Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Henkjan schreef:
sterkte! naja, dat soort gelegenheden zijn prima te gebruiken om eens rustig na te denken over allerlei ideeen...
"Rustig nadenken"? :?

Man, ik barst van de projecten, werk, ideëen en wat al niet........ :roll:

Maar aangezien de wachttijd voor een operatie als de mijne al gauw een drie maanden is, kan ik deze kans niet laten liggen.

Iedereen bedankt voor de goede wensen en heb een heel fijne dag zaterdag!
Porcino

Bericht door Porcino »

Heren, moet er nog iets aan versterking komen? DA?

Dan kan ik kijken wat ik nog heb.

Heb er nu al zin in :)
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

weet niet of dit nuttig of gewenst is, maar misschien kan er een koop- of ruilhoek worden voorzien.

Ieder van ons heeft wel wat spullen in een hoek liggen die voor iemand zeer bruikbaar kunnen zijn.
Porcino

Bericht door Porcino »

Ed: Goed plan!

Heb nog zat in de aanbieding, maar das meer kant-en-klaar
rho

Bericht door rho »

Ik heb nog een berg electronica liggen. Opamps, transistoren, ... als daar interesse voor is wil ik wel een bergje meebrengen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

@ KT: Da's mooi voor je sander, gezondheid gaat voor alles!! Wel balen voor ons dat we je gezelschap moeten missen...In ieder geval heel erg veel sterkte met de OK oké?

@ Tesla: is je speaker wel af?, ik bedoel luisterbaar?

@ Asterduc: ik ben er ook bang voor. Zeker met dat subwoofergeweld verwacht ik dat de meesten zullen komen kijken/luisteren. Had je in gedachten dat de subs worden opgesteld met een bepaalde set? Ik had er eigenlijk niet zo'n zin in om alles weer tot in de puntjes te gaan regelen en als een soort van schoolmeester rond te gaan lopen zodat iedere luistergroep op tijd wisselt. Daarbij komt dat je dan ook wel eens moet luisteren naar zaken waar je absoluut geen zin in hebt mogelijk en dat je andere elementen te kort kan horen..

Ik heb wel een paar ideeen:

1 Misschien moet ik voor de waarschijnlijk gewaardeerde elementen een rooster gaan opstellen en de wat minder gewaardeerde elementen geen rooster en iedereen vrij zijn gang moet laten gaan. Is dat wat?

2 Als de juiste apparatuur in de juiste kamer is kunnen we ter plekke een leuke setup-lijst samenstellen. Dan kan iedereen erbij zijn wat we plannen.

@ Asterduc en porcino: Prima idee, Sanders knutselcorner vervalt nu toch en dus kunnen we best een paar tafeltjes neerzetten zodat de leden (en niet bedrijven) hun waartjes kunnen neerstallen.

Ik hoor graag input van jullie!!!

Wowly
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tsja, ik baal toch stevig, druk met werk enzo, mis ik weer zo'n reuze gezellige luisterdag, kom de laatste tijd helemaal niet aan hobbyen toe, gelukkig heb ik nog geen kinderen :D

Veel plezier allemaal, ik zie de foto's wel tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
SARK

Bericht door SARK »

KT88 schreef:
Heren,

Tot mijn spijt moet ik ook afzeggen.

Ik stond op de wachtlijst voor een operatie, maar er is voor vrijdag a.s. iemand uitgevallen zodat ik zijn (haar) plaats in mag nemen.

Aangezien ik niet verwacht zaterdag alweer helemaal topfit te zijn, moet ik het helaas over laten gaan.

Omdat ik dit vandaag pas te horen kreeg, is het wat kort dag.
Sterkte :!:
mambofats

Bericht door mambofats »

Wowly,

zojuist bevestiging ontvangen : zaterdag niet werken, dus ik kan komen.

En ik breng Equinoxe mee.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4051

Heb nu al kriebels in mijn buik. lol

@ Audioot : dat vergissinkje ; wil dat nu zeggen dat je niet meer gaat ?
Laatst gewijzigd door mambofats op di 22 mei 2007, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

mambofats schreef:
Wowly,

zojuist bevestiging ontvangen : zaterdag niet werken, dus ik kan komen.

