Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

lap,
heb het verkorven bij asterduc
maar geen nood:ik kom de 26 terug
wil het niet missen
audioot
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Jammer dat ik mijn sub niet op tijd klaar ga hebben.

Yep dat erlangs is een 17cm laag-mid. Iets voor volgende keer?
Bijlagen
Woofer 005.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Wat nou, volgende keer? Dóórwerken zul je!! :lol:

Wat is hemelsnaam is dat voor een blok ijzer!!!! :shock:

Jan
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Edo schreef:
De bevalling is achter de rug, dus Thesis komt gewoon die kant op...(met begeleiding..) :)
Nog gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wowly schreef:
Wat nou, volgende keer? Dóórwerken zul je!! :lol:

Wat is hemelsnaam is dat voor een blok ijzer!!!! :shock:

Jan
Woofertje dat ik via een collega bekomen heb. Het is eigenlijk een 15"car-audio woofer, maar er is iets mis gegaan bij een recone en er is een 8ohm spoel in beland. Beestje heeft een magneetdiameter van 22cm. Dat mag al eens een fluxje opwekken in de gap he. :)
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Wowly,

Mijn/onze aanwezigheid is nog niet echt zeker. Is (voorlopig) het enige lange weekend dat wij in Friesland kunnen gaan zeilen. Ik kom dus (helaas?) alleen als de weervoorspelling maar matig is.

Maar als ik kom wil ik de Menhirs (nog niet echt 100% af) wel meenemen.
Maar dan zijn er wel 2 goede versterkers voor nodig. Staan die er in R2 op dat moment?
Dan moet ik ook nog even passende interlinkjes (naar cinch?) maken. (ik draai zelf nu met een versterker van 30 jaar oud (mid/hoog) en een 15 jaar oude Bose PA-versterker (laag). Wil ik jullie niet aan doen. :?
Een actief cross-over filter kan ik wel meenemen.
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Nu ben ik er klaar voor 8)
Afbeelding
Groet, Simon
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Bericht door KoenVW »

Kan je ook gewoon als luister-toerist langskomen? Ik wil wel eens weten hoe echte speakers klinken :!:
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Socom, wat denk je dat ik ben.. 8)

inderdaad een luistertoerist die een mooie beginnersset heeft geknutseld. Ik laat mijn speakers spelen maar ik kom zeer zeker ook om nog veel betere speakers te horen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

luister toeristje zijn is alleen maar heel leerzaam (was ik vorige keer).

tip:

Schrijf op wat je precies wil weten/luisteren/zien/vergelijken.

Vorige keer was ik een beetje overrompeld door het speaker geweld dat ik de rest ben vergeten te bekijken.
Was wel zonde want ik wilde nog een hoop meer weten.
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Bericht door KoenVW »

jammer, ik had de datum niet goed gelezen, ik moet op die zaterdag werken :( . Ik zal zorgen dat ik de volgende keer wel kan en dan neem ik mijn Mivoc sb 25 jm setje mee, als mn pa het zitten om even heen en weer te rijden :P
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik ben zeer benieuwd hoe die mivoc klinkt.
Vooral prijs/kwaliteit verhouding. (een zo'n set is geloof ik 40 euro voor een complete speaker....)
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Bericht door AatV »

Evenals velen lees ik al geruime tijd mee op dit forum en dit is mijn eerste bericht.
Heb uit de postings van Wowly begrepen dat ook newbie's van harte welkom zijn op de luisterdag in Breda.
Ik wil dan ook graag aanwezig zijn om de ontwerpen die ik op dit forum heb zien passeren nu ook in de realiteit te kunnen zien/horen.

Voor de nabije toekomst (over circa drie weken) zal ik het een en ander posten over het project dat nu nog in de planningsfase is, namelijk
een gebalanceerde (differentiële?) buizen voorversterker.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Aatv; You're welcome!! Zowel op dit forum als op de luisterdag. En je hebt het goed gelezen, ook voor nieuwkomers (zodat ze meteen voor de rest van hun levenbesmet zijn met het o zo gevaarlijke virus: het ZELFBOUWVIRUS [-o< )

Helaas het onze Sander Sassen af moeten zeggen vanwege grote drukte. Das balen, ook voor hemzelf.

Wowly
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Da's jammer dat Sander er niet bij kan zijn. Maar het wordt zo te lezen een leuke boel bij elkaar.
Past het allemaal nog in het gebouw Jan?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Vast niet, dus alle waterproof luidsprekers en apparatuur mogen buiten staan :twisted:

Past allemaal, ik heb er nog een 4e ruimte bij gehuurd. Moet wel zeggen dat mijn vingers jeuken om toch enige structuur aan te brengen.

