ARTA meet software
Moderator: Beheerdersteam
De INA217 kan ook, de INA103 is net iets beter maar dat maakt voor dit doel niet echt uit. Zet voor de zekerheid bij de INA217 toch ook maar 47 ohm stopweerstandjes in serie met de ingangen. Want ook die is anders gevoelig voor oscilaties tgv de kabelcapaciteit.SSassen schreef:Bedankt Peter,
Ik had inmiddels de INA217 gevonden die precies aansluit bij wat ik zoek. Zitten er nog eisen aan de phantoomvoeding? Mijn huidige microfoonvoorversterker (StageLine MPA-102) levert 24V en dat lijkt mij toch voldoende?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De ECM8000 en Superlux doen het wel op 15V met 1K phanthomweerstanden maar ze doen het beter op 24V met 2K2 phantomweerstanden. Zelf voed ik hem uit 20V met 2K2 via een LM317 stabilisator en een extra 100 ohm + 470 uF filter er achter. De LM 317 wordt gevoed uit een parallel gelijkrichter vanuit de trafo van de poweramp.
Suggestie: Als je toch bezig bent, neem dan voor het referentiekanaal ook een INA217, dan is dat ook gebalanceerd. Is het problem van eventuele aardlussen opgelost. Is natuurlijk alleen handig als je dat kanaal extern wilt gebruiken.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Bedankt Peter,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ja, ik had al bedacht dat ik 24V ging aanhouden, dat gaat makkelijk met een trafo van 2x25V/50VA.De ECM8000 en Superlux doen het wel op 15V met 1K phanthomweerstanden maar ze doen het beter op 24V met 2K2 phantomweerstanden. Zelf voed ik hem uit 20V met 2K2 via een LM317 stabilisator en een extra 100 ohm + 470 uF filter er achter. De LM 317 wordt gevoed uit een parallel gelijkrichter vanuit de trafo van de poweramp.
Hoe bedoel je? Het linker kanaal wordt als input gebruik voor de microfoon, dus je bedoelt ook 't rechter kanaal op gelijke wijze uitvoeren maar dan met een gain van 1?Suggestie: Als je toch bezig bent, neem dan voor het referentiekanaal ook een INA217, dan is dat ook gebalanceerd. Is het problem van eventuele aardlussen opgelost. Is natuurlijk alleen handig als je dat kanaal extern wilt gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Hoi Sander,
De Phantom schakel ik aan/uit door het het filter van 100 ohm + 470 uF te schakelen. De ingangselco's naar de INA laden dan wat gemoedelijker.
Overigens lijkt mij een 2x 18V trafio beter kwa waarde. Die levert wat meer stroom. Maar belangrijker de LM versterker zit dan gunstiger in zijn SOA en spreekt de SpiKe protectie minder snel aan bij laagohmige speakers.
Zit zelf ook nog te puzzelen. Het is een balans tussen functionaliteit en complexiteit. Zelf wil ik ook het Transit kaartje in het kastje klussen.
De Phantom schakel ik aan/uit door het het filter van 100 ohm + 470 uF te schakelen. De ingangselco's naar de INA laden dan wat gemoedelijker.
Overigens lijkt mij een 2x 18V trafio beter kwa waarde. Die levert wat meer stroom. Maar belangrijker de LM versterker zit dan gunstiger in zijn SOA en spreekt de SpiKe protectie minder snel aan bij laagohmige speakers.
