Totem Arro clone (de bouw is gestart)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Omdat je al niet zo heel veel volume hebt zou ik er wel rekening mee houden. Maar ík was van plan om dr helemaal niks in te doen. Schijnt de laagweergave niet ten goede te komen (so i've heard). Totem stopt in de Arro ook geen dempingspul. Ze 'verven' de binnenkant alleen met 'boroscillate paint', wat het ook moge zijn :P
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

OW oki,dan laat ik het interieur voor wat het is. Hopelijk komen de componenten deze week nog. Volgende week:druk druk druk ..., haat nieuwe budgetten :D
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

Even over de afwerking hebben,mijn keuze valt op wit. Niet super blinkend en ook niet te mat. De voet ga ik zwart proberen te krijgen. Mss met leer overtrekken maar hoe? Er zitten veel hoeken kort op elkaar en heb schrik voor "valse plooien".
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

kleine update:
de filteronderdelen alsook de terminals en baspoorte nzijn onderweg
de voet valt weg,wegens teveel overschot aan MDF wordt de onderste kamer opgevuld met MDF.
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

Na lang wachtten zijn alle componenten aangekomen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

Heb me vandaag een nieuwe versterker gekocht:een pioneer VSX-916-S voor maar 150E. Ook heb ik al 1 reeks van de filters gesoldeert. Foto's kan ik niet meteen maken,batt. zijn plat :?
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

de filters zijn klaar en zien er zo uit:(alweer op het schapenvelletje )
Afbeelding
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

passoa schreef:
de filters zijn klaar en zien er zo uit:(alweer op het schapenvelletje )
Afbeelding
:roll: Vinnut wel lekker kinky zo op 't schapevelletje hoor :wink:
Zonder gekheid, die spoelen hebben een lekker hoog "bling bling" gehalte ... gaaf :D
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

dank u hehehe, alle componenten dienen nog vast gelijmd te worden om enige trillingen tegen te gaan. Ook worden alle verbindingen achteraan bedekt met een laagje silicone.
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Hallo Passoa


Ik ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk gaat klinken. Hoe groot is je luisterruimte/ kamer eigenlijk en waar zet je ze neer ?
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

passoa schreef:
dank u hehehe, alle componenten dienen nog vast gelijmd te worden om enige trillingen tegen te gaan. Ook worden alle verbindingen achteraan bedekt met een laagje silicone.
Silicone aan de achterkant lijkt me niet echt zinvol? En áls je het dan al wilt, zou ik 't wel met zuurvrij spul doen :P
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik denk dat siliconen meer kwaad als goed zal doen,de dampen kunnen de drivers wel eens aantasten.
de componenten lekker vastzetten met een lijmpistool,ik kreeg deze tip ook hier en hij werkt prima.
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

Ik heb zelf niet zulke goede ervaring met het vastlijmen van de filtercomponenten met een lijmpistool. De lijm bleef niet goed hechten op het mdf en ook niet echt op de componenten. Maar wellicht dat dit ook aan de gebruikte lijm lag.
Ik gebruik nu tie wraps om de componenten vast te maken, dat bevalt me een stuk beter.

Maar dat is allemaal offtopic. Ik ben benieuwd hoe dit project gaat vorderen, ik vind het een mooi slank ontwerp.
ACQUA
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 9:20
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door ACQUA »

De ruimte is zo'n 35m²,ze zullen worden gebruikt als fronts in een 5.1 opstelling en ook als front voor de 2.1 stereo opstelling. Morgen wordt het hout opgehaald en gaan de fronts weg om de gaten erin te frezen.

De silicone was maar een gedacht, wou eerst jullie mening hierover. Om de componenten vast te zetten dacht ik aan Loctite,of is dit te agresief(bijtend)?
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Denk niet dat loctite echt lekker plakt, dat is om bouten/moeren tegen lostrillen te 'beschermen'. Tywraps lijkt me een goede oplossing, zoals ook al gezegt is :) Ik heb m'n cheap componenten gewoon met secondenlijm aan de kast geplakt :P
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

DualdudE schreef:
Denk niet dat loctite echt lekker plakt
Of je krijgt je componenten nooit meer los... :shock:

Als onderdeel van Henkel is Loctite geen product, maar een in industriële toepassingen gespecialiseerde fabrikant van de meest uiteenlopende lijmsoorten, borgmiddelen, dichtmiddelen, materiaalherstellers, oppervlakte-behandelaars, compounds, smeermiddelen, enz. Ze leveren duizenden producten, en vermoedelijk alleen al honderden soorten lijm!

Als je weet welk product je bedoelt, kan je op de website van Loctite de benodigde productinformatie en datasheets opzoeken.

Je kan natuurlijk ook gewoon bij een plaatselijke specialist om advies vragen, met de vermelding dat er geen zure of bijtende dampen mogen blijven vrijkomen. Of simpelweg tie wraps gebruiken, indien smeltlijm werkelijk niet voldoet.
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

Het hout is weg voor bewerking en heb ondertussen al een Klipsch KSW12 subwoofer gekocht voor het laag.
Normaal komt het MDF maandag terug en dan kunnen we er is stevig in vliegen :D

Had eigelijk nog een vraagje, de interne bekabeling aan de speakers en terminal wordt die beter gesoldeert of met "schuivertjes" bevestigd?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

als je niet verwacht ze regelmatig los te halen: solderen
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

De bouw van de kasten is begonnen. Heb geen spanklemmen maar met degelijke gewichten moet het ook wel lukken. De voor- en achterkanten zijn nog in de maak, CNC machine was defect dus stond de fabricatie stil. Hoop ze toch deze week te mogen ontvangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu wachtten op de fronts en dan plamuren en schuren,schuren,...
Gebruikersavatar
passoa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 126
Lid geworden op: za 13 jan 2007, 18:56

Bericht door passoa »

Momenteel zijn de luidsprekers klaar voor afwerking, nu dacht ik nog even aan het volgende.
Zou autowax een oplossing zijn op de luidsprekers een beetje op te blinken na het verven?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

je kan beter een mild polijstmiddel gebruiken,wij gebruiken hier altijd autoglym voor,poetst zeer lekker en laat geen resten achter.

kun je krijgen bij de meeste autoonderdelenhandelaars.
commadant groen gaat ook prima maar is naar mijn mening net iets te grof.
KoenB
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 14:58

Re: Totem Arro clone (de bouw is gestart)

Bericht door KoenB »

Iemand toevallig het schema van deze clones?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”