LCD TV, welke?
Moderator: Beheerdersteam
LCD TV, welke?
Audio freaks hebben vast een mening over een goede lcd tv.
welk 32" model is een aanbeveling, tot ca 800 euro?
(Toshiba 32 WL 66 zou wel goed zijn?)
welk 32" model is een aanbeveling, tot ca 800 euro?
(Toshiba 32 WL 66 zou wel goed zijn?)
Wat dacht je van deze:
http://www.alternate.nl/html/product/de ... hData=true
Die heeft een stuk hogere contrastratio, en binnen je budget.
http://www.alternate.nl/html/product/de ... hData=true
Die heeft een stuk hogere contrastratio, en binnen je budget.
Dit topic maar ff volgen, zit ook aan een LCD-TV te denken. M'n oog is so far op de Samsung LE26R32 en de LE32R32 gevallen
Maar dit blijken alweer verouderde modellen te zijn want ze staan in het archive gedeelte op de Samsung website. Die bij Alternate ziet er ook niet verkeerd uit, maar vind de door mij genoemde modellen optisch mooier 
Kijk ook even op www.bambooming.nl
Leuke prijzen, kwaliteit kan ik niet beoordelen, want ik kijk ook nog analoog.
Groeten, Jan.
Leuke prijzen, kwaliteit kan ik niet beoordelen, want ik kijk ook nog analoog.
Groeten, Jan.
Over het algemeen is de kabelontvangst in winkels ronduit slecht, of daar nu een CRT, Plasma of LCD aanhangtLaurens schreef:Ga naar een TV winkel en kijk eens naar de verschillen. de beeldbuistv's zijn nog altijd stukken beter dan LCD en plasmatv's, maar er zijn wel lcd's die een heel aardig beeld geven. Ik vind zelf de meeste samsungs prima beeld hebben, in vergelijking met andere LCD tv's.
Wees alert op de "verkooptechniek" in de winkel, als er bijvoorbeeld alleen maar cartoons worden getoond .... Caveat Emptor
Samsung is overigens de grootste concurrent van Philips, ik deel de mening van Laurens deel en vind het beeld van de Samsung mooier.
Laatst gewijzigd door SARK op zo 01 apr 2007, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb eens bij Media markt gekeken.
De meeste tv's zijn of slecht of, en dat is het denk ik, ze staan slecht afgesteld. Veel te rood, blauw en groen.
Opvallende uitzondering hierop waar 2 Toshiba lcd's. Die vond ik qua kleur allebei beter. Bij de eerste had ik niet gezien welk lcd scherm van welk merk was omdat ik er wat verder van af stond. Verder weinig verschil gezien tussen de verschillende lcd's.
Met beeldbuizen zijn ze in de winkel, althans in de mediamarkt, niet meer te vergelijken want die staan er dom weg niet meer.
Beeld was goed, duidelijk geen kabel, waarschijnlijk een demo van een of andere satelliet ontvanger. Met een stuk van een video clip, een stuk natuur film en een stuk van een skier.
De meeste tv's zijn of slecht of, en dat is het denk ik, ze staan slecht afgesteld. Veel te rood, blauw en groen.
Opvallende uitzondering hierop waar 2 Toshiba lcd's. Die vond ik qua kleur allebei beter. Bij de eerste had ik niet gezien welk lcd scherm van welk merk was omdat ik er wat verder van af stond. Verder weinig verschil gezien tussen de verschillende lcd's.
Met beeldbuizen zijn ze in de winkel, althans in de mediamarkt, niet meer te vergelijken want die staan er dom weg niet meer.
Beeld was goed, duidelijk geen kabel, waarschijnlijk een demo van een of andere satelliet ontvanger. Met een stuk van een video clip, een stuk natuur film en een stuk van een skier.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
als je er een koopt geef dan die paar extra centen gewoon uit en koop een hele goede.
http://www.unbeatable.co.uk/news/CES-20 ... 81815.html
een pioneer dus.
http://www.pioneerelectronics.com/pna/v ... 63,00.html
heb hem nog niet zelf in actie gezien, maar een kennis van me wel, en die was er behoorlijk van onder de indruk.
maar... ik heb het gevoel dat de ontwikkelingen nog lang niet op een eindpunt terecht zijn gekomen. zolang je ouwe bak het nog doet zou ik gewoon nog effies daarnaar kijken... morgen is er iets nieuws en beters.
http://www.unbeatable.co.uk/news/CES-20 ... 81815.html
een pioneer dus.
http://www.pioneerelectronics.com/pna/v ... 63,00.html
heb hem nog niet zelf in actie gezien, maar een kennis van me wel, en die was er behoorlijk van onder de indruk.
maar... ik heb het gevoel dat de ontwikkelingen nog lang niet op een eindpunt terecht zijn gekomen. zolang je ouwe bak het nog doet zou ik gewoon nog effies daarnaar kijken... morgen is er iets nieuws en beters.
Kijkend naar alle prijzen van alle schermen onder de 800 euro, en de kwaliteit hiervan, zou ik zeggen: Kijk eens op www.informatique.nl, en dan zoeken naar nummertje 664354, ik heb die scherm een aantal malen zien spelen, en het is zeker voor dat bedrag, een plaatje om te zien. Mooier dan menig samsung van pak hem beet 200 euro meer.
Groeten!
Groeten!
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
bij de MM hadden z eook 2 beamers staan, maar er blijft weinig beeld over wat de moeite waard is in zo hel verlichte winkel.
het feit dat de lcd nog lang niet is uit ontwikkeld weerhoud me om morgen een nieuwe tv te halen.
De komst van een redelijk geprijsde HD tv afwachten? En wat vindt men daarna uit...
het feit dat de lcd nog lang niet is uit ontwikkeld weerhoud me om morgen een nieuwe tv te halen.
De komst van een redelijk geprijsde HD tv afwachten? En wat vindt men daarna uit...
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Ben ik ook HEEL benieuwd naar,pompebled schreef:Kijk ook even op www.bambooming.nl
Leuke prijzen, kwaliteit kan ik niet beoordelen, want ik kijk ook nog analoog.
Groeten, Jan.
als student heb ik geen 2000 euros ter beschikking maar en 500 euro is toch een net bedrag voor een goede ? lcd...
