Serious Sub

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

audiomanics schreef:
Erg mooi.. maar beschermt niet tegen kinderhandjes en speelgoed..
Dat was toch de hele opzet?

Kees
Ik zal ze maar beter moeten opvoeden! :twisted:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Kun je een fotootje plaatsen schuin van voren ? Geeft dan denk ik een wat betere beeldvorming van het probleem. Ik had dat verschijnsel ook bij de Quadro's. Iets ervoor en weg mooi uiterlijk.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zijn die yg-acoustics roosters ook los te verkrijgen of ga je ongeveer gelijke zelf maken?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Edo schreef:
Zijn die yg-acoustics roosters ook los te verkrijgen of ga je ongeveer gelijke zelf maken?
Niet los verkrijgbaar. Zoiezo ook te klein dus ik zou zelf iets moeten fabrieken.
mimique
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 feb 2007, 15:48

Bericht door mimique »

Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar ik heb niet gezien waar je de speakers gekocht hebt. Ik ben nieuwsgierig :-)

Wil ook graag deze speakers gaan gebruiken
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

mimique schreef:
Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar ik heb niet gezien waar je de speakers gekocht hebt. Ik ben nieuwsgierig :-)

Wil ook graag deze speakers gaan gebruiken
In Engeland op vakantie! In Nederland zijn ze ook prima verkrijgbaar.
Meeks
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 22:20
Locatie: Bussum

Bericht door Meeks »

om eerlijk te zijn vind ik de twee kasten iets verschrikkelijks om te zien qua uiterlijk. Als je zo groot gaat dan is daar ook weinig compromie mee te sluiten. Wat je doet is het grootste aanzicht vlak van de luidspreker naar het gezichts veld draaien. Ik zie dat hij minder diep is dan breed en hoog. Ik zou toch eens testen hoe ze het doen als je ze kanteld met de driver naar beneden. Dan krijg een nog steeds groot maar vlakker zwevend blok op poten. dat oogt subtieler. hier wat schetsen voor je
Bijlagen
serieus.jpg
serius.jpg
Meeks
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 22:20
Locatie: Bussum

Bericht door Meeks »

Ik zie dat je de speakers ook niet in de kast verzonken hebt. Waarom niet? Dat ziet er ook weer iets minder lomp uit.
Als je een plaat om die woofer ring maakt met dezelfde dikte als die van de bevestigings ring en op deze plaat, doek (met een passende tint naar het interieur) spand kun je het volgende doen. Zorg dat de bevestigings schroeven van de driver verzonken zitten en duw de plaat met het doek aan de kast zijde tegen de kast aan. De driver drukt het doek strak om zijn outline heen door de uitsparing van de plaat waar het doek op zit. Dit dunne plaatje is misschien ook leuk om in een fel kleurtje te doen die afsteekt tegen het zwarte blok. Denk bijv. aan de groen tint van je site met het doek in het grijs dat je zo oook op je site hebt ontworpen. Dat is leuk naast het zwart van de kasten. Misschien iets te hip voor je vrouw haha. Dan kunnen softe tinten uitkomst bieden.

Grappig om te zien dat je conus meer oppvl. heeft dan je TV. beeldscherm.
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

Meeks schreef:
Ik zie dat je de speakers ook niet in de kast verzonken hebt. Waarom niet? Dat ziet er ook weer iets minder lomp uit.
Tony geilt op grote woofers! :twisted: Wat is er mis met functionele schoonheid? Zelf vind ik weinig dingen mooier dan een luidsprekerconus.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Meeks schreef:
om eerlijk te zijn vind ik de twee kasten iets verschrikkelijks om te zien qua uiterlijk. Als je zo groot gaat dan is daar ook weinig compromie mee te sluiten. Wat je doet is het grootste aanzicht vlak van de luidspreker naar het gezichts veld draaien. Ik zie dat hij minder diep is dan breed en hoog. Ik zou toch eens testen hoe ze het doen als je ze kanteld met de driver naar beneden. Dan krijg een nog steeds groot maar vlakker zwevend blok op poten. dat oogt subtieler. hier wat schetsen voor je
Volgens mij heb je het over die grijze kasten. Klopt?
Nou dat zijn geen kasten dat zijn test baffles voor een stel dipole sub's. ;)

De huidige kasten zijn zwart en de diepte komt al wat meer in de buurt van de breedte. Dat verandert het zicht wel wat.

