Tsjemig, wat een reacties zeg....dank dank dank. Eens even de fanmail beantwoorden dan:
Rudy schreef:Alu fineer
wel stijlvol
Groetjes
Rudy
Tsja, gaat niet echt de voorkeur naar uit.
richard schreef:Te vinden in iedere keukenlade.
Misschien kun je door een metaalbedrijf een roestvaststalen buis op maat laten maken en daar een plaat in laten lassen waar je de units in bevestigd. Een beetje naar het idee van de pijpen van Audio&Techniek.
Ja, makkelijk zo'n keukenla, maar ik zoek nog even verder denk ik.
Dat van dat metaalbedrif denk dat dat een duur grapje wordt
deepspace schreef:Misschien kun je wel iets doen met alu profielen.
Heb ik in gedachten, kom ik later op terug, vertel ik meer over deze optie.
michiel schreef:Spuit gieten in de gewenste vorm... Dat is de gebruikelijke manier om alu in een bepaalde vorm te krijgen.
En waarschijnlijk de duurste (om maar twee stuks zo te maken)
pjotr schreef:Miscchien is een flink stuk aluminium U-profiel iets?
Zit ik aan te denken, kom ik ook later op terug...
pieter pan schreef:Koop gewoon die kasten haal ze leeg en steek er je eigen componenten in!!!
Tsja, duur grapje...haha
ovni schreef:Kijk of je een geschikt stuk mastprofiel van een flink jacht te pakken kunt krijgen. (gebroken masten gaan tegen schrootprijs weg) Hier zaag je de kant waar de leuverrails / gleuf zit van uit.
Ik zou haast zeggen briljant.

Ik denk dat dit een zeer reele optie is. Laat ik nu net een paar botenbouwers kennen... Hier gaan we wat mee doen.
(toch handig zo'n forum)
Let wel; ik acht alu ongeschikt voor speakerbouw, het is stijf en licht en geleid geluid als de beste.
Klopt, vandaar dat dit de afwerkingslaag wordt, de buitenlaag. Binnenin komt een tweede "huid" met daartussen iets van beton o.i.d. om alled stevig te maken. Maar het idee staat nog in de kinderschoenen, maar heb dankzij jullie al een paar leuke en zeker bruikbare dingen gelezen.