Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

@ voodooless: daar heb je wel een punt. Als iedereen die spullen meeneemt op tijd kan zijn (dwz, tussen 9 en kwart over 9) dan kunnen we even samen bespreken wie wat waar.

Doordat de organisatie (lees: mij) van een "lossy" structuur nu nog snel meer georganiseerde structuur moet maken mis ik een heleboel informatie die je eigenlijk nodig hebt voor een strakke structuur. Daarbij kom ik tijd tekort om dat nu op zo'n korte tijdsspanne nog voor elkaar te krijgen. Daarom enig compassie met mogelijke organsatorische glitches van mijn kant uit.

@ Jeroen-D: ik zie nu pas jouw edit in je eerdere post. Het is een mogelijke optie. Toch denk ik dat zoals het nu is veel voordelen heeft. Er komen nu groepen langs (ieder half uur) van max 10 mensen (waarschijnlijk) die je op je gemak kan uitleggen hoe en wat je meet. De grote ruimte boven zal denk ik weinig last hebben van het geweld beneden wat ook nog aan de andere zijde van het gebouw is. ff een noob opmerking: je meet toch boven de 300 hz. Heb je dan nog last van de subsessie beneden? het rooster zoals het nu is geeft veel ruimte om met veel mensen te luisteren. Een half uurtje eten is denk ik voldoende, en als mensen liever willen eten dan luisteren zal ik tzt nog eens een kook-bijeenkomst houden hahaha :wink: . Nee geintje natuurlijk. Iedereen moet zelf weten wat ie doet, zolang ze mensen die serieus aan het luisteren zijn niet dwarszitten.

Overigens zijn de klooi uurtjes bedoeld om wat te rommelen, wat setjes uit te proberen, set in te regelen. Dus sprake van stilte op een luisterdag is wat lastig ben ik bang.

Desalniettemin, als mensen graag een uurtje rust willen hebben voor hun oren én dat jij meteen metingen kun gaan doen hoor ik dat graag en gooi ik het schema helemaal om. Dat houd wel in dat er geen klooi-uurtjes meer tussen de stint kunnen zitten, en die had ik er graag in laten zitten vanwege het sociale karakter (je ziet andere leden enzo).
Enfin, ik hoor het wel, het is een dag voor jullie, en niet voor mij alleen

@ jurriaan: danl je wel. Het is idd zélf eten meenemen, drinken hebben ze daar en is niet duur om te kopen (echte buurtcentrumprijsjes). Doordat we het drinken daar kopen kunnen we zo lekker goedkoop bezig zijn. Misschien houden we deze keer een beetje geld over, dat zal voornamelijk worden gedoneerd aan het forum om de forumkosten te ondersteunen.

Vergeten jullie ook niet voldoende dempingsmateriaal en interlinks ed mee te nemen. EN muziek natuurlijk!!!

Wowly
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ok, ik pas me wel aan en zie wel wat mensen willen. N.B. als ze gek gaan doen met die subs en er van alles gaat meetrillen heb je daar wel degelijk last van tijdens het meten, ook boven 300 Hz.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Is er nog gedacht aan mijn niet zo helemaal echte DBT?
Het enige wat ik nog nodig heb is een publiek, een versterker en 2 speakers. :)
Dat lijkt me wel aanwezig te zijn daar in Breda. ;)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Van mij mag je er een opzetten in ruimte 4, of desnoods in ruimte 1. Wel ervoor zorgen dat je alles voorbereid, of aan mij en anderen aangeeft wat je nodig hebt oké?

Wowly
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

beste wowly,
nog een vraagje:hoe is het met de catering?is er ook iets als sandwitch
te verkrijgen of brengen we ons boterhammetjes mee ?
groetjes
audioot
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Audioot, ik heb op de eerste pagina bij lokatie bijgeschreven hoe dit werkt. Maar je neemt idd zelf eten mee, drinken moet daar worden gekocht tegen zéér schappelijke prijzen. Zo houden ze de huurkosten laag in buurtcentrums .

Wowly
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wowly schreef:
@ voodooless: daar heb je wel een punt. Als iedereen die spullen meeneemt op tijd kan zijn (dwz, tussen 9 en kwart over 9) dan kunnen we even samen bespreken wie wat waar.
Bedoel je niet 8 en kwart over 8? Want we beginnen om 9 uur toch?

Ik zou eerder zeggen tussen half 9 en 9. Dan kunnen de vroege vogels nog echt wat klooien i.p.v wachten tot alles opgezet is.
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

voodooless schreef:
Wowly schreef:
@ voodooless: daar heb je wel een punt. Als iedereen die spullen meeneemt op tijd kan zijn (dwz, tussen 9 en kwart over 9) dan kunnen we even samen bespreken wie wat waar.
Bedoel je niet 8 en kwart over 8? Want we beginnen om 9 uur toch?