Ja idd. Dan heb je ook gelijk een mogelijkheid om versterkers qua vervorming ed te meten.SSassen schreef:Bedankt Peter,
Hoe bedoel je? Het linker kanaal wordt als input gebruik voor de microfoon, dus je bedoelt ook 't rechter kanaal op gelijke wijze uitvoeren maar dan met een gain van 1?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Zit zelf ook nog te puzzelen. Het is een balans tussen functionaliteit en complexiteit. Zelf wil ik ook het Transit kaartje in het kastje klussen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Peter,
Aangezien jij kennelijk ook al bezig bent met een dergelijk meetkastje, heeft 't wellicht zin om even de koppen bij elkaar te steken? Om nu allebei apart 't opnieuw wiel te gaan uitvinden is ook ietwat onzinning.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Aangezien jij kennelijk ook al bezig bent met een dergelijk meetkastje, heeft 't wellicht zin om even de koppen bij elkaar te steken? Om nu allebei apart 't opnieuw wiel te gaan uitvinden is ook ietwat onzinning.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Goed plan Sander
Zelf heb ik heel weinig tijd omdat het op mijn werk heel erg druk is en ik op het moment in het weekend liever in de tuin klooi.
Maar we kunnen het eventueel brainstormen denk ik wel op het forum doen. Is ook leuker voor de anderen. Wmb is het dan prima dat je het resultaat dan in de Audiospecial 2 zet. Uiteindelijk moet er toch een printje van komen zodat het nabouwen makkelijk blijft.
Wat hier ook meespeelt is of je een ECM8000/Superlux kant en klaar mic wilt gebruiken of zelf iets met een los kapsletje (MC2000 oid) wilt maken. Maakt nogal uit voor de complexiteit van de mic omp.
Maar we kunnen het eventueel brainstormen denk ik wel op het forum doen. Is ook leuker voor de anderen. Wmb is het dan prima dat je het resultaat dan in de Audiospecial 2 zet. Uiteindelijk moet er toch een printje van komen zodat het nabouwen makkelijk blijft.
Wat hier ook meespeelt is of je een ECM8000/Superlux kant en klaar mic wilt gebruiken of zelf iets met een los kapsletje (MC2000 oid) wilt maken. Maakt nogal uit voor de complexiteit van de mic omp.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
klinkt goed... mocht ik mijn CAMS32 kastje niet meer ana de praat krijgen ben ik ook wel geïntereseerdSSassen schreef:Ik ben druk doende om voor mezelf een meetkastje te maken voor Arta ..... Zijn er eventueel meer gegadigden? Zo ja, dan wil ik best een aantal extra maken. Reken op een kostprijs van ~100-euro per kastje.
Zo moeilijk zou ik het niet maken. De prijs van een EMC8000 ligt toch al erg laag.Pjotr schreef:Wat hier ook meespeelt is of je een ECM8000/Superlux kant en klaar mic wilt gebruiken of zelf iets met een los kapsletje (MC2000 oid) wilt maken. Maakt nogal uit voor de complexiteit van de mic omp.
Maar wat is een kapsletje?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Ik gebruik zelf de Monacor MPA-102 microfoon voorversterker en ben er erg tevreden mee. Gebalanceerd, regelbaar en voorzien van een 24V phantoom-voeding.
http://www.monacor.de/en/produktseite_s ... p=u&spr=EN


