Tangband : welke vinden we leuk

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

welke tangband unit zou ik als 1e willen inzetten?

28-847S - tweet
0
Geen stemmen
W2-800SF - 5cm Alu breedbander/tweet
1
4%
W2-924SF - 5cm papier breedbander/tweet
1
4%
W3-871S - de bekende 8cm papier breedbander (o.a. lancetta)
11
46%
W3-315SC - 8cm Alu breedbander (met aangepast filter ook in lancetta en andere W3871 ontwerpen)
1
4%
W4-655 SA - 10cm papier braadbander
2
8%
W4-657SC - 10cm Alu breedbander / midwoof
1
4%
een woofer
0
Geen stemmen
wat anders, bv een coax of een ovaal chassis
3
13%
nee, ik zie me niets met Tangband maken
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Tangband : welke vinden we leuk

Bericht door Henkjan »

zoals in een andere post al tussen de regels te lezen was, ben ik bezig met het importeren van een partij TangBand. qua prijzen ben ik er nog niet uit (o.a. onzekerheid over verzendkosten), maar voor D prijzen in NL zou moeten lukken. Misschien lukt t wel om ze op de DIY dag al te hebben?

Om wat concretere vragen te kunnen stellen wil ik ff een Poll doen om de interesse te polsen, laat t eens weten of je min of meer concrete plannen hebt met een van de Tangband units. En licht t ff toe, da's wel zo leuk :) meer info over de units op http://www.tangband.de/

Ik zelf denk aan een surround box met 2 stuks W2-800SF en een bravox woof die ik nog heb liggen ....
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

Henk Jan,


Ik denk dat er zeker een markt moet zijn voor deze kwalitatief goede en goedkope speakers. Ik heb zelf de Lancetta's gebouwd en heb in mijn kennissenkring meerdere geinteresseerden. Ik zelf wil nog een keer iets bouwen met de W6-1139SC(ben benieuwd naar deze vrindelijk geprijsde woofer, iemand ervaring hier mee?) i.c.m. de breedbandertjes.

Ik ben benieuwd naar je verdere activiteiten in deze(en houd me aanbevolen als klant).

groet,

jeewee
b2
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 okt 2004, 15:46
Locatie: Mol / Belgie

Bericht door b2 »

De ovale woofer die ze hebben (W69-1042) lijkt ook wel OK in een 20 tot 30 liter bass-reflex behuizing.

En een ovale woofer is toch weer eens iets anders om op te kijken.
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

Als je gaat bestellen, wil ik wel 5x de W4-657SC meebestellen...

Voor m'n nieuwe projectje...
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

hmmm...

een monitortje met de w5-876 en de 28-847 moet leuk te doen zijn..

Als het zover is hoor ik het graag..
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik had al gestemd op de W3-871S, maar de W3-315SC lijkt me zeker ook en leuk speakertje om eens wat mee te maken.
Dus mocht je wat gaan bestellen, mijn interesse gaan uit naar bovenstaande twee.
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

Weet iemand of de W8-740C ( http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w8-740c.htm ) ook verkrijgbaar is in Europa? Wil deze graag hebben als vervanging in een Logitech Z-560 subwoofer, waar nu een W8-670C in zit (custom-built voor logitech)...

Mocht die mee te bestellen zijn, heb ik hier ook oren naar 8)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

staat niet in de prijslijst, zal eens vragen.

als je al zeker weet wat je heben wil, stuur ff een Afbeelding dan pak ik t verder op als die griep eindelijk weg is ...
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik weet niet of je het al geinformeerd hebt, maar is het niet veel goedkoper om direct bij Tang Band in Taiwan te bestellen? Nederland heeft geen distribiteur dus misschien dat je onder naam van een of ander bedrijf direct mag bestellen. Bovendien is het assortiment van Blue Planet Acoustics nogal beperkt.
Deze leek mij namelijk wel wat: http://www.ritlab.jp/shop/product/speak ... -593sd.pdf - 16 stuks per kant in een line-array bijvoorbeeld. :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kan jij t vertalen? :roll: m'n japans is niet zo goed meer als t nooit geweest is...

maar ik kan wel eens m'n beste zaken engels aandoen en een mail naar Taiwan sturen. hoop alleen niet dat ze dan enorme minimum hoeveelheden hebben en/of enorme verzendkosten.
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

