230Vac schakelen met 24Vdc drukknop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Trigger01
Berichten: 63
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 18:45
Locatie: Omgeving Heerlen

230Vac schakelen met 24Vdc drukknop

Bericht door Trigger01 »

Hallo,

Bij deze heb ik een kleine vraag. Voor mijn versterker heb ik een drukknop besteld die maximaal 24Vdc mag schakelen. Nu wil ik hiermee de netspanning gaan schakelen om de versterker aan en uit te zetten.
Ik heb ook al een relais uitgezocht die op de contacten A1 / A2 12Vdc input heeft. En deze kan natuurlijk 230Vac schakelen op de contacten.
Nu zit ik alleen nog te stoeien met het overname contact om de spanning op het relais te laten. Ik wil met dezelfde drukknop het relais bedienen maar ook weer uitschakelen. Heeft iemand hier een idee???

Christian
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

De softstart van Hypex (heel makkelijk aan te sluiten en schakelt tot zo'n 1500VA ... moet je alleen even de weerstanden van de inschakel vergroten)... of zelf wat gaan stoeien met flipflopjes, voedinkjes en wat schakel electronica.. voor schema's moet je even googlen.

Kees
Trigger01
Berichten: 63
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 18:45
Locatie: Omgeving Heerlen

Bericht door Trigger01 »

Is het met 1 sofstart mogelijk om twee trafo's/ voedingen / modules te schakelen? Ik heb namelijk een dual mono setup.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Ja, als je rekening houdt met het vermogen van de 2 trafo's. Als je een dual mono zou bouwen gebruik je ook maar 1 schakelaar.

Groeten Mark
Trigger01
Berichten: 63
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 18:45
Locatie: Omgeving Heerlen

Bericht door Trigger01 »

Mijn Trafo's zijn 2x 500VA met 40Volt. Ik neem aan dat de softstart hier gewoon mee werkt?
Fixation
Berichten: 63
Lid geworden op: do 05 okt 2006, 22:13
Locatie: Serooskerke en Breda

Bericht door Fixation »

een oplossing had ik al gepost op CO, maar dit is er natuurlijk ook 1:p
Trigger01
Berichten: 63
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 18:45
Locatie: Omgeving Heerlen

Bericht door Trigger01 »

Je komt iedereen ook overal tegen he;)
Voor mijn Ucd400 versterker gebruik ik liever de softstart. Ik heb ook een voorversterker, en daarvoor ga ik denk ik de oplossing van de FlipFlops in combinatie met een relais gebruiken. Eens kijken wat het wordt!

Bedankt in ieder geval.
Fixation
Berichten: 63
Lid geworden op: do 05 okt 2006, 22:13
Locatie: Serooskerke en Breda

Bericht door Fixation »

jeps op CO had je geen 2x500VA erbij vermeld anders had ik dat nog wel voorgesteld.

ben benieuwd wat het wordt laat je het resultaat hier zien?
Trigger01
Berichten: 63
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 18:45
Locatie: Omgeving Heerlen

Bericht door Trigger01 »

Natuurlijk. Mijn voorversterker is nu bijna klaar... Vervolgens kan ik met het monteren van de Ucd modules beginnen. Kasten zijn ook al hier. Dus het is voornamelijk de puntjes op de "i" zetten.
Plaats reactie