Knap hoor dat je het met 8 berichten al voor elkaar hebt om twee van de meest behulpzame en (dus) gewaardeerde mede forum-leden tegen de haren in te strijken ..................................................................
Sneak-preview, superlatieve klasse-A
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Wel een grappige meetwaarde voor intelligentieKT88 schreef:Een bizarre vergelijking, Paarslicht.
Of dat een *voor mij* fijn klinkende versterker oplevert, is inderdaad de vraag.
Voor zover ik gelezen heb, en begrepen heb, was het Sander Sassens bedoeling ook niet om en perfect klinkende versterker te ontwerpen maar een waarvan de meetgegevens als referentie kunnen dienen.. Dat deze versterker ook nog goed klinkt, naar zijn zeggen en het oordeel van anderen die 'm al gehoord hebben, is natuurlijk mooi meegenomen..
Nu is het wachten op de onderdelen had ik begrepen (de printen begreep ik)
Hoelang gaat het, ongeveer, duren voor we de eerste clones kunnen waarnemen op dit forum??
Kees
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Het was je misschien nog niet opgevallen, maar Sander en Bruno hebben expres niet veel losgelaten over de klank van deze versterker! Vandaar dat we eigenlijk nog allemaal zo benieuwd zijn.paarslicht schreef:Wat de klank betreft, ja dat is subjectief. Net zo subjectief als dat jou versterker een betere versterker dan elk andere versterker zou zijn op grond van de meetgegevens. Ik bedoel maar wat stellen die cijfers nu werkelijk voor? Ik ga op de weegschaal staan en weeg meer dan m'n chef. Ben ik nu ook slimmer dan hij is? En hiermee bedoel ik niet dat je een slecht product hebt afgeleverd maar dat je alles subjectief is.
En ja, de vergelijking slaat kant nog wal. Doe eens IQ test met je baas en vergelijk dan de subjectieve meningen over zijn slimheid met de objectieve scoren van de test. Dat is een correcte vergelijking, en niks anders.
Sander, ik was van plan er een grote, 4 mm dikke zwart geanodiseerde aul-plaat tegen te schroeven, zou dit ook volstaan denk je. Vanzelfsprekend wordt alles symmetrisch gemonteerd. Een en ander valt ook nog te bezien naar de prijs van de koelprofielen, ik vrees dat deze ook niet mals zullen zijnSSassen schreef:Aquilon,
Svp. wel alle eindtransistoren op dezelfde koelplaat monteren, anders heb je kans op een offset spanning die vrijwel niet weg te regelen is door temperatuurverschil tussen beide koelpanelen. Als je persé van de door jouw genoemde koelpanelen gebruik wil maken dan zou ik een ~8mm dikke aluminium of koperen plaat hiervoor monteren waarop de transistoren vastgezet worden, deze kan dan vervolgens tegen de koelpanelen geschroefd worden, zodoende hebben alle transistoren toch dezelfde temperatuur.
Ps. printen e.d. zullen komende maandag/dinsdag verstuurd worden.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Heeft iemand de ExtremA nu al gebouwd, en wat zijn de bevindingen?
Ik wacht nog op de onderdelen van Farnell (zouden vermoedelijk midden volgende week toekomen). De diodes en leds zijn reeds gesoldeerd op de versterkerprint.
Dan nog wat geld bijeen sparen voor de koelprofielen (Seifert KL-273/200/sw) en we kunnen proefdraaien
Zal bij mij dus nog zeker een maand duren eer het zover is.
Bart
Ik wacht nog op de onderdelen van Farnell (zouden vermoedelijk midden volgende week toekomen). De diodes en leds zijn reeds gesoldeerd op de versterkerprint.
Dan nog wat geld bijeen sparen voor de koelprofielen (Seifert KL-273/200/sw) en we kunnen proefdraaien
Bart
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Voor iedereen die de Elektuur Audio Special nog niet gekocht heeft (foei!) staat nu 't artikel in iets gereduceerde vorm ook online op onderstaande url, uiteraard in 't Engels.
ExtremA, a reference class-A DIY amplifier
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1842/
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
ExtremA, a reference class-A DIY amplifier
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1842/
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Sander,
Kijk, dat doe je vlot, maar uiteraard willen we graag foto's zien, op CircuitsOnline kwam ik al e.e.a. tegen, maar ik ben heel benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Kijk, dat doe je vlot, maar uiteraard willen we graag foto's zien, op CircuitsOnline kwam ik al e.e.a. tegen, maar ik ben heel benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
-
paarslicht
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 06 jan 2007, 10:30
- Locatie: Assen
hier hetzelfde; UPS is mn onderdelen (besteld bij Farnell) kwijtgespeeld en nu is het eerst een ganse historie om het bedrag van hen weer te krijgen, ook van Farnell krijg ik geen enkele onderdsteuning, waarschijnlijk vinden ze een particuliere bestelling niet zo belangrijkKT88 schreef:Geduld, geduld..........ik kom eraan toe voor 2010.
