Concave, kwalitatief 3-wegje met dynamiek
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Hartelijk bedankt allemaal jongens. Appreciated!
Paasweekend = hobbytijd
De volgende stap in het Concave project is (eindelijk) het samenlijmen van de schijven.
Dat gaat met gewone houtlijm gebeuren.
De centerstangen houden de schijven op de juiste plaats.
De schijven gaan elk afzonderlijk nog eens aan elkaar worden geniet, om te vermijden dat er een naad ontstaat tussen 2 schijven.
De kabels worden tijdens het lijmwerk mee geintegreerd.
RJ, waar blijft die kabel
Ed.
Paasweekend = hobbytijd
De volgende stap in het Concave project is (eindelijk) het samenlijmen van de schijven.
Dat gaat met gewone houtlijm gebeuren.
De centerstangen houden de schijven op de juiste plaats.
De schijven gaan elk afzonderlijk nog eens aan elkaar worden geniet, om te vermijden dat er een naad ontstaat tussen 2 schijven.
De kabels worden tijdens het lijmwerk mee geintegreerd.
RJ, waar blijft die kabel
Ed.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Nou, bij mij niet, ben eerst m'n schuur, berging en werkkamer aan 't opruimen om ruimte te maken voor m'n nieuw stuk speelgoed, als ik mazzel heb ben ik maandagavond klaar en dan kan ik pas 't weekend erop eens aan de hobby bestedenPaasweekend = hobbytijd?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
SSassen schreef:Nou, bij mij niet, ben eerst m'n schuur, berging en werkkamer aan 't opruimenPaasweekend = hobbytijd?
je stelt mij, en waarschijnlijk ook andere forumleden, zeeer teleur Sander.
Het idee dat de doorsnee zba diy van jou heeft, is dat jij geen rommel maakt, maar alles netjes afwerkt en overeenkomstig zo achterlaat.
We zullen deze opmerking voor één keer door de vingers zien, maar je bent hierbij wel gewaarschuwd!
Ja, maar ja, echte kustenaars zitten meestal wel tussen de rommel hun kunstwerk te creeren....asterduc schreef:SSassen schreef:Nou, bij mij niet, ben eerst m'n schuur, berging en werkkamer aan 't opruimenPaasweekend = hobbytijd?![]()
je stelt mij, en waarschijnlijk ook andere forumleden, zeeer teleur Sander.
Het idee dat de doorsnee zba diy van jou heeft, is dat jij geen rommel maakt, maar alles netjes afwerkt en overeenkomstig zo achterlaat.
We zullen deze opmerking voor één keer door de vingers zien, maar je bent hierbij wel gewaarschuwd!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ed,
Hahaha
Het is meer een opstapeling van dozen met drivers, onderdelen, boeken, documentatie, etc. die nu in de weg staan. Over 't algemeen is 't hier heel netjes en proper. Heb net m'n CNC freesbank naar m'n werkkamer verplaatst en aangezien hij netzoveel weegt als ikzelf (een slordige 75KG) en een ietwat onhandig formaat heeft heb ik met veel zuchten en steunen 't apparaat op m'n werktafel gekregen, nu maar hopen dat ik morgen niet kromloop van de spierpijn, dan is 't geen vrolijk pasen meer wat mij betreft
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Hahaha
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
on topic again
De units komen op de frontplaat te staan.
Eveneens op de frontplaat komt dan nog een dunnere plaat (6mm) die dan de units insluit waardoor het lijkt alsof ze verzonken zijn in de frontplaat.
Deze voorzetplaat kan gemaakt worden uit verschillende soorten materiaal.
Bij de kwadrant en bij de A4 zijn die uit MDF met een dun laagje vilt waarover leder is getrokken.
In hoeverre dit vilt met leder een zacht oppervlak vormt ten opzichte van bijvoorbeeld een plexi plaat weet ik niet.
Ed.
De units komen op de frontplaat te staan.
Eveneens op de frontplaat komt dan nog een dunnere plaat (6mm) die dan de units insluit waardoor het lijkt alsof ze verzonken zijn in de frontplaat.
Deze voorzetplaat kan gemaakt worden uit verschillende soorten materiaal.
Bij de kwadrant en bij de A4 zijn die uit MDF met een dun laagje vilt waarover leder is getrokken.
In hoeverre dit vilt met leder een zacht oppervlak vormt ten opzichte van bijvoorbeeld een plexi plaat weet ik niet.
