Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

We zijn er nu echt klaar voor!
Afbeelding

morgen eindelijk een auto met transmissie lijnen , buizenversterkers en sacd speler!

Wij proberen er morgen om 9 uur te zijn! Hoop dat er dan al mensen aanwezig zijn die mij kunnen helpen met het slepen!? Ben al blij dat ik een (beetje) kan lopen.

:!: :!: Nog een tip: vergeet je afstand bedieningen niet!! en haal het laatste cd-tje uit je speler :!: :!:

Groet, Simon&daddy
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Met die 963SA is het ook verstandig om een monitor mee te nemen. Om wat instellingen aan te passen voor de analoge uitgang(en). Zeker voor sacd weergave.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@Jacco,
Heb geen monitor (over) ook geen TV... Speel altijd stereo (sacd) analoog out. Zou toch afdoende moeten zijn? Althans....net nog getest....??
S
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

doppedoos schreef:
@Jacco,
Heb geen monitor (over) ook geen TV... Speel altijd stereo (sacd) analoog out. Zou toch afdoende moeten zijn? Althans....net nog getest....??
S
Ja, hij doet het wel. Maar het vervelende van dat ding is dat je hem ook moet vertellen dat ie in muziekmode moet staan. En niet in Filmmode. Althans, mijn speler moet je steeds maar weer instellen. Beetje dom, maar ja. Voor multikanaals moet je het zeker aanpassen en voor stereo-sacd doe ik het voor de zekerheid ook altijd maar. En altijd de Front-uitgangen gebruiken.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dekkersj schreef:
..... Maar het vervelende van dat ding is dat je hem ook moet vertellen dat ie in muziekmode moet staan. En niet in Filmmode. Althans, mijn speler moet je steeds maar weer instellen......
heeft die van mij ook last van
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@Jacco,Henkjan,
Het is een beetje off toppic maar,
Kon het niet laten om ff te checken. Alle luidsprekerinstellingen (volgens boekje (en mijn ervaringen)) hebben ALLEEN betrekking op Multi Channel Audio out-uitgangen! Die gebruik ik niet (meer). Het is voor mij een pure Audio bak en DVD luister ik ook met Stereo analoge uitgang. Dan geeft hij inderdaad in het MENU aan dat het 'movie' instellingen zijn. maar dat geldt niet voor de analoge uitgang. Correct me if i am wrong!
nog sterker: lees net:' luidspreker instellingen worden niet gebruikt tijdens weergave in SACD Stereo- of meerkanaalsgeluid'! Aldus philips boekje.

In ieder geval bedankt voor de TIP! Heb al een pioneer speler het huis uitgedaan omdat je inderdaad altijd alle menu's moest (her) instellen
Groet S
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

doppedoos schreef:
@Jacco,Henkjan,
Het is een beetje off toppic maar,
Kon het niet laten om ff te checken. Alle luidsprekerinstellingen (volgens boekje (en mijn ervaringen)) hebben ALLEEN betrekking op Multi Channel Audio out-uitgangen! Die gebruik ik niet (meer). Het is voor mij een pure Audio bak en DVD luister ik ook met Stereo analoge uitgang. Dan geeft hij inderdaad in het MENU aan dat het 'movie' instellingen zijn. maar dat geldt niet voor de analoge uitgang. Correct me if i am wrong!
nog sterker: lees net:' luidspreker instellingen worden niet gebruikt tijdens weergave in SACD Stereo- of meerkanaalsgeluid'! Aldus philips boekje.
Ik heb dat boekje ook. En er klopt geen hout van.

De luidsprekerinstellingen worden zeer zeker gebruikt bij SACD meerkanaalsgeluid. 100 %.

Trouwens, "Multi Channel Audio out" zijn de 6 cinch busjes voor Front-Rear-Center en Sub. Dit zijn de aansluitingen die je MOET gebruiken en NIET de inferieure andere uitgang. Die is enkel en alleen bedoeld om TV's aan te sluiten. Op de Front uitgang komt ook het stereo-sacd geluid.

Ik zou te allen tijde een monitor gebruiken om dat pokkeding in te stellen. De mogelijkheden zijn er, dus ze zullen wel ergens voor bedoeld zijn. Zo kun je ook redeneren.

Dus: Muziekmodus en analoge uitgang op Stereo.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

[quote="dekkersj..... "Multi Channel Audio out" zijn de 6 cinch busjes voor Front-Rear-Center en Sub. Dit zijn de aansluitingen die je MOET gebruiken en NIET de inferieure andere uitgang. Die is enkel en alleen bedoeld om TV's aan te sluiten. .....[/quote]je bedoelt de stereo cinch uitgang? die heb ik wel aangesloten voor als ik CD's luister om de hele bass management te bypassen.. dat is dus duidelijk slechter begrijp ik uit je woorden? normaal luister ik er geen CD's op, alleen DVD's via de coax, en SACD's via de 6kanaals uitgang, maar toch nuttig om te weten. wat is er anders aan die uitgang overigens?
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@Jacco, Henkjan

