nodig een voorverstekert met aparte LFE uitgang (regelbaar). een gewone surroundversterker met Sub-uitgang waarbij de eindverterker te bypssen valt is al goed. Of een laptop met aparte sub-uitgang is ook goed.
ik denk dat de versterker de afstand tussen de fronds en een volume tussen fronds en sub kan regelen. ik neem ook de dayton sub met hypex versterker mee, ik hoop dat er nog plaats voor is.
Heel erg goed. Is dat tenminste geregeld. Bart_ neem anders even contact met Jago op om precies te kijken of het is wat je zoekt oke? Niets lulligers als je alle moeite doet en je krijgt er niets uit. Trouwens, jij rijd met eigen wagen en daar past alles in? Mijn soeb zit namelijk nokkievol Ik zal kijken of ik er een foto van kan maken hahahaha.
Voor het eerst van de luisterdagen ben ik voor 10 uur savonds klaar met voorbereiden......
We heben urgent nodig een voorverstekert met aparte LFE uitgang (regelbaar). een gewone surroundversterker met Sub-uitgang waarbij de eindverterker te bypssen valt is al goed. Of een laptop met aparte sub-uitgang is ook goed.
ik heb de sub op t steekwagentje klaarstaan, hoeft morgen ochtend alleen nog maar de auto in. ik zal nog wel een stel lange interlinks meenemen (car hifi dingen)
check ook ff of die AVR wel in te stellen is zonder beeld....
@Jan: jij hebt toch een Thommessen sub amp? die heeft toch HP gefilterde line out? is toch ook bruikbaar dan met een gewone amp
Zo, de tweede dual -> 2x single opamp convertor is klaar gesoldeerd (met AD811AN). Net als de eerste ziet deze er niet uit, maar voldoet wel Nu zijn de koellichaampjes aan het drogen (ff vastgeplakt met lijm).