Geenius schreef:
Ik weet niet of je het al geinformeerd hebt, maar is het niet veel goedkoper om direct bij Tang Band in Taiwan te bestellen? Nederland heeft geen distribiteur dus misschien dat je onder naam van een of ander bedrijf direct mag bestellen. Bovendien is het assortiment van Blue Planet Acoustics nogal beperkt.
Deze leek mij namelijk wel wat: http://www.ritlab.jp/shop/product/speak ... -593sd.pdf - 16 stuks per kant in een line-array bijvoorbeeld. :D
Zelfs Tony al aan de tangbands? Het moet nie gekker worden :D :D
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Skef schreef:
Zelfs Tony al aan de tangbands? Het moet nie gekker worden :D :D
Het is de enige manier om een line-array te proberen zonder mijn auto te moeten verkopen :lol:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Geenius schreef:
Het is de enige manier om een line-array te proberen zonder mijn auto te moeten verkopen :lol:
Verkoop je toch gewoon de boot.... :P
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Edo schreef:
Geenius schreef:
Het is de enige manier om een line-array te proberen zonder mijn auto te moeten verkopen :lol:
Verkoop je toch gewoon de boot.... :P
Die "witte" :?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Geenius schreef:
Ik weet niet of je het al geinformeerd hebt, maar is het niet veel goedkoper om direct bij Tang Band in Taiwan te bestellen?
helaas, pindakaas:
Tangband schreef:
we already had distributor in German, Finland and Italy which we think they are enough to cover South, Middle and North Europe DIY market need
we moeten het dus helaas doen met het asorti van BPA. jammer, want er zijn een flink aantal interesante speakers van TangBand die niet door BPA gevoerd worden, bijvoorbeeld:
Afbeeldingeen 5" kevlar midwoofer, breed inzetbaar
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

tijd om serieus met de import te beginnen, ik zal in de te koop sectie een nw topic openen voor wie wat wil hebben (zal vast wat ik hier lees daarheen overhevelen), dan kunnen we hier leuk vertellen wat we allemaal met de Tangbands gaan doen.
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

Geenius schreef:
Skef schreef:
Zelfs Tony al aan de tangbands? Het moet nie gekker worden :D :D
Het is de enige manier om een line-array te proberen zonder mijn auto te moeten verkopen :lol:
Doel je dan op zoiets, Tony? :D
Afbeelding
Dit is een line-array van Ton Art uit Noorwegen, ook gebouwd met TB-units. Kwam 'm toevallig tegen op diyforum.net, en wou 'm jullie niet onthouden... (Als ik zoiets zie begint het wel weer te kriebelen hoor...)
Gebruikersavatar
pieter pan
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
Locatie: schilde (België)

Bericht door pieter pan »

dat zijn echt wel pareltjes :P :P :P :shock:
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Henkjan

Ik vindt het vervelend om je mooie import initiatief te ondermijnen, maar deze tang banders zijn nu ook te koop bij parts express W3-315D, het lijkt me de 3 inch tangband uit de tl die in de laatste hobby hifi stond. Maar dan zonder magnetische afscherming. Een erg mooie midden toner voor d'appolito toepassingen lijkt me.

http://www.partsexpress.com/pe/showdetl ... er=264-811

18$ per stuk
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dan komen ze toch uit de US of A? is dus ook import..... dus nog BTW, importheffing en last but not least verzendkosten? ik denk dat je dan al snel op de 60 euro per paar zit.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Even tussendoortje:
Nieuwe Klang & Ton al gezien? Leuk TL ontwerpje....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Edo schreef:
Nieuwe Klang & Ton al gezien? Leuk TL ontwerpje....
waarom heb jij die al wel en ik nog niet? :x
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ja, ja, en in de nieuwe HH staat een ontwerp met een breedbander op een plankje. Nou nog die berg onderdelen er voor weg en we zijn terug bij waar ik ooit ben begonnen. Die goeie ouwe tijd... :?
Gebruikersavatar
Blamm
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 mar 2005, 14:39
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Blamm »

Ik gebruik de W3-871s als pc-speakertjes in het ontwerp van Zaph-audio. Ze staan hier nog steeds onafgewerkt, en de behuizing was mijn eerste ooit, dus errug lelijk ;)
Nu twijfel ik dus of ik ze een mooie nieuwe behuizing geef voor bij de computer, of dat ik er Lancetta's van ga maken voor in de huiskamer...

Het blijven wel de mooiste luidsprekertjes die ik ooit gehoord heb voor het geld. Het stereobeeld is fenomenaal!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Razorfist schreef:
Ik gebruik de W3-871s als pc-speakertjes in het ontwerp van Zaph-audio.
wat voor ontwerp is dat? vertel eens! foto's?
Plaats reactie