Concave, kwalitatief 3-wegje met dynamiek

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Ed, van harte! nog vele projecten toegewenst :D
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Van harte!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Gefeliciflapstaart!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Alsnog gefelicidingest :!:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

van mij dan ook nog maar , al is het een beetje laat :P
(ben ook zo druk met werk :P )
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

vanuit eke ook het gelukkige verjaardag en veel plezier
mvg
audioot
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Hartelijk bedankt allemaal jongens. Appreciated! :D

Paasweekend = hobbytijd \:D/

De volgende stap in het Concave project is (eindelijk) het samenlijmen van de schijven.
Dat gaat met gewone houtlijm gebeuren.
De centerstangen houden de schijven op de juiste plaats.
De schijven gaan elk afzonderlijk nog eens aan elkaar worden geniet, om te vermijden dat er een naad ontstaat tussen 2 schijven.

De kabels worden tijdens het lijmwerk mee geintegreerd.

RJ, waar blijft die kabel ](*,)

Ed.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Paasweekend = hobbytijd?
Nou, bij mij niet, ben eerst m'n schuur, berging en werkkamer aan 't opruimen om ruimte te maken voor m'n nieuw stuk speelgoed, als ik mazzel heb ben ik maandagavond klaar en dan kan ik pas 't weekend erop eens aan de hobby besteden :(

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

SSassen schreef:
Paasweekend = hobbytijd?
Nou, bij mij niet, ben eerst m'n schuur, berging en werkkamer aan 't opruimen
[-X
je stelt mij, en waarschijnlijk ook andere forumleden, zeeer teleur Sander.
Het idee dat de doorsnee zba diy van jou heeft, is dat jij geen rommel maakt, maar alles netjes afwerkt en overeenkomstig zo achterlaat.
We zullen deze opmerking voor één keer door de vingers zien, maar je bent hierbij wel gewaarschuwd!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

asterduc schreef:
SSassen schreef:
Paasweekend = hobbytijd?
Nou, bij mij niet, ben eerst m'n schuur, berging en werkkamer aan 't opruimen
[-X
je stelt mij, en waarschijnlijk ook andere forumleden, zeeer teleur Sander.
Het idee dat de doorsnee zba diy van jou heeft, is dat jij geen rommel maakt, maar alles netjes afwerkt en overeenkomstig zo achterlaat.
We zullen deze opmerking voor één keer door de vingers zien, maar je bent hierbij wel gewaarschuwd!
Ja, maar ja, echte kustenaars zitten meestal wel tussen de rommel hun kunstwerk te creeren.... :wink:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ed,

Hahaha :D Het is meer een opstapeling van dozen met drivers, onderdelen, boeken, documentatie, etc. die nu in de weg staan. Over 't algemeen is 't hier heel netjes en proper. Heb net m'n CNC freesbank naar m'n werkkamer verplaatst en aangezien hij netzoveel weegt als ikzelf (een slordige 75KG) en een ietwat onhandig formaat heeft heb ik met veel zuchten en steunen 't apparaat op m'n werktafel gekregen, nu maar hopen dat ik morgen niet kromloop van de spierpijn, dan is 't geen vrolijk pasen meer wat mij betreft 8)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

SSassen schreef:
nu maar hopen dat ik morgen niet kromloop van de spierpijn
Als je CNC freesbank maar niet is kromgetrokken tijdens het sjouwen, die spierpijn trekt wel weg :wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

on topic again :D

De units komen op de frontplaat te staan.
Eveneens op de frontplaat komt dan nog een dunnere plaat (6mm) die dan de units insluit waardoor het lijkt alsof ze verzonken zijn in de frontplaat.

Deze voorzetplaat kan gemaakt worden uit verschillende soorten materiaal.
Bij de kwadrant en bij de A4 zijn die uit MDF met een dun laagje vilt waarover leder is getrokken.

In hoeverre dit vilt met leder een zacht oppervlak vormt ten opzichte van bijvoorbeeld een plexi plaat weet ik niet.

Ed.
Bijlagen
A4ring.jpg
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

asterduc schreef:
Hartelijk bedankt allemaal jongens. Appreciated! :D

Paasweekend = hobbytijd \:D/

De volgende stap in het Concave project is (eindelijk) het samenlijmen van de schijven.
Dat gaat met gewone houtlijm gebeuren.
De centerstangen houden de schijven op de juiste plaats.
De schijven gaan elk afzonderlijk nog eens aan elkaar worden geniet, om te vermijden dat er een naad ontstaat tussen 2 schijven.

