Ik zal ze maar beter moeten opvoeden!audiomanics schreef:Erg mooi.. maar beschermt niet tegen kinderhandjes en speelgoed..
Dat was toch de hele opzet?
Kees
Serious Sub
Moderator: Beheerdersteam
om eerlijk te zijn vind ik de twee kasten iets verschrikkelijks om te zien qua uiterlijk. Als je zo groot gaat dan is daar ook weinig compromie mee te sluiten. Wat je doet is het grootste aanzicht vlak van de luidspreker naar het gezichts veld draaien. Ik zie dat hij minder diep is dan breed en hoog. Ik zou toch eens testen hoe ze het doen als je ze kanteld met de driver naar beneden. Dan krijg een nog steeds groot maar vlakker zwevend blok op poten. dat oogt subtieler. hier wat schetsen voor je
Ik zie dat je de speakers ook niet in de kast verzonken hebt. Waarom niet? Dat ziet er ook weer iets minder lomp uit.
Als je een plaat om die woofer ring maakt met dezelfde dikte als die van de bevestigings ring en op deze plaat, doek (met een passende tint naar het interieur) spand kun je het volgende doen. Zorg dat de bevestigings schroeven van de driver verzonken zitten en duw de plaat met het doek aan de kast zijde tegen de kast aan. De driver drukt het doek strak om zijn outline heen door de uitsparing van de plaat waar het doek op zit. Dit dunne plaatje is misschien ook leuk om in een fel kleurtje te doen die afsteekt tegen het zwarte blok. Denk bijv. aan de groen tint van je site met het doek in het grijs dat je zo oook op je site hebt ontworpen. Dat is leuk naast het zwart van de kasten. Misschien iets te hip voor je vrouw haha. Dan kunnen softe tinten uitkomst bieden.
Grappig om te zien dat je conus meer oppvl. heeft dan je TV. beeldscherm.
Als je een plaat om die woofer ring maakt met dezelfde dikte als die van de bevestigings ring en op deze plaat, doek (met een passende tint naar het interieur) spand kun je het volgende doen. Zorg dat de bevestigings schroeven van de driver verzonken zitten en duw de plaat met het doek aan de kast zijde tegen de kast aan. De driver drukt het doek strak om zijn outline heen door de uitsparing van de plaat waar het doek op zit. Dit dunne plaatje is misschien ook leuk om in een fel kleurtje te doen die afsteekt tegen het zwarte blok. Denk bijv. aan de groen tint van je site met het doek in het grijs dat je zo oook op je site hebt ontworpen. Dat is leuk naast het zwart van de kasten. Misschien iets te hip voor je vrouw haha. Dan kunnen softe tinten uitkomst bieden.
Grappig om te zien dat je conus meer oppvl. heeft dan je TV. beeldscherm.
Volgens mij heb je het over die grijze kasten. Klopt?Meeks schreef:om eerlijk te zijn vind ik de twee kasten iets verschrikkelijks om te zien qua uiterlijk. Als je zo groot gaat dan is daar ook weinig compromie mee te sluiten. Wat je doet is het grootste aanzicht vlak van de luidspreker naar het gezichts veld draaien. Ik zie dat hij minder diep is dan breed en hoog. Ik zou toch eens testen hoe ze het doen als je ze kanteld met de driver naar beneden. Dan krijg een nog steeds groot maar vlakker zwevend blok op poten. dat oogt subtieler. hier wat schetsen voor je
Nou dat zijn geen kasten dat zijn test baffles voor een stel dipole sub's.
De huidige kasten zijn zwart en de diepte komt al wat meer in de buurt van de breedte. Dat verandert het zicht wel wat.
Ik denk ook niet dat deze drivers geschikt zijn voor down-firing. Zo'n grote conus brengt zowieso al wat massa mee, dus het zou wel eens problematisch kunnen worden met doorhangen.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Precies wat ik wilde.Meeks schreef:...........Wat je doet is het grootste aanzicht vlak van de luidspreker naar het gezichts veld draaien......
