Bij deze heb ik een kleine vraag. Voor mijn versterker heb ik een drukknop besteld die maximaal 24Vdc mag schakelen. Nu wil ik hiermee de netspanning gaan schakelen om de versterker aan en uit te zetten.
Ik heb ook al een relais uitgezocht die op de contacten A1 / A2 12Vdc input heeft. En deze kan natuurlijk 230Vac schakelen op de contacten.
Nu zit ik alleen nog te stoeien met het overname contact om de spanning op het relais te laten. Ik wil met dezelfde drukknop het relais bedienen maar ook weer uitschakelen. Heeft iemand hier een idee???
De softstart van Hypex (heel makkelijk aan te sluiten en schakelt tot zo'n 1500VA ... moet je alleen even de weerstanden van de inschakel vergroten)... of zelf wat gaan stoeien met flipflopjes, voedinkjes en wat schakel electronica.. voor schema's moet je even googlen.
Je komt iedereen ook overal tegen he;)
Voor mijn Ucd400 versterker gebruik ik liever de softstart. Ik heb ook een voorversterker, en daarvoor ga ik denk ik de oplossing van de FlipFlops in combinatie met een relais gebruiken. Eens kijken wat het wordt!
Natuurlijk. Mijn voorversterker is nu bijna klaar... Vervolgens kan ik met het monteren van de Ucd modules beginnen. Kasten zijn ook al hier. Dus het is voornamelijk de puntjes op de "i" zetten.