De kabels worden tijdens het lijmwerk mee geintegreerd.

RJ, waar blijft die kabel ](*,)

Ed.
De communicatie via zuid-afrika nogal langzaam blijkbaar. Ik probeer het forum een beetje bij te houden maar de internet verbinding is hier zoooooo laaannngggzaaaammmm......

De kabels komen er aan Ed, don't worry.

Normaal gesproken zouden ze bij Alpha Highend op voorraad moeten zijn. Anders zijn ze via ebay in Duitsland is het ook maar een paar dagen, toch.

Ik heb wel zin om er weer verder mee te gaan.

ps, nog iets van de houthandel gehoord ivm de formica fineer?

Groeten en tot volgende week. Dan kom ik zeker langs!

Robert-jan
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

RJ is terug, maar heeft er wel wat afrikaanse gewoontes op nagehouden.
Zo komt hij te laat toe, werkt ongeconcentreerd en vertrekt alvorens het werk klaar is.
Op die manier staan we straks met lege handen in Breda RobertJan!!!

Nu, we hebben tenminste al 2/3 ruwbouw van 1 exemplaar in elkaar staan.

De schijven zijn gelijmd met gewone houtlijm en met inox nieten op elkaar vastgeschoten.
De vaste plaat die je voorraan ziet staat haaks in 2 richtingen en dient als mal om de schijven mooi op één lijn te krijgen. Samen met de 3 centerstangen dacht ik dat dit voldoende uitlijning zou geven. Maar dat is niet zo. De achterzijde moet eigenlijk ook uitgelijnd worden, anders gaat het geheel toch lichtjes torsen. We hebben dit nu opgevangen door constant met een grote winkelhaak de schijven te controleren, maar dat is eigenlijk geen goede manier.

De dikke kabel is een 4mm² Silverspirit van de Terminal naar het filter.
De dunnere is een 2,5mm² koperkabel voor de onderste woofer.

Hierbij enkele fotos
Bijlagen
ConcaveBuild01.jpg
ConcaveBuild03.jpg
ConcaveBuild04.jpg
ConcaveBuild06.jpg
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Ziet er strak uit zeg. Prachtig.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik zie dat helemaal goed komen hoor.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik zie dat wel goed komen, maar met die winkelhaak niet. Ik denk dat je serieus nog een goede geleiding van achter nodig hebt. De voorzijde lijkt me snor, maar torderen zal gemakkelijk kunnen gebeuren. Twee platen die 100% haaks zijn langs de staartpunt zetten zal het wel doen denk ik.

BTW: blijft een geweldig mooi gezicht dat freeswerk.....

Jan
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik zie eigenlijk niet hoe je nog kan torderen met 3 stangen en een dummy frontplaat. :?: Als je gaat torderen krijg je de apparte schijven niet meer op elkaar, en dat is nu de enige vrijheidsgraag die je makkelijk in orde zou moeten krijgen. Met wat serganten is dat niet echt moeilijk.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het lijkt theoretisch niet mogelijk, maar de frontplaat zelf kan nog torderen, de drie stangen die alleen onder aan elkaar vast zitten en wat ruimte hebben in de gaten van ieder segment kunnen gaan torderen. Juist met zoveel verschillende platen die moeten worden geklemd (en dus willen verschuiven) zal er een risico zijn. Praktisc gezien dan hé.

Jan
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik denk niet dat ie ze met grote hoeveelheden op elkaar lijmt. Het risico is dan beperkt volgens mij. Maar het kan naturlijk geen kwaad om er extra op te letten.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

k'heb er nog een nachtje over geslapen, maar denk nog steeds dat het kan torderen. Om hem recht te maken refereren ze namelijk aan de zuil zelf. Ikzelf zou referen aan een element vanbuiten wat perfect haaks is, zoals een vierkanten plaat haaks op het (verticale) vlak van de behuizing

Jan
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ed reageert voorlopig niet. Volgens mij is ie een 100% zekere oplossing aan het uitdenken. :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahaha, ik weet wel zeker!
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

ik denk dat ie lekker op de moto zit....

ga ook maar 's ff in de zon zitten
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”