Bosch Ventaro schuurmachine

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bosch Ventaro schuurmachine

Bericht door Henkjan »

dit ding dus:

[lmg]https://rentepunten.postbank.nl/bestand ... ro_big.jpg[/lmg]

schuren zal die wel, maar wat mijn aandacht trok was de stofafzuiging. zou je die ook op bv een frees kunnen inzetten?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Heb ik ook naar staan kijken maar denk dat je met frezen toch veel meer stof produceert.Heb zelf zo`n alles zuiger van karcher aangeschaft(zit stopcontact op waardoor stofzuiger automatisch inschakeld en vertraagd weer af).
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik heb ze ook gezien, maar er is 1 ding wat ik niet snap.

waarom niet gewoon een stofzuiger aansluiten ?
Is exact hetzelfde idee lijkt me...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Precies,

Haal bij de kringloop zo'n oude Nillfisk.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik heb bij m;n moeder met een stofzuiger + schuurmachine een koof geschuurd. (was wel een B&D)

Ik moet zeggen dat je bijna geen stof heb, enkel (groot) nadeel is je bewegingsvrijheid. Mij irriteerde het behoorlijk.
Je hebt behoorlijk last van zo'n uitstekende slang.

Dan maar wat meer stof en na de hand meer zuigen. Dat alles is beter dan uitschieten met frezen/schuren doordat je niet lekker vrij kan bewegen.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

`n gewone stofzuiger gaat vrij snel stuk van het fijnstof van Mdf.
Stofzuiger die ik heb bv heeft `n stofzak voor de opvang van het stof en er zit bij de motor nog `n extra filter wat te vergelijken is met het (sport)luchtfilter van `n auto.
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Ik heb zo'n lomp geel ding, Parkside PNTS 30/4

Volgens mij goedkoop bij de bouwmarkten of 2e hands
http://www.hood.de/auction/27532403/par ... .htm?sid=0

Hem m overigens voor niks, want mn zwager wilde hem weggooien.
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Ik gebruik bij mijn projecten altijd een rol ducktape en de karcher bouw stofzuiger. Ik tape de zuigmond vast aan schuurmachine of bovenfrees en het is dan altijd lekker fris en schhon werken. Je houd nog wel wat stof over maar vele malen minder dan normaal.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik heb trouwens zelf nu de Bosch PSM 80 A, en ik moet zeggen dat ik nauwelijks stof heb.

(vandaag weer dik 1,5 uur aan het schuren geweest :) )
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Hier staat ook een bouw achtige stofzuiger te koop, met extra stopcontact.
Dat is ook weer handig.

http://www.cranenbroek.nl/content/index ... 007_11&p=2
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Voor de liefhebbers, dat bedrijf komtoorspronkelijk uit Budel, my home-town. Daar is nog steeds een belachelijk grooooot filiaal. Als er iemand die naar de Luisterdag gaat wil ik er best een of meer meenemen...

Wowly
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

als je dat zou willen doen, dan voor mij alvast 1 exemplaar
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Prima, als er nog meer gegadigden zijn hoor ik dat graag. De Prijzen van die zaak zijn gewoon absurd soms......Dat is overigens ook wel te zien aan de grootte van die zaak (gewoon bizar) en de waanzinnige hoeveelheid mensen die daar naar binnen gaan!!!Afbeelding Dit is alleen nog maar de ingang. Gewoon Bizar.

Jan
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Ik ga wel even shoppen dan, heb je een bestel wagen?
:D :wink:



Maar over die zaak is indd groot ( en soms druk ), en de prijzen erg goed koop.

Ik dacht toen ik daar kwam " zo die prijzen ex de btw zijn goedkoop "
wat bleek dat het incl btw prijzen waren..............
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Maurice01 schreef:
Ik ga wel even shoppen dan, heb je een bestel wagen?
:D :wink:
Hoi Maurice, als je wil mag jij hem voor henkjan kopen hoor. Scheelt me weer bagageruimte :) . Heb je mij reply's goed gelezen?

Wowly
sven
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 1:51
Locatie: Schriek,Belgie

Bericht door sven »

@ b-force: Wat betreft die beweeglijkheid, als je stofzuigerdarm lang genoeg is kan je hem lichtjes gebogen naar boven hangen waarbij je de darm ongeveer recht boven je frees aan het plafond of zo bevestigd. Zodoende kan je praktisch alle richtingen uit zonder al te veel hinder van de darm.


Sven
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

jah dat heb ik ook gedaan met de schuurmachine, maar ik vond het helemaal niks.

De beweeglijkheid is toch vele malen minder dan zonder slang.
sven
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 1:51
Locatie: Schriek,Belgie

Bericht door sven »

Ik heb een haakse bocht aan de aansluiting van de freesmachine gezet. Gevolg is dat de darm tegen de motor van de frees recht omhoog gaat. Deze heb ik dan met een stukje tape tegen de motor gebonden. Sorry, was ik vergeten te vermelden. Foto's heb ik er niet van, maar ik denk dat je het wel begrijpt.


Sven
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Wowly schreef:
Maurice01 schreef:
Ik ga wel even shoppen dan, heb je een bestel wagen?
:D :wink:
Hoi Maurice, als je wil mag jij hem voor henkjan kopen hoor. Scheelt me weer bagageruimte :) . Heb je mij reply's goed gelezen?

Wowly
Je reply's heb ik gelezen, maar ik kom voorlopig niet in de buurt van die winkel. Anders had ik hem wel voor HenkJan mee willen nemen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ah, ik was namelijk even in de veronderstelling dat je ging shoppen. Maar dan zal ik hem morgen ofzo eens gaan halen als ik terug kom van mijn werk (ik rijd er dan langs).

Wowly
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

henkjan, je stofzuiger staat bij ons in de kamer. Ik heb er voor de zekerheid maar een extra filter bij gekocht. Zal ik hem even voor je teste? Stel dat ie niet goed is kan ik nu nog makkelijk terug :D

Jan
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”