Ik denk ook niet dat deze drivers geschikt zijn voor down-firing. Zo'n grote conus brengt zowieso al wat massa mee, dus het zou wel eens problematisch kunnen worden met doorhangen.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Meeks schreef:
...........Wat je doet is het grootste aanzicht vlak van de luidspreker naar het gezichts veld draaien......
Precies wat ik wilde. :twisted:
...........Dan krijg een nog steeds groot maar vlakker zwevend blok op poten. dat oogt subtieler. hier wat schetsen voor je
Om eerlijk te zijn vind ik die schetsen iets verschrikkelijks om te zien qua uiterlijk. :)
Meeks
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 22:20
Locatie: Bussum

Bericht door Meeks »

Om eerlijk te zijn, ik ook. Maar ik kan meestal wel door een snel geschetst idee heen kijken met verbeelding. Het wat meer een aanzet van een idee die je dan qua uiterlijk mooi en strak zou kunnen uitwerken op weer 100 den manieren.

Anyway, het hele verhaal was toch op de verkeerde kast toegepast!
Die diepere zwarte kasten vind ik een mooie diepte breedte verhouding hebben.

Ik kreeg vanochtend de beyma 18G550 binnen. Ik ben van mening dat een dergelijke conus met dat katoenen ophangsysteem en dat papier materiaal een kunstwerk op zich is. Dat is niet iets dat je uit het zicht wil houden als speaker liefhebber. Geregeld haal ik hem gedurende dag uit de doos om er naar te kijken en anderen er van versteld te laten staan. Kan me voorstellen dat die 21" van jouw dit nog eens vertreft.
Ik hoop dat de kinderen snel beseffen dat ze niet aan die conussen moeten komen en dat er al snel niets meer aan bescherming voor hoeft.
Hoewel er heel wat moet gebeuren om zo'n sterke conus kapot te maken.
Die recone kits zijn toch niet zo heel duur? hahaha.

of bij voorbaat een recone kit er een aantal cm passief voor hangen die je met glasvezel/carbon keflar versterkt. Als je te veel geld hebt.

succes er mee!
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Het is alweer een tijdje geleden dat ik aan mijn sub's heb gewerkt, maar hierbij een update. Eerst de bekabeling voor in de kasten gemaakt: 4x4mm2 OFC voorzien van 4-polige Speakon aansluitingen.
Bijlagen
DSCF3602a.jpg
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Vervolgens de boel aansluiten...........
Bijlagen
DSCF3606a.jpg
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

........en natuurlijk ook kabels gemaakt voor tussen de speakers en de versterkers, ook weer 4x 4mm2 OFC voorzien van Speakon stekkers en nylon kous. 8)
Bijlagen
DSCF3616a.jpg
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

.........en het resultaat tot nu toe: twee keer 115kg aan subwoofer. 8)
Nu de versterkers nog. :)
Bijlagen
DSCF3608a.jpg
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Slik. :shock:

Welke versterkers ga je gebruiken Tony? Ga je ook aan de UcD´s?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Geenius schreef:
.........en het resultaat tot nu toe: twee keer 115kg aan subwoofer. 8)
En die zet je zo voor de foto even op elkaar :shock:

Wel erggggggg gaaf!
Laatst gewijzigd door Paul op vr 11 mei 2007, 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Zo een torentje aan elke kant lijkt me wel wat voor in een leuke HT-kelder.
Voor muziek zou ik dan wel enkel de ondersten laten spelen denk ik. :D
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Christian schreef:
Slik. :shock:

Welke versterkers ga je gebruiken Tony? Ga je ook aan de UcD´s?
Inderdaad, twee UCD-700 monblokken.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Paul schreef:
Geenius schreef:
.........en het resultaat tot nu toe: twee keer 115kg aan subwoofer. 8)
En die zet je zo voor de foto even op elkaar :shock:

Wel erggggggg gaaf!
Ik moest de buurman even vragen om te helpen tillen. :shock:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik moest de buurman even vragen om te helpen tillen.
En je vrouw de buurvrouwen om ze weer buiten te zetten.....? :D
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Geenius schreef:

Ik moest de buurman even vragen om te helpen tillen. :shock:
Ehhhmmm....die heeft nu in alle haast een bord TEKOOP in de tuin gezet (met het ook op de testen van je sub?.... :)

Maar even zonder dollen: cool, netjes en impressive. Mooi gemaakt. Ook je kabel met de kous erom. Ik gebruik hetzelf regelmatig en maakt het voor het ook net dat beetje "af".
Gerion
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Gerion »

Persoonlijk vind ik de sub's er mooi uitzien. Eenvoudig, stoer en eerlijk, zelfs enigzins nostalgisch.

Als frontje zou ik zelf, tot de kindertjes wat groter zijn, voor iets tijdelijks kiezen.
Citizen Kane
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mei 2007, 22:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Citizen Kane »

Tony,

Ik zie die interlinks die je gemaakt hebt.

Vraagje: waar kun je dat soort mylon kous krijgen? ik zoek dat al tijden maar het wil maar niet in Google naar voren komen.

Edit; reeds gevonden (http://www.icefactory.nl/?p=webshop&GetCat=36)
Gesloten