Totem Arro clone (de bouw is gestart)
Moderator: Beheerdersteam
Omdat je al niet zo heel veel volume hebt zou ik er wel rekening mee houden. Maar ík was van plan om dr helemaal niks in te doen. Schijnt de laagweergave niet ten goede te komen (so i've heard). Totem stopt in de Arro ook geen dempingspul. Ze 'verven' de binnenkant alleen met 'boroscillate paint', wat het ook moge zijn 
Silicone aan de achterkant lijkt me niet echt zinvol? En áls je het dan al wilt, zou ik 't wel met zuurvrij spul doenpassoa schreef:dank u hehehe, alle componenten dienen nog vast gelijmd te worden om enige trillingen tegen te gaan. Ook worden alle verbindingen achteraan bedekt met een laagje silicone.
Ik heb zelf niet zulke goede ervaring met het vastlijmen van de filtercomponenten met een lijmpistool. De lijm bleef niet goed hechten op het mdf en ook niet echt op de componenten. Maar wellicht dat dit ook aan de gebruikte lijm lag.
Ik gebruik nu tie wraps om de componenten vast te maken, dat bevalt me een stuk beter.
Maar dat is allemaal offtopic. Ik ben benieuwd hoe dit project gaat vorderen, ik vind het een mooi slank ontwerp.
Ik gebruik nu tie wraps om de componenten vast te maken, dat bevalt me een stuk beter.
Maar dat is allemaal offtopic. Ik ben benieuwd hoe dit project gaat vorderen, ik vind het een mooi slank ontwerp.
De ruimte is zo'n 35m²,ze zullen worden gebruikt als fronts in een 5.1 opstelling en ook als front voor de 2.1 stereo opstelling. Morgen wordt het hout opgehaald en gaan de fronts weg om de gaten erin te frezen.
De silicone was maar een gedacht, wou eerst jullie mening hierover. Om de componenten vast te zetten dacht ik aan Loctite,of is dit te agresief(bijtend)?
De silicone was maar een gedacht, wou eerst jullie mening hierover. Om de componenten vast te zetten dacht ik aan Loctite,of is dit te agresief(bijtend)?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Of je krijgt je componenten nooit meer los...DualdudE schreef:Denk niet dat loctite echt lekker plakt
Als onderdeel van Henkel is Loctite geen product, maar een in industriële toepassingen gespecialiseerde fabrikant van de meest uiteenlopende lijmsoorten, borgmiddelen, dichtmiddelen, materiaalherstellers, oppervlakte-behandelaars, compounds, smeermiddelen, enz. Ze leveren duizenden producten, en vermoedelijk alleen al honderden soorten lijm!
Als je weet welk product je bedoelt, kan je op de website van Loctite de benodigde productinformatie en datasheets opzoeken.
Je kan natuurlijk ook gewoon bij een plaatselijke specialist om advies vragen, met de vermelding dat er geen zure of bijtende dampen mogen blijven vrijkomen. Of simpelweg tie wraps gebruiken, indien smeltlijm werkelijk niet voldoet.
- passoa
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 126
- Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56
Het hout is weg voor bewerking en heb ondertussen al een Klipsch KSW12 subwoofer gekocht voor het laag.
Normaal komt het MDF maandag terug en dan kunnen we er is stevig in vliegen
Had eigelijk nog een vraagje, de interne bekabeling aan de speakers en terminal wordt die beter gesoldeert of met "schuivertjes" bevestigd?
Normaal komt het MDF maandag terug en dan kunnen we er is stevig in vliegen
Had eigelijk nog een vraagje, de interne bekabeling aan de speakers en terminal wordt die beter gesoldeert of met "schuivertjes" bevestigd?
- passoa
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 126
- Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56
De bouw van de kasten is begonnen. Heb geen spanklemmen maar met degelijke gewichten moet het ook wel lukken. De voor- en achterkanten zijn nog in de maak, CNC machine was defect dus stond de fabricatie stil. Hoop ze toch deze week te mogen ontvangen.




Nu wachtten op de fronts en dan plamuren en schuren,schuren,...




Nu wachtten op de fronts en dan plamuren en schuren,schuren,...