Ed.
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
De communicatie via zuid-afrika nogal langzaam blijkbaar. Ik probeer het forum een beetje bij te houden maar de internet verbinding is hier zoooooo laaannngggzaaaammmm......asterduc schreef:Hartelijk bedankt allemaal jongens. Appreciated!![]()
Paasweekend = hobbytijd![]()
De volgende stap in het Concave project is (eindelijk) het samenlijmen van de schijven.
Dat gaat met gewone houtlijm gebeuren.
De centerstangen houden de schijven op de juiste plaats.
De schijven gaan elk afzonderlijk nog eens aan elkaar worden geniet, om te vermijden dat er een naad ontstaat tussen 2 schijven.
De kabels worden tijdens het lijmwerk mee geintegreerd.
RJ, waar blijft die kabel![]()
Ed.
De kabels komen er aan Ed, don't worry.
Normaal gesproken zouden ze bij Alpha Highend op voorraad moeten zijn. Anders zijn ze via ebay in Duitsland is het ook maar een paar dagen, toch.
Ik heb wel zin om er weer verder mee te gaan.
ps, nog iets van de houthandel gehoord ivm de formica fineer?
Groeten en tot volgende week. Dan kom ik zeker langs!
Robert-jan
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
RJ is terug, maar heeft er wel wat afrikaanse gewoontes op nagehouden.
Zo komt hij te laat toe, werkt ongeconcentreerd en vertrekt alvorens het werk klaar is.
Op die manier staan we straks met lege handen in Breda RobertJan!!!
Nu, we hebben tenminste al 2/3 ruwbouw van 1 exemplaar in elkaar staan.
De schijven zijn gelijmd met gewone houtlijm en met inox nieten op elkaar vastgeschoten.
De vaste plaat die je voorraan ziet staat haaks in 2 richtingen en dient als mal om de schijven mooi op één lijn te krijgen. Samen met de 3 centerstangen dacht ik dat dit voldoende uitlijning zou geven. Maar dat is niet zo. De achterzijde moet eigenlijk ook uitgelijnd worden, anders gaat het geheel toch lichtjes torsen. We hebben dit nu opgevangen door constant met een grote winkelhaak de schijven te controleren, maar dat is eigenlijk geen goede manier.
De dikke kabel is een 4mm² Silverspirit van de Terminal naar het filter.
De dunnere is een 2,5mm² koperkabel voor de onderste woofer.
Hierbij enkele fotos
Zo komt hij te laat toe, werkt ongeconcentreerd en vertrekt alvorens het werk klaar is.
Op die manier staan we straks met lege handen in Breda RobertJan!!!
Nu, we hebben tenminste al 2/3 ruwbouw van 1 exemplaar in elkaar staan.
De schijven zijn gelijmd met gewone houtlijm en met inox nieten op elkaar vastgeschoten.
De vaste plaat die je voorraan ziet staat haaks in 2 richtingen en dient als mal om de schijven mooi op één lijn te krijgen. Samen met de 3 centerstangen dacht ik dat dit voldoende uitlijning zou geven. Maar dat is niet zo. De achterzijde moet eigenlijk ook uitgelijnd worden, anders gaat het geheel toch lichtjes torsen. We hebben dit nu opgevangen door constant met een grote winkelhaak de schijven te controleren, maar dat is eigenlijk geen goede manier.
De dikke kabel is een 4mm² Silverspirit van de Terminal naar het filter.
De dunnere is een 2,5mm² koperkabel voor de onderste woofer.
Hierbij enkele fotos
Ik zie dat wel goed komen, maar met die winkelhaak niet. Ik denk dat je serieus nog een goede geleiding van achter nodig hebt. De voorzijde lijkt me snor, maar torderen zal gemakkelijk kunnen gebeuren. Twee platen die 100% haaks zijn langs de staartpunt zetten zal het wel doen denk ik.
BTW: blijft een geweldig mooi gezicht dat freeswerk.....
Jan
BTW: blijft een geweldig mooi gezicht dat freeswerk.....
Jan
Het lijkt theoretisch niet mogelijk, maar de frontplaat zelf kan nog torderen, de drie stangen die alleen onder aan elkaar vast zitten en wat ruimte hebben in de gaten van ieder segment kunnen gaan torderen. Juist met zoveel verschillende platen die moeten worden geklemd (en dus willen verschuiven) zal er een risico zijn. Praktisc gezien dan hé.
Jan
Jan
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