Om eerlijk te zijn vind ik die schetsen iets verschrikkelijks om te zien qua uiterlijk............Dan krijg een nog steeds groot maar vlakker zwevend blok op poten. dat oogt subtieler. hier wat schetsen voor je
Om eerlijk te zijn, ik ook. Maar ik kan meestal wel door een snel geschetst idee heen kijken met verbeelding. Het wat meer een aanzet van een idee die je dan qua uiterlijk mooi en strak zou kunnen uitwerken op weer 100 den manieren.
Anyway, het hele verhaal was toch op de verkeerde kast toegepast!
Die diepere zwarte kasten vind ik een mooie diepte breedte verhouding hebben.
Ik kreeg vanochtend de beyma 18G550 binnen. Ik ben van mening dat een dergelijke conus met dat katoenen ophangsysteem en dat papier materiaal een kunstwerk op zich is. Dat is niet iets dat je uit het zicht wil houden als speaker liefhebber. Geregeld haal ik hem gedurende dag uit de doos om er naar te kijken en anderen er van versteld te laten staan. Kan me voorstellen dat die 21" van jouw dit nog eens vertreft.
Ik hoop dat de kinderen snel beseffen dat ze niet aan die conussen moeten komen en dat er al snel niets meer aan bescherming voor hoeft.
Hoewel er heel wat moet gebeuren om zo'n sterke conus kapot te maken.
Die recone kits zijn toch niet zo heel duur? hahaha.
of bij voorbaat een recone kit er een aantal cm passief voor hangen die je met glasvezel/carbon keflar versterkt. Als je te veel geld hebt.
succes er mee!
Anyway, het hele verhaal was toch op de verkeerde kast toegepast!
Die diepere zwarte kasten vind ik een mooie diepte breedte verhouding hebben.
Ik kreeg vanochtend de beyma 18G550 binnen. Ik ben van mening dat een dergelijke conus met dat katoenen ophangsysteem en dat papier materiaal een kunstwerk op zich is. Dat is niet iets dat je uit het zicht wil houden als speaker liefhebber. Geregeld haal ik hem gedurende dag uit de doos om er naar te kijken en anderen er van versteld te laten staan. Kan me voorstellen dat die 21" van jouw dit nog eens vertreft.
Ik hoop dat de kinderen snel beseffen dat ze niet aan die conussen moeten komen en dat er al snel niets meer aan bescherming voor hoeft.
Hoewel er heel wat moet gebeuren om zo'n sterke conus kapot te maken.
Die recone kits zijn toch niet zo heel duur? hahaha.
of bij voorbaat een recone kit er een aantal cm passief voor hangen die je met glasvezel/carbon keflar versterkt. Als je te veel geld hebt.
succes er mee!
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ehhhmmm....die heeft nu in alle haast een bord TEKOOP in de tuin gezet (met het ook op de testen van je sub?....Geenius schreef:
Ik moest de buurman even vragen om te helpen tillen.
Maar even zonder dollen: cool, netjes en impressive. Mooi gemaakt. Ook je kabel met de kous erom. Ik gebruik hetzelf regelmatig en maakt het voor het ook net dat beetje "af".
-
Citizen Kane
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 05 mei 2007, 22:49
- Locatie: Leeuwarden
Tony,
Ik zie die interlinks die je gemaakt hebt.
Vraagje: waar kun je dat soort mylon kous krijgen? ik zoek dat al tijden maar het wil maar niet in Google naar voren komen.
Edit; reeds gevonden (http://www.icefactory.nl/?p=webshop&GetCat=36)
Ik zie die interlinks die je gemaakt hebt.
Vraagje: waar kun je dat soort mylon kous krijgen? ik zoek dat al tijden maar het wil maar niet in Google naar voren komen.
Edit; reeds gevonden (http://www.icefactory.nl/?p=webshop&GetCat=36)