En ik breng Equinoxe mee.
Gaaf...
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

zal veel moeten gebeuren om me te laten
audioot
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

foutje
zal veel moeten gebeuren om me 'thuis te laten
Hans Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

asterduc schreef:
Hans, het is ook (voorlopig) het enige weekend dit jaar dat we in Breda samenkomen.
Ed, wees gerust. De weersvoorspelling is voor komend weekend (nog?) niet al te best. :( :)
Tesla
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Tesla »

De luidsprekers zijn inderdaad beluisterbaar, een zit reeds in de grondverf/spuitplamuur de andere is wat uiterlijk aangaat nog onbehandeld. (MDF dus).

Ook heb ik reeds 'inroom' metingen uitgevoerd (speaker workshop) , maar ik ben nog niet helemaal tevreden. (zijn we waarschijnlijk nooit :D )

Ik zal binnenkort een korte bouwbeschrijving met wat foto's op het forum plaatsen, dan spreekt het voor iedereen wat meer.

Ik heb tevens nog 2 mono UCD blokken, zal ik deze ook meenemen of zijn er voldoende krachtpatsers aanwezig?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

@ Tesla: Je staat erbij. Neem mee wat je mee kunt nemen...

@ Mambofats: You're in!!, komt mooi bij de subsession

@ Hanzel: het weer wordt idd erg KL**&^te dit weekend, oftewel, ik zie je zaterdag :)

Marc heijligers komt defintief niet.

Wowly
Hans Nootdorp

:? :roll: :?
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op wo 23 mei 2007, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans Nootdorp

Wowly schreef:
Ik heb wel een paar ideeen:

1 Misschien moet ik voor de waarschijnlijk gewaardeerde elementen een rooster gaan opstellen en de wat minder gewaardeerde elementen geen rooster en iedereen vrij zijn gang moet laten gaan. Is dat wat?

2 Als de juiste apparatuur in de juiste kamer is kunnen we ter plekke een leuke setup-lijst samenstellen. Dan kan iedereen erbij zijn wat we plannen.

Ik hoor graag input van jullie!!!

Wowly
Jan,
Op het risico je te veel te teasen.... :evil: toch wat feed back...,

Jouw lijstje met meest gewaarde "elementen" zie ik wel zitten. (mischien even een kleine poll?). Daarmee maak je voor 3 ruimtes een planning. In ruimte 4 zet je de rest neer en laat je het aan de aanwezigen over.

Daarmee voorkom je dat iemand in bijv. ruimte 1 luistert naar systeem X terwijl hij niet weet dat op dat moment in kamer 2 systeem Y staat te draaien (dat hij eigenlijk liever zou beluisteren). Gemiste kans; systeem Y zal vast niet die dag een 2e keer worden aangesloten.

En dan heb je nog steeds de keuze tussen wel/niet vaste groepjes:
Met vaste groepjes en roulatieschema hoort/ziet iedereen alles. Zonder groepjes kan iedereen gaan en staan waar ie wil. Heeft als voordeel dat je in totaal meer LS systeempjes kan laten horen (per LS/systeem hoef je niet meerdere groepen langs te laten komen). Het nadeel (of voordeel?) is dat de "luisteraar" zelf keuzes moet maken; hij kan dus niet alles belusiteren.
Vaste groepjes heeft misschien als nadeeltje dat men minder wisselende gezichten ziet. Tenzij er in het schema (bijv. 2x 3 kwartier) "praattijd" wordt ingruimd.
Zonder vaste groepjes kan je wel de sessies per systeem wat langer maken zodat mensen tussendoor kunnen inhaken/uithaken.

Ik vond het zelf tijdens de laaste Breda-dag uistekend gaan. (vaste groepjes) Alles kwam mooi aan bod en in principe kon iedereen alles belustseren. Tip: als je toch voor groepjes kiest, wijs daarin dan 1 persoon aan die steeds de tijd in de gaten houdt. Hoef je zelf niet als agent op te treden (alhoewel je dat meer dan uitstekend deed)
Never change a winning team :D :evil:

Of laat de potentiele bezoekers even stemmen: wel/niet vaste groepjes.
:roll: Mede-forumleden: geef je mening! :P

Hanzel.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op wo 23 mei 2007, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik ben eigenlijk toch wel voor vaste groepjes.

Ondanks dat je dan misschien wat "beperkter" bent, is het toch zo zonde om niet alles gezien en gehoord te hebben (dat hou je toch wel )

Over een systeem dat de meest gewaardeerde speakers die sowieso geplaatst worden heb ik een beetje gemengde ideeën.
Aan de ene kant ik dat misschien beter, aangezien het anders veel te veel wordt.
Aan de andere kant zullen projecten van bv echte nieuwkomers nauwelijks naar voren komen.
Terwijl die toch best heel leuk/apart kunnen zijn.

