Het waren echte el-cheapo jaren 70 speakers volgens mij. Toen ik ze open draaide vond ik een stuk schapen wol wat er zo was ingedrukt. En er zat helemaal niets in van een filter. De kabels waren dus gewoon echt direct op de speakers aangesloten. Ik kon op internet ook geen specificaties vinden. (op de doos staat ook niet een x getal RMS aan ofzo. Maar het waren Realistic PA 99
Om even een kleine indruk te geven;
De setup van die zaterdag

Maar, nu heb ik vervangers nodig.. onder het motto alles is beter wat ik had? Mijn budget ligt dus ongeveer 100 euro per speaker. (zonder hout/MDF) Ik heb al een beetje rond gekeken, maar ik wordt echt dood gegooit met allerei verschillende merken en ik wordt er niet veel wijzer van.
Met de kast zelf maken verwacht ik niet zo veel problemen, omdat ik wel kaas heb gegeten van houtbewerken
Met mijn versterker verwacht ik niet veel problemen, Het is een Outline SP 800, 2x400watt op 4 ohm zo uit mijn hoofdt.
Een kleine samenvatting van het geheel: Ik heb ongeveer 100euro per luidspreker te besteden, zonder hout. Het zijn dus echte "party" speakers. De geluidskwaliteit is natuurlijk wel belangerijk(voor wat je iig met 100 euro kan doen) Maar ze moeten iig ook best hard kunnen. (die PA-99 haalde ik op een meter afstand op 3/4 van de versterker ongeveer 113dB) Zulke resultaten zouden bij de nieuwe speakers ook wel wenselijk zijn. Iets zachter is natuurlijk ook niet erg.