Tot nu toe heb ik enkele sets vast staan, de rest wordt allemaal door jullie zelf bepaald. Wat jullie graag willen horen wordt aangesloten. Er zijn geen groepen gemaakt, dus ben erg benieuwd of het niet al te druk wordt in sommige ruimte's. Ik hoop dat dat zichzelf wat reguleerd. Zo niet, dan ga ik ad hoc alsnog groepen maken zodat iedereen aan bod komt :lol:

Wowly
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Jan, "jullie" zijn wel 36 man (als ik goed kan tellen).
En met 4 ruimtes :roll: ......
Je weet zeker dat je geen schema wilt maken?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Don't tease me hanzel!!!
Gebruikersavatar
Tesla
Ook commercieel actief
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
Locatie: easy_t_wood
Contacteer:

Bericht door Tesla »

Ik hoop dat er nog plaats is voor deze jongens, ik zou erg graag komen naar Breda, misschien is er iemand die me kan helpen met de filter config.?
Het zijn visaton vox houtpakketten waaraan ik flink gesleuteld heb om alles passend te krijgen, de speakerbezetting is namelijk nogal onconventioneel. Hoog: Neo3 van B&G, mid 2 x AL130M , laag ARN312.



mvg.

Paul.
Bijlagen
vox2_sll.JPG
vox1_sll.JPG
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Holy hell. dat wordt doorprutsen geblazen!!!! :o
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Heren,

Tot mijn spijt moet ik ook afzeggen.

Ik stond op de wachtlijst voor een operatie, maar er is voor vrijdag a.s. iemand uitgevallen zodat ik zijn (haar) plaats in mag nemen.

Aangezien ik niet verwacht zaterdag alweer helemaal topfit te zijn, moet ik het helaas over laten gaan.

Omdat ik dit vandaag pas te horen kreeg, is het wat kort dag.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

KT88 schreef:
Heren,

Tot mijn spijt moet ik ook afzeggen.

Ik stond op de wachtlijst voor een operatie, maar er is voor vrijdag a.s. iemand uitgevallen zodat ik zijn (haar) plaats in mag nemen.

Aangezien ik niet verwacht zaterdag alweer helemaal topfit te zijn, moet ik het helaas over laten gaan.

Omdat ik dit vandaag pas te horen kreeg, is het wat kort dag.
Veel sterkte bij de operatie, en beterschap voor daarna!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Jan,
met al dat subwoofergeweld zie ik het niet echt goed komen als je er geen struktuur in brengt. Ik zie het al voor me, heel de dag gedreun in het gebouw is iets wat de meeste niet willen.

Het is een geweldig idee om verschillende systemen naast elkaar te zetten en zodoende een mooi overzicht te krijgen.
Maar om deze te beoordelen is toch wel een juiste afstelling nodig.
Daarom denk ik dat het aangewezen is dat iemand verantwoording draagt en de systemen in een beginfase afsteld. Dus aanpassing op een set monitors en aan de hand van een simpele ruimtemeting.
Wowly schreef:
Helaas het onze Sander Sassen af moeten zeggen vanwege grote drukte. Das balen, ook voor hemzelf.
ik vind dat geen excuus hoor, ... dan zou ik ook moeten afzeggen! :twisted:
Dat kost je dan 2 polycarbonaatgeleiders Sander. Misschien dat ie dan nu toch nog komt.
Hans Nootdorp schreef:
Mijn/onze aanwezigheid is nog niet echt zeker. Is (voorlopig) het enige lange weekend dat wij in Friesland kunnen gaan zeilen.
Hans, het is ook (voorlopig) het enige weekend dit jaar dat we in Breda samenkomen.

Ed.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Nou, ik zeg ook af... Als beide Sanders niet komen, kom ik ook niet :evil:

Sander 1: sterkte met het herstel...(van de operatie zul je wel niet heel veel merken..)
Sander 2: sterkte met het herstel...(na al die drukte moet je toch weer even tijd vinden om uit te puffen... en dat is echt zwaar..)

Kees
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

KT88 schreef:
Ik stond op de wachtlijst voor een operatie, maar er is voor vrijdag a.s. iemand uitgevallen zodat ik zijn (haar) plaats in mag nemen..
sterkte! naja, dat soort gelegenheden zijn prima te gebruiken om eens rustig na te denken over allerlei ideeen...
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”