pc luidsprekers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

pc luidsprekers

Bericht door Speakerrrr »

Ik wil graag een setje pcluidsprekers maken, Nou had ik de volgende breedbander gevonden, Kan ik hier wat mee of klinkt dit nergens naar:

HIFI-BREEDBANDLDSP FRS-8

Geruik is gewoon voor af en toe eens een muziekje/filmpje te beluisteren.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Ik zou vanwege de mindere x-max toch eens kijken of je er eentje kan krijgen met een wat grotere beweegbaarheid. Iets in de richting van een tangbandje. Een frs-8 zal in iedergeval ondersteund moeten worden door een subje voor een beetje fatsoenlijk geluidsbeeld.
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

Dan bouw ik er een sub bij.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

die frs 8 is zeker ni mis...voor dieje prijs allesinds.
Persoonlijk ben ik tot de vaststelling gekomen dat ze voor mij nu eenmaal niet doen wat ze moeten. Het is tenslotte een breedbandertje.
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

Zou iemand zo lief willen zijn, als het niet teveel moeite is. De Parameters door een programma te halen en mij te vertellen hoeveel liter het kastje moet zijn. en eventueel Wat de BR poorten moeten zijn.

Lars
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

kan je toch gewoon lekker zelf, download 'Boxsim' van de visaton website, en experimenteren maar!!
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

helaas, ik gebruik linux dat gaat niet met .exe overweg.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Moet het echt de FRS 8 zijn? Die vind namelijk BR boxjes niet leuk en gesloten kan ie ook niet in al te kleine kastjes. Zijn net iets grotere broertje, de FR 10 (4ohm) kan redelijk in een BR van 3 liter. De frs 8 heeft wel een iets beter hoog
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

ll.mulder schreef:
helaas, ik gebruik linux dat gaat niet met .exe overweg.
tuurlijk wel, ff wine installeren! winISD werkt uitstekend met wine :)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Moet het echt de FRS 8 zijn? Die vind namelijk BR boxjes niet leuk en gesloten kan ie ook niet in al te kleine kastjes. Zijn net iets grotere broertje, de FR 10 (4ohm) kan redelijk in een BR van 3 liter. De frs 8 heeft wel een iets beter hoog
Beide gehoord, de frs 8 is de betere van deze twee. Kastje van 1 a 2 liter, gecontroleerd ondicht of met een hoogpas condensator. En je hebt erg leuke speakertjes, die de meeste pc speakers er uit spelen.

Groet Roland
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

binnen een niet al te lange tijd heb ik mijn 2e spiral horn af. deze heeft de FR10 als un it erin.

ik moet zeggen dat die speaker zeker van zich laat horen.

ik heb nu 1 speaker af, en dat is al veelbelovend.

met 2 stuks heb je voor erg weinig geld een mooi geluidsbeeld.

een subje is zeker nodig bij filmgeweld natuurlijk, echter de basresponse is niet slecht!
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hee

Dat is interesant, ik heb de fr 10 ook in een hoorn (conical) geprobeerd. Bij jou gaat dat dus wel goed. Ik kon er niks mee, heel snel aan de x-max en in de vervorming. Vandaar mijn voorkeur voor de frs 8.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Ik heb een Visaton sc8 in een gesloten kastje van 1,5 liter als pc luidspreker. Zezijn magnetisch afgeschermd (met een lcd-monitor is dat niet echt nodig). Er zit nog een correctienetwerkje voor om het midden gelijk te trekken met het hoog en laag. Het werkt prima en geeft voldoende laag voor zo'n klein speakertje. Je zit er trouwens ook vlak op, een dikke woofer is niet meteen noodzakelijk.
redheinz
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 19:33

Bericht door redheinz »

De W3-871S van tangband is toch algemeen aanvaard iets beter? En die is ook slechts 20 euro. Bovendien optisch aantrekkelijker.
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

Ja met wine kan dat dat weet ik.
Maar dat wine heb ik wat problemen mee, er zit een fout in mijn linux.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

als je ietwat meer plek hebt, kan je die FRS8 mooi in een Cyburgs' Brick stoppen (zeg maar opgevouwen Needle). kan je later als je wil altijd nog naar een Tangband of Omnes.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

die tangbands klinken idd net fftjes wat volwassener.
Als je de kleine versie TL neemt, (tisch tml) met de w3-871 dan heb je een erg leuke pc speaker.

Eventueel nog met een subje er bij.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”