Het lijkt me erg zuur dat er dan mensen dingen meenemen die ze net zo goed niet mee hadden hoeven nemen, omdat het niet aan bod is gekomen.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ik wil mij ovor de 26e graag "los/vast" melden. Ik weet nog niet zeker of ik kan komen. Is dat okee? Denk dat ik sowieso niets mee kan nemen; vervoer is lastig :oops:.
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Hans Nootdorp schreef:
De groepen vond ik persoonlijk minder geslaagd omdat je dan weinig contact hebt met de mensen die niet in je eigen groep zitten.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dat is ook weer zo.

Er is voor beiden iets te zeggen. Toch heb ik liever groepen, omdat ik kom om het een en ander te bekijken. Ouwehoeren doen we ook op het forum :wink: (en kan nog in het klooi kwartiertje misschien ? )
Paul

Bericht door Paul »

asterduc schreef:
Hans Nootdorp schreef:
De groepen vond ik persoonlijk minder geslaagd omdat je dan weinig contact hebt met de mensen die niet in je eigen groep zitten.
same here
Hans Nootdorp

asterduc schreef:
Ed, ben ik het op zich ook wel wat mee eens. Vandaar mijn voorstel van 2x een periode "praattijd".
Luisteren en over de hooby praten zijn toch 2 aparte zaken, denk ik. Tijdens het luisteren discussieren is wat moeilijk.
Tweety

Bericht door Tweety »

b_force schreef:
Ik ben eigenlijk toch wel voor vaste groepjes.

Ondanks dat je dan misschien wat "beperkter" bent, is het toch zo zonde om niet alles gezien en gehoord te hebben (dat hou je toch wel )

Over een systeem dat de meest gewaardeerde speakers die sowieso geplaatst worden heb ik een beetje gemengde ideeën.
Aan de ene kant ik dat misschien beter, aangezien het anders veel te veel wordt.
Aan de andere kant zullen projecten van bv echte nieuwkomers nauwelijks naar voren komen.
Terwijl die toch best heel leuk/apart kunnen zijn.

Het lijkt me erg zuur dat er dan mensen dingen meenemen die ze net zo goed niet mee hadden hoeven nemen, omdat het niet aan bod is gekomen.

Dat dit een gevoelig punt is kan ik uit eigen ervaring beamen. Ca 1,5 jaar terug in Zutphen was ik geplaatst als newby tegen eind van de dag een met prototype speaker gebaseerd op bol-hoorn principe opgetrokken uit o.a. gips (bewust niet van hout) Mijn bedoeling was discussie en opbouwende kritiek uit te lokken over de methode en resultaat. Door ongelukkige timing van programma (eind van dag en tegelijkertijd demonstratie van andere DIY zwaargewichten in andere ruimten) had ik minstens het eerste halfuur geen hond.... :oops:

Was reuze blij dat tegen 17:30u nog een paar mensen (waaronder Jeroen_D) binnen druppelden (stond op punt de spullen in te pakken :? ) en uiteindelijk nog een leuke discussie op gang kwam. :P

Verder had ik die dag nog best een hoop gemist en ging derhalve (wel nog een leuk gezamenlijk etentje) een beetje met gemengde gevoelens naar huis. Ik vond het best moeilijk om het optimum voor mezelf eruit te halen en leek me dat tegelijkertijd ook moeilijk voor de organisatie.

Tegelijkertijd denk ik ook dat met groepen het contact beperkt wordt.
Ik denk dat maw de suggestie van groepen met mogelijkheid van roulaties en pauzes zo gek nog niet is. Verder kan ik me best voorstellen dat niet iedereen evenveel belangstelling heeft voor alles wat er gedemonstreerd wordt. :? Lastig
Maar ik wil me verder niet met organisatie bemoeien, want ik heb het gevoel dat Breda en Zutphen niet met elkaar vergelijken moet.

Ik heb me overigens (nog) niet aangemeld als bezoeker. Kan dat evt nog?

Groeten,
Wido
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Vrijheid blijheid, ben zoiezo geen "groepjesmens..." wordt snel zo'n getut, niet?
8) :lol: :lol:
Rob.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”