ben nu op zoek naar een andere leverancier
-
paarslicht
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 06 jan 2007, 10:30
- Locatie: Assen
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Paarslicht,
Interessant wel, da's in dit geval niet 't probleem. Het is geen ontwerp bedoeld voor de doorsnee knutselaar. Feitelijk is 't alleen geschikt voor degenen die de kundig genoeg zijn om een dergelijk ontwerp in elkaar te zetten en ook nog eens een slordige 500-euro per kanaal willen uitgeven ervoor. Maar goed, extreem goede prestaties heb je nu eenmaal niet voor een paar euro, kwaliteit heeft z'n prijs.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Interessant wel, da's in dit geval niet 't probleem. Het is geen ontwerp bedoeld voor de doorsnee knutselaar. Feitelijk is 't alleen geschikt voor degenen die de kundig genoeg zijn om een dergelijk ontwerp in elkaar te zetten en ook nog eens een slordige 500-euro per kanaal willen uitgeven ervoor. Maar goed, extreem goede prestaties heb je nu eenmaal niet voor een paar euro, kwaliteit heeft z'n prijs.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
paarslicht
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 06 jan 2007, 10:30
- Locatie: Assen
500 euro lijkt me een belachelijk bedrag voor een handvol electronica onderdelen. Wie even op een beursje een koelprofiel op de kop tikt is daar hooguit €50,- p/kanaal voor kwijt en trafo's kosten ook niet meer dan €80 p/kanaal.SSassen schreef:Paarslicht,
Interessant wel, da's in dit geval niet 't probleem. Het is geen ontwerp bedoeld voor de doorsnee knutselaar. Feitelijk is 't alleen geschikt voor degenen die de kundig genoeg zijn om een dergelijk ontwerp in elkaar te zetten en ook nog eens een slordige 500-euro per kanaal willen uitgeven ervoor. Maar goed, extreem goede prestaties heb je nu eenmaal niet voor een paar euro, kwaliteit heeft z'n prijs.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Waar zitten die kosten dan in?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
flink wat degelijke caps: al snel 150 tot 200 euro. Die nete transistoren kosten ook al snel wat centen, en dan nog de berg kleingrut van hoge kwalitiet, en niet te vergeten de hoogwaardige prints. Dan zijn de 500 euro snel op.paarslicht schreef:Wie even op een beursje een koelprofiel op de kop tikt is daar hooguit €50,- p/kanaal voor kwijt en trafo's kosten ook niet meer dan €80 p/kanaal.
Waar zitten die kosten dan in?
-
paarslicht
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 06 jan 2007, 10:30
- Locatie: Assen
Halveer die 150 maar want dat is wat een goede inkoper maximaal er voor betaalt. En op beurjes mag je dat nogmaals halveren.voodooless schreef:flink wat degelijke caps: al snel 150 tot 200 euro. Die nete transistoren kosten ook al snel wat centen, en dan nog de berg kleingrut van hoge kwalitiet, en niet te vergeten de hoogwaardige prints. Dan zijn de 500 euro snel op.paarslicht schreef:Wie even op een beursje een koelprofiel op de kop tikt is daar hooguit €50,- p/kanaal voor kwijt en trafo's kosten ook niet meer dan €80 p/kanaal.
Waar zitten die kosten dan in?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Als je iets dergelijks bouwt ga je echt geen meukkaps gebruiken van een paar euro. T'nets vind je echt niet voor veel minder dan 35 euro/stuk, en ook slitfoils kosten je meer dan 10 euro/stuk.paarslicht schreef:Halveer die 150 maar want dat is wat een goede inkoper maximaal er voor betaalt. En op beurjes mag je dat nogmaals halveren.
Maar als jij nog adresjes hebt, dan zijn er vast flink wat mensen die daar meer van willen weten.
-
paarslicht
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 06 jan 2007, 10:30
- Locatie: Assen
Gewoon een bedrijfje beginnen en je zult merken dat je al die jaren genaaid bent......voodooless schreef:Als je iets dergelijks bouwt ga je echt geen meukkaps gebruiken van een paar euro. T'nets vind je echt niet voor veel minder dan 35 euro/stuk, en ook slitfoils kosten je meer dan 10 euro/stuk.paarslicht schreef:Halveer die 150 maar want dat is wat een goede inkoper maximaal er voor betaalt. En op beurjes mag je dat nogmaals halveren.
Maar als jij nog adresjes hebt, dan zijn er vast flink wat mensen die daar meer van willen weten.
Voor b.v een nieuwe F&T topserie elko 22.000µF / 63V heb ik ca €20,- betaald. Voor een "maat" trafo (ringkern) 500VA met extra lage uitsturing €40,-
Laatst gewijzigd door paarslicht op di 15 mei 2007, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Paarslicht,
Tel de kostprijs van de onderdelen maar bij elkaar op dan kom je daar op uit, da's exact wat ik gedaan heb. Da's inclusief trafo's, maar exclusief koelpaneel, kast, aansluitmateriaal, etc. Ik was voor twee proto's ruim 800-euro kwijt aan onderdelen, en ja, ik heb daarvoor wat koelpanelen en ander grut gebruikt dat ik nog had liggen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
EDIT: MOD
Tel de kostprijs van de onderdelen maar bij elkaar op dan kom je daar op uit, da's exact wat ik gedaan heb. Da's inclusief trafo's, maar exclusief koelpaneel, kast, aansluitmateriaal, etc. Ik was voor twee proto's ruim 800-euro kwijt aan onderdelen, en ja, ik heb daarvoor wat koelpanelen en ander grut gebruikt dat ik nog had liggen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
EDIT: MOD
-
paarslicht
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 06 jan 2007, 10:30
- Locatie: Assen
