Men bezigheid van de laatste 6 maanden, welke na 4 maanden theoretische en praktisch testen eindelijk een keertje muziek speeld in de behuizing waarin ie terecht hoord.
Hij's nog absoluut niet af, kanaalselektie, volumeregeling ( PGA2310 ), remote control, I2C led uitlezing van volumestand, en vanalle beveiligingen zoals DC protektie, softstart voor trafo's, delay voor speakers, allemaal dingen die komende weken worden opgebouwd rond een microprocessortje.
Wat over de versterker zelf
Is dubbel mono opgebouwd, met 300VA trafo( is net beetje te weinig en dat zie je ook aan het 4E vermogen, contenue dan wel )
40.000 uF per kanaal buffering ( meer dan voldoende )
power -> 130W continue @ 8E , 200W @ 4E ( muziek power nooit gemeten )
totale distortie < 0.001 @ 1/4 power
< 0.005 van 10Hz .. 20Khz @ 10% onder maximum
crosover distortie & thermische drift distortie onmeetbaar voor mijn meetaparatuur ( <130dB dus )
Vermogen bandbreedte DC ... 60kHz bij fase < 2°
Slewrate > 60v/us
Instelstroom eindtrap 300mA ( 150mA / transistor ) ( kan tot 0.5A met het koellichaam, maar heeft weinig nut )
AM/AM vs AM/FM > 130dB ( meetapparatuur ... )
Uitgangsimpedantie heb ik nog niet nagemeten.
En last but not least, totale afwezigheid van overschooting op alle frequenties, iets waar ik meer dan een maand heb achter zitten zoeken, hoe en waarom.
Oe doet ie het, wel prima, al dat ik hem nog niet aan vergelijkingstesten heb onderworpen daar ie nog een beetje onhandig is kwa vervoer
En is momenteel pokke gevaarlijk testen daar het hele gedoe DC gekoppeld is, en servo niet in staat is om bij het wegvallen van de lage impedantie van je voorversterker ervoor te zorgen dat de uitgang op 0V dc blijft, en dus de DC beveiliging opspringt ( die werkt nu via een print die eigenlijk bij een andere versterker hoord ), maar beter dat dan 7V dc op je speakers
Wat foto's ( zoals gezegd de "groene" print hoort er niet bij, enkel momenteel voor testen )
en voor de geintresserden, het schema
Bij eventueele vragen, just schoot
/edit foto's removed
Groetjes
Rudy