Ik zou eerder zeggen tussen half 9 en 9. Dan kunnen de vroege vogels nog echt wat klooien i.p.v wachten tot alles opgezet is.
Het programma voorziet klooien tussen 9 en 10. Ik denk dat 9:00 dus voldoende tijd geeft om de boel op te zetten.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

fgroen schreef:
Het programma voorziet klooien tussen 9 en 10. Ik denk dat 9:00 dus voldoende tijd geeft om de boel op te zetten.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik bang ben dat het eerste klooiuurtje meer een opzetuurtje gaat worden. Hoeft op zich niet zo erg te zijn. En er zijn natuurlijk ook mensen die van verder komen en dus niet in het holst van de nacht willen opstaan om hun mooie speakers in hun auto te zuelen :lol:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

who is who

ik zou het leuk vinden om te weten wie nu eigenlijk wie is.

Als ieder er nu voor zou zorgen dat zijn 'nickname' erkenbaar is, dan zou dat wel een handig hulpmiddel zijn.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

De vorige keer hadden we toch ook van die naamplaatjes...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Die met de pralines is Asterduc. ;)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zou trouwens mijn monitors wel willen luisteren op ee ucd en op een buizenbak (het liefst ook nog een klasse A, maar dat wordt wat veel denk ik, en ik weet niet of die aanwezig is)

Kan dat ?

(damn nog hard aan het schuren hier, bij speaker 2 moet er nog een verf laag op, ik hoop dat hij voor morgen genoeg is uitgehard)
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

voodooless schreef:
fgroen schreef:
Het programma voorziet klooien tussen 9 en 10. Ik denk dat 9:00 dus voldoende tijd geeft om de boel op te zetten.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik bang ben dat het eerste klooiuurtje meer een opzetuurtje gaat worden. Hoeft op zich niet zo erg te zijn. En er zijn natuurlijk ook mensen die van verder komen en dus niet in het holst van de nacht willen opstaan om hun mooie speakers in hun auto te zuelen :lol:
Inderdaad. :lol:

Ik moet toch al vroeger mijn nest uit dan doordeweeks. :oops:
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

rho schreef:
Die met de pralines is Asterduc. ;)
Op zijn naamplaatje, of in een bakje zodat iedereen kan meesnoepen? :twisted:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

rho schreef:
Die met de pralines is Asterduc. ;)
ach ja, was ik bijna vergeten.

Komt in orde!
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Naamplaatjes waren al genoemd door Jan.

Ik neem daarom, aan, dat er een stickervel en een permanent marker zal liggen om dat voor elkaar te krijgen.
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

asterduc schreef:
rho schreef:
Die met de pralines is Asterduc. ;)
ach ja, was ik bijna vergeten.

Komt in orde!
dat bakje? :lol:
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

b_force schreef:
Ik zou trouwens mijn monitors wel willen luisteren op ee ucd en op een buizenbak [...]
Ik heb een zelfbouw UcD400 met buizen ipv de instrumentatie-OpAmps.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

dekkersj schreef:
b_force schreef:
Ik zou trouwens mijn monitors wel willen luisteren op ee ucd en op een buizenbak [...]
Ik heb een zelfbouw UcD400 met buizen ipv de instrumentatie-OpAmps.

Groet,
Jacco
Klinkt ook interessant :) (een vrije aparte combi, beetje both of 2 worlds :) )
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

asterduc schreef:
rho schreef:
Die met de pralines is Asterduc. ;)
ach ja, was ik bijna vergeten.

Komt in orde!
Je bent geweldig!
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Wowly/Jan,

Ik overweeg om mijn Menhirs toch thuis te laten.
Ik vind ze nog niet voldonde gereed om serieus te latn belusiteren.
Verhouding hoog/mid is nog niet goed. Mid heeft nog geen mooie spoelen. Filter is slechts 1e opzet-filter. Meting en bij bijstellen moet nog gebeuren.
Ook zit er in het mid-compartiment totaal nog geen demping.
Woofers hebben nog geen afdichting.
En ik zou nog LS-snoeren moeten vermaken + 4 interlinks vermaken.

Of kom je dan echt een LS systeem te kort?
Wilde Rho niet nog wat meenemen.

Zeg het maar.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik neem de JA RM7i clones mee. Voor de rest heb ik niets dat nog niet beluisterd is.(of waar ik nog plaats voor heb ik m'n auto)
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Als er ruimte is tussen al het luistergeweld dan neem ik graag mijn proefproject mee van de tri-axiale speaker.

Het gaat mij alleen om de beoordeling over de mogelijke capaciteiten van dit systeem, want het filter is pas een eerste opzet, het volume van de kast is niet juist, ik heb er zo maar een hoeveelheid demping in gepropt en het testfilter, met aan elkaar gesoldeerde componenten, ligt gewoon op de kast.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

4-weg schreef:
Als er ruimte is tussen al het luistergeweld dan neem ik graag mijn proefproject mee van de tri-axiale speaker.

Het gaat mij alleen om de beoordeling over de mogelijke capaciteiten van dit systeem, want het filter is pas een eerste opzet, het volume van de kast is niet juist, ik heb er zo maar een hoeveelheid demping in gepropt en het testfilter, met aan elkaar gesoldeerde componenten, ligt gewoon op de kast.
Een nieuw idee is altijd wel eens de moeite om te beoordelen. Van mij mag ie er best bij.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”