Elektuur Audio Special #2

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
L
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 jan 2007, 20:53

Bericht door L »

Een paar nieuwe AL130's evenals alle andere Visaton drivers kan ik voor je bestellen met een beetje korting. Een paar AL130's zou dan 120 euro incl. BTW kosten. Laat maar weten als je daar belangstelling voor hebt.

Groet,

L
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Bedankt voor het aanbod. Ik heb gelukkig al iets anders kunnen regelen, komt wel goed, sponsoring is niet meer nodig.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Is er belangstelling voor een serieuze (hifi en HT) 3-weg die ontworpen is voor montage tegen de achterwand (ondiep, maar breed)? Dit als antwoord voor de stortvloed aan Inimini speakers en bose-achtige toestanden vlakbij de steeds vaker voorkomende platte tv's.
de vuilnisman
Berichten: 123
Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46

Bericht door de vuilnisman »

ja lijkt me zeer goed plan maar waarom een drieweg?
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

de vuilnisman schreef:
ja lijkt me zeer goed plan maar waarom een drieweg?
Voor een fullrange speaker ontkom je praktisch niet aan een drieweg. Bovendien zijn al er zoveel tweeweg ontwerpen te vinden. Where's the fun in that ;)

Hoe zit het met de wensen van de andere lezers, specifiek gericht op een speakerontwerp? Wat vinden jullie van een ondiepe wandluidspreker?Andere ideeen?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik vind het wel een goed plan. Het zou wel leuk zijn als er ook een stukje theorie wordt behandeld over de voordelen van een speaker aan de wand t.o.v. een vrij staande speaker.
Aan welke units zit je te denken?
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Martijn M schreef:
Ik vind het wel een goed plan. Het zou wel leuk zijn als er ook een stukje theorie wordt behandeld over de voordelen van een speaker aan de wand t.o.v. een vrij staande speaker.
Aan welke units zit je te denken?
Peerless en B&G units.

Waarom wandspeakers? <edit - knip> Zie Elektuur ;)
Laatst gewijzigd door DIY_Freak op do 14 jun 2007, 23:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Tsja... nu verklap je het al! Heeft al geen zin meer in de Elektuur nu :lol: .
Op htforum opperde iemand een woofer aan de achterzijde te plaatsen om zo voor de bafflestep te compenseren. Het lijkt me dat je zo voor volledige compensatie zorgt, onafhankelijk van de vorm van het baffle (zolang de afmetingen van de baffles aan de voor- en achterzijde gelijk zijn). Alleen krijg je dan de vraag hoe je die woofer aan de achterzijde aan z'n bovengrens affiltert.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Martijn M schreef:
Tsja... nu verklap je het al! Heeft al geen zin meer in de Elektuur nu :lol: .
Hmmm... Knip! ;)
Op htforum opperde iemand een woofer aan de achterzijde te plaatsen om zo voor de bafflestep te compenseren. Het lijkt me dat je zo voor volledige compensatie zorgt, onafhankelijk van de vorm van het baffle (zolang de afmetingen van de baffles aan de voor- en achterzijde gelijk zijn). Alleen krijg je dan de vraag hoe je die woofer aan de achterzijde aan z'n bovengrens affiltert.
Zou in principe ook kunnen, maar of je, zelfs alleen in gote lijnen, hetzelfde effect kunt krijgen als bij een wandspeaker, betwijfel ik.
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

DIY_Freak schreef:
Aan welke units zit je te denken?
Peerless en B&G units.


Of Peerless HDS tweet en mid met vifa PL

:D
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Martijn M schreef:
Op htforum opperde iemand een woofer aan de achterzijde te plaatsen om zo voor de bafflestep te compenseren.
Ook een (dure) oplossing voor de bafflestep:

Afbeelding
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik weet niet of die Elektuur al volgeboekt is, maar is die WK buizenamp van KT88 ook wat. Als KT88 dat wil tenminste?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Dat ontwerp is al op een andere wijze bezig om de wereld te veroveren. :wink:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

KT88 schreef:
Dat ontwerp is al op een andere wijze bezig om de wereld te veroveren. :wink:
Jaaa ja, maar as ik em nou wil nabouwen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Dat ontwerp is al op een andere wijze bezig om de wereld te veroveren
vertel!!!
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Een buizenprojectje voor een studentenbudget? Goedkoper dan b.v. Annastacia van TD :)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

sietse schreef:
KT88 schreef:
Dat ontwerp is al op een andere wijze bezig om de wereld te veroveren. :wink:
Jaaa ja, maar as ik em nou wil nabouwen?
Dan kan ik je het schema wel geven. Sterker nog, het staat volgens mij al ergens in de "WK" draad.

Het geheim schuilt overigens voor een groot deel in de uitgangstrafo's.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

KT88 schreef:
sietse schreef:
KT88 schreef:
Dat ontwerp is al op een andere wijze bezig om de wereld te veroveren. :wink:
Jaaa ja, maar as ik em nou wil nabouwen?
Dan kan ik je het schema wel geven. Sterker nog, het staat volgens mij al ergens in de "WK" draad.

Het geheim schuilt overigens voor een groot deel in de uitgangstrafo's.
Oh, nou heb ik in m'n hobbyhol nog een paar honderd meter draad liggen met teflon isolatie, maar geen WK draad. Help es zoeken..?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

WK draad vind je alleen maar zo rond het WK, inderdaad.

Bij gebrek daaraan voldoet getrokken zilver, gewonnen uit de Peruviaanse mijnen op minimaal 5000 meter hoogte, door 14-jarige maagden en uitsluitend bij vollemaan.

Voor de wikkelmethode kun je oa. hier terecht:
http://www.eminentaudio.co.uk/Systems/M ... erised.htm
http://www.turneraudio.com.au/output-trans-winding.html
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo deden ze het vroeger ook al zo ongeveer.. 8)
Maar ik bedoelde dus dat WK draadje met schema, want anders hoef ik niet op 5000mtr hoogte dat zilver van die maagden over te nemen.... :cry:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ah, *dat* draadje! Ik dacht wikkeldraad....... :mrgreen:

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... c&start=25

Moet wel weer even geactualiseerd worden zie ik.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ja, ik weet het weer. Ben wat vergeetachtig.... :oops:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Effe een teaser: de 3-weg open baffle voor de Elektuur Audio Special #2 staat nu te spelen in mijn huiskamer :D
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

jeroen_d schreef:
Effe een teaser:
Foto????... 8)
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Bericht door mambofats »

En waarom geen ontwerpen met de Hi-Vi b3s : gesloten, TML, hoorn
Misschien een vergelijkend artikel of zoiets als " Whole lotta speaker for a tight budget"
in een ander draadje worden al ideeen geopperd
Lijkt me leuk
Plaats reactie