Hé leuk! reactie's. Ik ben daar altijd heel erg blij mee. Zo zie je dat anderen ook een beetje jou interesse's hebben en da's erg fijn!
@ Bart: goeie tip man! dat free in air wapperen. Ik had het verhaal van guido al doorgelezen en zag dat zijn unit die ook hij gloedjenieuwt had gekocht in het begin wat ruw klonk. Had jij jou tumult gewoon op een stuk pritex op de vloer gezet ofzo?
@ Guido: leuk dat je hier reageert! Het was namelijk jouw topic op het HT-forum die mij toen al kietelde om eens deze sub te maken. Ik had al gezien in jouw topic dat ie moest inspelen. Echter de Lab12 heeft een foam surround en ik had altijd in mijn hoofd dat vooral de rubberen surrounds tijd hadden om in te spelen, maar bij nader inzien moet de spider dat natuurlijk ook! en die subs hebben natuurlijk een behoorlijk stevige spider nodig
@ martijn : op zijn kop zetten zou idd kunnen, echter de onderzijde is niet geschilderd. Daar zit één laagje MDF-2-in-1 van alabastine op. Goed om het vocht weg te houden en wat lichte bescherming. Ook ben ik een beetje bang dat iemand per ongeluk iets tegen de conus aanzet als deze op vloerhoogte staat. Een tas ofzo, of de stofzuiger oid

.
Overigens heeft de sub nog niet gespeeld in de huiskamer in mijn eigen huis. Ik moet de subwoofer nog installeren op mijn set en de speakerkabel nog door de kruipruimte naar de achterzijde van mijn huiskamer leiden. Nog een gaatje in de muur boren zodat ik vanuit de electriciteitskast (waar de kruipruimte een doorgang heeft) de zizoklo "draadloos" in de huiskamer heb staan. Dit ga ik denk ik allemaal dinsdag doen als ik dat voor elkaar krijg (grote kans dat ik vannacht nog ff de kruipruimte inga

)
ben dan ook heel erg benieuwd hoe hij het doet hierzo. Met een beetje mazzel kan ik een investering in een ruimte-equaliser besparen

. Dat zien we dan wel weer!
Allemaal bedankt voor jullie reactie's!!
jan