http://www.monacor.de/en/produktseite_s ... p=u&spr=EN


Ik heb van wat ik nog in de garage vond een jig geknustseld. Alleen zeners heb ik niet.

Als ik die ga bestellen zal ik in ieder geval wat van de andere componenten vervangen.
Het microfoon versterkertje heeft 40db maar dit is een oud "conrad" ding. Ik vermoed dat dit sub standaard is en ik denk dat ik deze zal moeten vervangen.
Pjotr had jij nu al een voorversterker in je jig zitten? waar heb je voor gekozen?
Ik hoop morgen tijd te hebben om het even aan te sluiten.
Als ik die ga bestellen zal ik in ieder geval wat van de andere componenten vervangen.
Het microfoon versterkertje heeft 40db maar dit is een oud "conrad" ding. Ik vermoed dat dit sub standaard is en ik denk dat ik deze zal moeten vervangen.
Pjotr had jij nu al een voorversterker in je jig zitten? waar heb je voor gekozen?
Ik hoop morgen tijd te hebben om het even aan te sluiten.
Hoi,indoubt schreef:Pjotr had jij nu al een voorversterker in je jig zitten? waar heb je voor gekozen?
Nee, sinds van de week heb ik een M-Audio Audiophile192 kaartje er in zitten. Dat heeft gebalanceerde I/O en voor impedantiemetingen lost dat veel op.
Ga denk nog wel een mic amp maken met de INA103 in een los kastje. Die heeft als voordeel dat ie ook gebalanceerd uit kan. Dat kan de INA217 niet.
Ben trouwens nog niet veel opgeschoten met de jig wegens drukte op het werk (wel leuk druk trouwens).
Zenertjes heb ik binnen maar nog niet geplaatst. Voor de rest heb ik mijn jig al 3 keer volledig nagelopen op verkeerde en/of losse aansluitingen.
Dit naar aanleding van de vreemde meetresultaten die ik krijg. Inmiddels ben ik stapje voor stapje vanaf het begin aan het werken en nu blijk ik zelfs zonder aangesloten mic, ja zelfs zonder aangesloten externe geluidskaart al een hoop humbug op mijn scherm te krijgen.
Plaatje frd meting met zowel line als mic gedempt

Ik kan me niet herrineren dat dit eerder ook zo was. (was ook niet zo, zie eerdere probeersels)
Is mijn laptop intern ergens naar de @#$@^&@ of heb ik mijn dag niet
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag ik voel me een beetje "bug" dislectish vandaag
Dit naar aanleding van de vreemde meetresultaten die ik krijg. Inmiddels ben ik stapje voor stapje vanaf het begin aan het werken en nu blijk ik zelfs zonder aangesloten mic, ja zelfs zonder aangesloten externe geluidskaart al een hoop humbug op mijn scherm te krijgen.
Plaatje frd meting met zowel line als mic gedempt

Ik kan me niet herrineren dat dit eerder ook zo was. (was ook niet zo, zie eerdere probeersels)
Is mijn laptop intern ergens naar de @#$@^&@ of heb ik mijn dag niet
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag ik voel me een beetje "bug" dislectish vandaag
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ik zie in dit topic wel een aantal belangstellendenSSassen schreef:Ik ben druk doende om voor mezelf een meetkastje te maken voor Arta met daarin ook een 50W eindversterker op basis voor de LM3886, zodoende is alles lekker compact (170x170x60-mm) en op één plek. Nu wordt dat een zeer net aluminium kastje, met nette connectoren etc. en heb ik al één extra belangstellende. Zijn er eventueel meer gegadigden? Zo ja, dan wil ik best een aantal extra maken. Reken op een kostprijs van ~100-euro per kastje.
-
yannis2701
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 07 aug 2007, 17:19
Heren,
Interessante info over panasonic microfooncapsules en een micversterker is te vinden op de website van Linkwitz Lab: http://www.linkwitzlab.com/sys_test.htm#Mic
Ik heb het versterkertje in aanbouw, eerste tests geven goede resultaten!
Met vriendelijke groet,
Yannis
Interessante info over panasonic microfooncapsules en een micversterker is te vinden op de website van Linkwitz Lab: http://www.linkwitzlab.com/sys_test.htm#Mic
Ik heb het versterkertje in aanbouw, eerste tests geven goede resultaten!
Met vriendelijke groet,
Yannis
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
En ik kan je inmiddels uit recente ervaring vertellen dat die "zekering" met zeners zeer goed werkt 
Ik zat even niet op te letten, en gooide een beetje een veels te hoge spanning op mijn geluidskaart.
Gevolg zeners branden door, open verbinding en sluiten dus direct kort naar ground
Handig en simpel
Ik zat even niet op te letten, en gooide een beetje een veels te hoge spanning op mijn geluidskaart.
Gevolg zeners branden door, open verbinding en sluiten dus direct kort naar ground
Handig en simpel
Hij is op het moment idd offline, hier heb je vast het proggie:
- Bijlagen
-
- ArtaSetup130.rar
- (4.44 MiB) 175 keer gedownload
