Kan het eigenlijk schade aanrichten en is er op eenvoudige wijze iets aan te doen?
En nee, aan laten staan is geen optie....
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb ooit op mijn oude versterker die hetzelfde heeft mijn tweeter los aangesloten. Dát is pas even schrikken.mikekiwi schreef:Mijn Creek-versterker geeft een lekkere inschakelplop bij het aanzetten; 't is een ouwetje die het nog prima doet, maar het is altijd een onprettig gezicht om de woofer van de aangesloten luidsprekers behoorlijk te zien wapperen.
Kan het eigenlijk schade aanrichten en is er op eenvoudige wijze iets aan te doen?
En nee, aan laten staan is geen optie....
Eerst de versterker aanzetten, daarna de luidsprekersnoeren in de versterker steken.mikekiwi schreef:Mijn Creek-versterker geeft een lekkere inschakelplop bij het aanzetten; 't is een ouwetje die het nog prima doet, maar het is altijd een onprettig gezicht om de woofer van de aangesloten luidsprekers behoorlijk te zien wapperen.
Hmmm...ik heb dus ook de 4140, maar dan geen S2 versie... Met de versterker an sich ben ik ook zeer tevree!richard schreef:Eerst de versterker aanzetten, daarna de luidsprekersnoeren in de versterker steken.mikekiwi schreef:Mijn Creek-versterker geeft een lekkere inschakelplop bij het aanzetten; 't is een ouwetje die het nog prima doet, maar het is altijd een onprettig gezicht om de woofer van de aangesloten luidsprekers behoorlijk te zien wapperen.
Kan het eigenlijk schade aanrichten en is er op eenvoudige wijze iets aan te doen?![]()
Ik heb ook een 'oude' Creek, een 4140S2, maar daar zit een uitgangsrelais in. Het is trouwens een erg prettig versterkertje.
Zou idd een goede oplossing zijn; het enige is dat er 3 soldeerboutjes bij staan: is voor gevorderden dus...(en dat ben ik niet).audioot schreef:inschakelvertragingskitje van velleman?
mvg
audioot