Dit is te off toppic....
Daddy heeft een klein 'camping TV-tje' . Deze gaat mee, Boekje van speler gaat ook mee...kunnen we lekker freubelen :D
Groet S
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

doppedoos schreef:
...kunnen we lekker freubelen :D
Ik kan me van de vorige keer nog herinneren dat de frustraties hoog opliepen me dit apparaat :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

kom jongens, fftjes hard blazen, er moet hier nog verf drogen :P

hopelijk lukt het een beetje allemaal, dan kan ik vanavond speakers vast zetten :P

IK HEB ER ZIN AN !!!
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Nou ik kom niet helaas, morgen veel te druk. Volgende keer beter.
Rob.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Veel plezier morgen jongens en ik hoop op plaatjes en zo.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

@ Voodooless: idd is het eerste uurtje een klooiuurtje, maar vooral binnenkomuurtje/opzetuurtje/betaaluurtje/naamplaatjeuurtje/sjouwuurtje.ouwehoeruurtje/begroetuurtje etcetcetctetc...... De kiet gaat op zijn vroegst open om 9.30, maar voor ons heeft de beheerster een zwak, en wil ze wel om 9 uur open.....eerder kán dus niet. Daarbij is het voor sommigen een heel eind rijden...

@ Asterduc: er komen weer naamplaatjes met daarop je nick en echte naam. Dit krijg je nadat je de bijdrage aan de huur hebt gegeven

@ jacco: ik ben bijzonder benieuwd naar je UcD-buizenbak!!!!!

@ Hans: als je de menhirs liever niet meeneemt dan is dat geen enkel probleem. Het moet immers wel leuk blijven om je eigen product te showen, en als je nog niet klaar bent voor je gevoel is dat genoeg.

@ 4-weg: leuk, een protoype van een bijzonder systeem, hebben we er graag bij!!

@ bertje: Da's balen voor je....

En ik heb er ook zin in!! Ik ga straks de apparatuur achterin de subaru gooien zodat ik morgenvroeg aan kan rijden om Bart te helpen met zijn Tumult in de auto te krijgen!!

Vergeten jullie niet voldoende kabels mee te nemen (LS, Interlinks) en vooral: DEMPINGSMATERIAAL!!!

Wowly
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

NOOD !!!!

We heben urgent nodig een voorverstekert met aparte LFE uitgang (regelbaar). een gewone surroundversterker met Sub-uitgang waarbij de eindverterker te bypssen valt is al goed. Of een laptop met aparte sub-uitgang is ook goed.

NEED HELP QUICK

Wowly
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

ik heb een versterker met sub uitgang waar de fronds van zijn by-te passen, moet ik hem ook mee nemen? (is een denon avr 1800)

mvg Jago
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Dat is prima.
Als we een processor hebben waarbij we de afstand van de sub en het volume kunnen regelen tov de fronts, zijn we klaar.
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

ik denk dat de versterker de afstand tussen de fronds en een volume tussen fronds en sub kan regelen. ik neem ook de dayton sub met hypex versterker mee, ik hoop dat er nog plaats voor is.

tot morge
mvg Jago
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Heel erg goed. Is dat tenminste geregeld. Bart_ neem anders even contact met Jago op om precies te kijken of het is wat je zoekt oke? Niets lulligers als je alle moeite doet en je krijgt er niets uit. Trouwens, jij rijd met eigen wagen en daar past alles in? Mijn soeb zit namelijk nokkievol :oops: Ik zal kijken of ik er een foto van kan maken hahahaha.

Voor het eerst van de luisterdagen ben ik voor 10 uur savonds klaar met voorbereiden......

Wowly
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wowly schreef:
NOOD !!!!

We heben urgent nodig een voorverstekert met aparte LFE uitgang (regelbaar). een gewone surroundversterker met Sub-uitgang waarbij de eindverterker te bypssen valt is al goed. Of een laptop met aparte sub-uitgang is ook goed.

NEED HELP QUICK

Wowly
edit: laat maar, 't is al in orde.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb de sub op t steekwagentje klaarstaan, hoeft morgen ochtend alleen nog maar de auto in. ik zal nog wel een stel lange interlinks meenemen (car hifi dingen)

check ook ff of die AVR wel in te stellen is zonder beeld....

@Jan: jij hebt toch een Thommessen sub amp? die heeft toch HP gefilterde line out? is toch ook bruikbaar dan met een gewone amp
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

ikke ben er ook klaar voor.
De Concavebehuizing en de Pralines liggen in de auto.

Ik merk net dat fgroen zijn A4 Troels meebrengt.
Is het zinvol of gewenst om mijn A4 ook mee te brengen ter vergelijk?

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... highlight=

Koopjeshoek: gaat dat nu door? zo ja, gooi ik mijn bak vol met wat spullen!

Ed.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zo, de tweede dual -> 2x single opamp convertor is klaar gesoldeerd (met AD811AN). Net als de eerste ziet deze er niet uit, maar voldoet wel ;) Nu zijn de koellichaampjes aan het drogen (ff vastgeplakt met lijm).

Straks ff testen en dan netjes klaarzetten :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

haha, iedereen is nog snel fftjes de laatste puntjes op de i aan het zetten :P

Niet te gretig jongens, dadelijk sloop je nog wat :P
(overhaast werk enzo )
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

de avr is intestellen zonder beeld . ik zal mischien dan best de handleiding ook mee nemen :D .

mvg jago
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”