Menhir, 3weg,passief+actief, 19 cm baffle, 26 cm woofer.
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Daar heb ik rekening mee gehouden. Bitumen = ca. 3,5 l. per kast.
De meting binnenkort moet uitwijzen hoe de Q en Fs van de woofer en mid uiteindelijk zijn geworden.
De meting binnenkort moet uitwijzen hoe de Q en Fs van de woofer en mid uiteindelijk zijn geworden.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op di 10 apr 2007, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Even een stukje tekening (zij-aanzicht, bovenste gedeelte van de kast), waarop de tweeter en de mid te zien zijn. Ook is goed te zien dat de achterzijde van het midden-compartiment niet parallel aan de baffle loopt. Gedaan om resonantiefrequentie van staande golf iets uit te smeren (1200 - 2300 Hz).
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
De bouw:
Ik ben eind januari echt met MDF aan de slag gegaan.
Wat fotootjes die de bouw een beetje in beeld brengen.
Ik heb steeds duvels gebruikt om tijdens het verlijmen te voorkomen dat de boel ging schuiven. Is weinig extra werk, maar je hebt er veel gemak van.
Ik heb overwogen om een zaagtafeltje aan te schaffen, maar heb er toch van afgezien: er over nadenkend kwam ik tot de slotsom dat met al die schuine kanten ik nauwelijks iets met een (niet al te grote) zaagtafel zou kunnen zagen. Van de cirkelzaag, die ik gekocht heb, heb ik wel erg veel plezier gehad. Met 2 lijmtangen en een strook multiplex als langsgeleider ben je veel flexibeler dan met een zaagtafel. Ook verstek zagen gaat prima.
Ik ben eind januari echt met MDF aan de slag gegaan.
Wat fotootjes die de bouw een beetje in beeld brengen.
Ik heb steeds duvels gebruikt om tijdens het verlijmen te voorkomen dat de boel ging schuiven. Is weinig extra werk, maar je hebt er veel gemak van.
Ik heb overwogen om een zaagtafeltje aan te schaffen, maar heb er toch van afgezien: er over nadenkend kwam ik tot de slotsom dat met al die schuine kanten ik nauwelijks iets met een (niet al te grote) zaagtafel zou kunnen zagen. Van de cirkelzaag, die ik gekocht heb, heb ik wel erg veel plezier gehad. Met 2 lijmtangen en een strook multiplex als langsgeleider ben je veel flexibeler dan met een zaagtafel. Ook verstek zagen gaat prima.
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op wo 18 apr 2007, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
32x20 cm. Niet al te groot ja. Ik vrees ook dat ze bij windkracht 9 niet buiten kunnen staan.....Christian schreef:Hoi Hans,
Dat schiet lekker op zeg.
Ga je er nog een voet onder maken? Zo op de foto lijkt mij het grondvlak relatief klein.
Eerst maar eens af maken en dan de elandproef doen.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
2 foto's tijdens en na het zagen van de facetten. Gewoon met vaste hand. (eerst 2 weken geen alcohol nuttigen
)
Rustig aan en steeds even om de hoek checken hoe het gaat.
Rustig aan en steeds even om de hoek checken hoe het gaat.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op do 19 apr 2007, 0:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Zeg Hans,
dat facetzagen, zie ik het goed dat je dat helemaal zonder geleiding doet? Geeft dat wel een vlak resultaat? (ik heb het namelijk met geleiding gedaan, en dat was al een aardig werk. Laatste met bandschuurmachine+geleiding gedaan om het perfect te krijgen).
Als het jou lukt, dan moet je echt een vaste hand hebben ja...
Groeten, Joris
dat facetzagen, zie ik het goed dat je dat helemaal zonder geleiding doet? Geeft dat wel een vlak resultaat? (ik heb het namelijk met geleiding gedaan, en dat was al een aardig werk. Laatste met bandschuurmachine+geleiding gedaan om het perfect te krijgen).
Als het jou lukt, dan moet je echt een vaste hand hebben ja...
Groeten, Joris
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
?Wowly schreef:Ziet er al gaaf uit. Ziet er ook al naar uit dat jouw project zijn naam heeft gekregen![]()
Ik doe mijn best; de kasten zullen dan wel af zijn.
Maar zonder 4x UCD en aktief filter is er niet serieus te beluisteren.
(ondertussen geniet ik al wel stiekem) (de bouw loopt wel wat op de posts vooruit)
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
