LCD TV, welke?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jurriaan

LCD TV, welke?

Bericht door jurriaan »

Audio freaks hebben vast een mening over een goede lcd tv.
welk 32" model is een aanbeveling, tot ca 800 euro?
(Toshiba 32 WL 66 zou wel goed zijn?)
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Juist niet, zij hebben wel een mening over geluid :D

Ik heb geen jota van LCDtv's behalve dat ik de huidige apparatuur niet beter vind dan een analoge TV

Films kijk ik op de beamer (barco data 800)

Wowly
KoenVW

Bericht door KoenVW »

Wat dacht je van deze:

http://www.alternate.nl/html/product/de ... hData=true

Die heeft een stuk hogere contrastratio, en binnen je budget.
DualdudE
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Dit topic maar ff volgen, zit ook aan een LCD-TV te denken. M'n oog is so far op de Samsung LE26R32 en de LE32R32 gevallen :) Maar dit blijken alweer verouderde modellen te zijn want ze staan in het archive gedeelte op de Samsung website. Die bij Alternate ziet er ook niet verkeerd uit, maar vind de door mij genoemde modellen optisch mooier :)
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

sja het blijft altijd een lastige keuze.

Enige tip die ik kan geven is, vooral veel kijken.
Er zitten er bij die een behoorlijk onechte kleur hebben (heel flets).
pompebled

Bericht door pompebled »

Kijk ook even op www.bambooming.nl

Leuke prijzen, kwaliteit kan ik niet beoordelen, want ik kijk ook nog analoog.

Groeten, Jan.
Laurens

Bericht door Laurens »

Ga naar een TV winkel en kijk eens naar de verschillen. de beeldbuistv's zijn nog altijd stukken beter dan LCD en plasmatv's, maar er zijn wel lcd's die een heel aardig beeld geven. Ik vind zelf de meeste samsungs prima beeld hebben, in vergelijking met andere LCD tv's.
SARK

Bericht door SARK »

Laurens schreef:
Ga naar een TV winkel en kijk eens naar de verschillen. de beeldbuistv's zijn nog altijd stukken beter dan LCD en plasmatv's, maar er zijn wel lcd's die een heel aardig beeld geven. Ik vind zelf de meeste samsungs prima beeld hebben, in vergelijking met andere LCD tv's.
Over het algemeen is de kabelontvangst in winkels ronduit slecht, of daar nu een CRT, Plasma of LCD aanhangt :evil:
Wees alert op de "verkooptechniek" in de winkel, als er bijvoorbeeld alleen maar cartoons worden getoond .... Caveat Emptor :!: Dit smoelt namelijk vrij goed op Plasma en LCD's :shock: maar zegt nog niets over de weergave van bijvoorbeeld natuurlijke kleuren :wink:
Samsung is overigens de grootste concurrent van Philips, ik deel de mening van Laurens deel en vind het beeld van de Samsung mooier.
Laatst gewijzigd door SARK op zo 01 apr 2007, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
jurriaan

Bericht door jurriaan »

Ik heb eens bij Media markt gekeken.
De meeste tv's zijn of slecht of, en dat is het denk ik, ze staan slecht afgesteld. Veel te rood, blauw en groen.

Opvallende uitzondering hierop waar 2 Toshiba lcd's. Die vond ik qua kleur allebei beter. Bij de eerste had ik niet gezien welk lcd scherm van welk merk was omdat ik er wat verder van af stond. Verder weinig verschil gezien tussen de verschillende lcd's.
Met beeldbuizen zijn ze in de winkel, althans in de mediamarkt, niet meer te vergelijken want die staan er dom weg niet meer.

Beeld was goed, duidelijk geen kabel, waarschijnlijk een demo van een of andere satelliet ontvanger. Met een stuk van een video clip, een stuk natuur film en een stuk van een skier.
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

als je er een koopt geef dan die paar extra centen gewoon uit en koop een hele goede.

http://www.unbeatable.co.uk/news/CES-20 ... 81815.html

een pioneer dus.

http://www.pioneerelectronics.com/pna/v ... 63,00.html

heb hem nog niet zelf in actie gezien, maar een kennis van me wel, en die was er behoorlijk van onder de indruk.
maar... ik heb het gevoel dat de ontwikkelingen nog lang niet op een eindpunt terecht zijn gekomen. zolang je ouwe bak het nog doet zou ik gewoon nog effies daarnaar kijken... morgen is er iets nieuws en beters.
DualdudE
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Wat is een paar centen? Heb zo 't idee dat die Pio al snel 't dubbele of meer kost nml :P
Yannick

Bericht door Yannick »

Kijkend naar alle prijzen van alle schermen onder de 800 euro, en de kwaliteit hiervan, zou ik zeggen: Kijk eens op www.informatique.nl, en dan zoeken naar nummertje 664354, ik heb die scherm een aantal malen zien spelen, en het is zeker voor dat bedrag, een plaatje om te zien. Mooier dan menig samsung van pak hem beet 200 euro meer.

Groeten!
Nils_vn

Bericht door Nils_vn »

De enige flatscrean die mij heeft kunnen bekoren, is de Pioneer plasma... wel wat duurder dan €800
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voor 800 koop je tegenwoordig toch ook wel een aardige beamer? of is dat geen optie?
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

Henkjan schreef:
voor 800 koop je tegenwoordig toch ook wel een aardige beamer? of is dat geen optie?
deze hier heb ik wel in actie gezien... gruwelijk mooi.
maar dat zal inderdaad wel geen reeele optie zijn :D
jurriaan

Bericht door jurriaan »

bij de MM hadden z eook 2 beamers staan, maar er blijft weinig beeld over wat de moeite waard is in zo hel verlichte winkel.

het feit dat de lcd nog lang niet is uit ontwikkeld weerhoud me om morgen een nieuwe tv te halen.

De komst van een redelijk geprijsde HD tv afwachten? En wat vindt men daarna uit...
bartsegers

Bericht door bartsegers »

pompebled schreef:
Kijk ook even op www.bambooming.nl

Leuke prijzen, kwaliteit kan ik niet beoordelen, want ik kijk ook nog analoog.

Groeten, Jan.
Ben ik ook HEEL benieuwd naar,

als student heb ik geen 2000 euros ter beschikking maar en 500 euro is toch een net bedrag voor een goede ? lcd...
Plaats reactie